Olisiko adobtio sinulle oikeasti vaihtoehto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja menksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin, mietin vaan, kun niin monesti sanotaan aborttia suunnittelevalle, että anna se adobtoitavaksi. Mutta en minäkään voisi elää sen tiedon kanssa, että mulla ois jossain biologinen lapsi. :/

En varmasti. Ihan ekoina kuukausinahan lapselle ei tarvitse ostaa oikein mitään. Jos on ihan pakko, äitiyspakkauksen kamoilla pääsee kyllä alkuun. Kukaan ei ole ilman omaa syytään nälkään nykypäivän Suomessa kuollut, joten ihan varmasti lapsi saisi elannon vaikka tulisikin pahaan saumaan työputkea (tai sen puuttumista ) ajatellen

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
En voisi.

Pakko myöntää että jos tilanne menisi liian tiukaksi niin mielummin sitten se abortti. :/

Mulla taas oman taustani takia toi abortti on tosi tiukassa - en tekisi aborttia kuin hyvin painavan syyn takia. Ja tosiaan toi adoptio olis kyllä ihan mahdoton vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
En voisi antaa omaa lastani adoptioon. Voisinko itse adoptoida, siihen en osaa vastata, koska en ole asiaan koskaan tarkemmin pohtinut.

Ennen kuin meillä oli lapsi, ajattelin että voisin vaikka adoptoida lapsen. Nyt tiedän, etten kykenisi olemaan tasapuolinen muille kuin synnyttämilleni lapsille. Siis jos meillä asuisi muitakin lapsia, ne olisi kuitenkin tavallaan "vieraita" vaikka niitä rakastaisi. Ellei minulla olisi omaa, en pitäisi biologista sidettä niin tärkeänä.

Mä en pystyisi antamaan omaa lastani pois, varsinkaan jos se olisi mun ja miehen yhteinen.

Mutta mä olisin kyllä valmis joskus ottamaan meille kotia ja vanhempia tarvitsevan lapsen =)

Yhteistyössä