Olisiko lastensuojelun paikka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Netta873
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Netta873

Vieras
Kuulin että yksi ihminen syöttää 8kk vauvalleen jo samaa ruokaa kuin muu perhe syö ja juottaa tavallista lehmänmaitoa purkista. Lisäksi tuo pikkutyttö viedään jo saunaan yms.
Eihän noin saa tehdä tuon ikäiselle??
Itselläni on 2kk ikäinen lapsi eikä tulisi mieleenkään ennen vuoden ikää alkaa tarjoamaan kalapuikkoja ja muusia..:sick::eek:

Ei oikeasti ole provo:mad:
Mutta jos ei kukaan usko niin ei usko. Ihmettelen vain miten tyhmä tämä ihminen voi olla kun tekee vauvalle noin..lapsi kyllä näyttää siltä et olis jo 1v. kokonsa perusteella..

Jos kirjoittamasi on oikeasti tosi niin ilmoittaisin kyllä sossuun. Kyseessä on joko uusavuttomuus, laiskuus tai vähä-älyisyys.. huh hei, mutta on sitä hullumpaakin kuultu.

No jos halutaan keskustella tästä aiheesta niin lapset kyllä kehittyy eri tahtia, toinen on 9 kk iässä ihan vauva, toinen jo edistyneempi ruuankin suhteen. Suolan määrää tietysti pitää ja pitäisi vahtia mutta tuskinpa se sossuja kiinnostaa .D varsinkin jos lapsi saa ruokaa ja on hyvin kehittynyt.
Oikeastiko joku suomalainen ei uskalla viedä vauvaa saunaan?

No ei ole kyllä sossunasia :D voi apua. Itsekkin noudatan neuvolan ruokasuosituksia, mutta eihän ne mikään lakiin kirjoitettu pakko ole! Pääasia on että lapsi saa ruokaa ja kasvaa.

Mitä tulee saunaan niin kyllä meillä molemmat lapset on käyneet saunassa paljon ennen 8 kuukauden ikää. Toki alalauteella tai sitten jälkilämmössä. Ap ei varmaan ole käynyt esim vauvauinnissa, siellä kaikki imettää uinnin jälkeen pikkuvauvoja saunassa :D

Kuulin että yksi ihminen syöttää 8kk vauvalleen jo samaa ruokaa kuin muu perhe syö ja juottaa tavallista lehmänmaitoa purkista. Lisäksi tuo pikkutyttö viedään jo saunaan yms.
Eihän noin saa tehdä tuon ikäiselle??
Itselläni on 2kk ikäinen lapsi eikä tulisi mieleenkään ennen vuoden ikää alkaa tarjoamaan kalapuikkoja ja muusia..:sick::eek:
eli että miten että miten 8 kk syöminen kait tiedät?eli täm että miten että m itein vastaa on etä jos että miten jos ei muuta syömistä ja milon sinusta että vauva voi syödä oikeeta ruokaa?

ja nin että miten oppirjan mukaan neuvolan täti että yököttä että mitensyötä vauvaa no se ensinn on erttä rinta ruonkita jmillon sinusta tuntu että en eenä viti syöttä kunj o hampaat jamitä hampailla ? varmaan ruoka syödään eli tämä että miten laspsi selviytyy jo ei äidiltä maito sen on joskus maisteltava oikeeta ruokaa!!!

Meillä on lapset päässeet saunaan 3 kk iässä ja löylyä on heitetty kevyesti 8 kk iässä. Muukin perhe voi syödä suolatonta ruokaa vauvan kanssa. Kerran 8kk iässä meidän vauvakin sai tosi suolaista kalakeittoa eikä siitä kärsinyt

No mitä pitäis syöttää jos ei tavallista kotiruokaa? Pilttiä purkista?
Toki suolan määrä pitää pitää minimissä.

Ja sauna. Ihan sallittua jos nyt ei ylälauteelle ota ysikympin löylyihin.

Meillä oli korvikevauva, jolle alettiin antamaan tavallista maitoa 9 kk iässä. Ei se siitä miksikään mennyt. Tavallista kotiruokaa alettiin antamaan jo reippaasti alle 1v. Ja 1 v kun oli Mäkkärissä ei enää mikrossa lämmitetty sose kelvannut, sai syödä sitä mitä muutkin. Niinkuin halusi.

Ei oikeasti ole provo:mad:
Mutta jos ei kukaan usko niin ei usko. Ihmettelen vain miten tyhmä tämä ihminen voi olla kun tekee vauvalle noin..lapsi kyllä näyttää siltä et olis jo 1v. kokonsa perusteella..

Uskon tottakai mutta provolla tässä kai tarkoitetaan että aloitit turhasta aiheesta mekkalaa...

Toki 8kk ikäinen voi syödä samaa ruokaa jos on suolatonta! Toiset kestää maitoa joten ei se niin iso asia ole, samasta tavarasta se on korvikekin muokattu, ja jospa vauvaa vaan maistelee lehmänmaitoa ja pääasiassa saa tissiä/korviketta? Jos lapsi on kasvanut nopeasti niin tarvitsee tuhtia ruokaa, harva vauva syö itsensä isokokoiseksi vaan se on ihan toisinpäin!

Tyttönen 93, kuvitteletko todellakin, että tuollasen takia otettaisiin lapsi huostaan. Kiitos päivän nauruista. Mutta surullista on se, että tällainen perättömän paskan jauhannan takia mitä levität ihmiset ei uskalla hakea apua väsyyn. Meillä kumpikin vanhemmista uupuneita yms. Eikä ole mitään puhetta ollut koskaan huostaanotosta vaikka taustalla 3 ls ilmoa. (1 itse tehty, 2 sairaalasta). Kotona käy perhetyö, mutta ei oikeen riitä avuksi. Ja ap taitaa olla melko hormonihuuruissa. Miksi ihmeessä turhaan tehdä ls ilmo ja tiedä taas resursseja sieltä mihin niitä OIKEASTI tarvitaan!

Tyttönen 93, kuvitteletko todellakin, että tuollasen takia otettaisiin lapsi huostaan. Kiitos päivän nauruista. Mutta surullista on se, että tällainen perättömän paskan jauhannan takia mitä levität ihmiset ei uskalla hakea apua väsyyn. Meillä kumpikin vanhemmista uupuneita yms. Eikä ole mitään puhetta ollut koskaan huostaanotosta vaikka taustalla 3 ls ilmoa. (1 itse tehty, 2 sairaalasta). Kotona käy perhetyö, mutta ei oikeen riitä avuksi. Ja ap taitaa olla melko hormonihuuruissa. Miksi ihmeessä turhaan tehdä ls ilmo ja tiedä taas resursseja sieltä mihin niitä OIKEASTI tarvitaan!

Itseasiassa, sosiaalihuolto osaa suurnnella asioita niin, että he halutessaan voivat ottaa lapsen huostaan. Olen itse lapsesta asti ollut lastensuojelun asiakas, olen vain sieltä toisesta päästä, minua ei otettu huostaan vaikka olisi pitänyt ja itse sitten jouduin lähtemään lapsena. Ja aina kannattaa ottaa apua lastensuojelusta jos oma jaksamus sen vaatii, harvemmin ne silloin ottavat huostaan lapsia jos itse ilmoitat, ettet jaksa, vaan antavat ehkäisevää lastensuojelua, ettei tarvitsisi ottaa huostaan. Ja näitä perättöimien ilmoitusten vahinkoa ei monikaan tajua, sitä yritin omassa viestissäni tuoda esille. Siitä kärsii perhe jos joutuu turhan takia lastensuojelun syyniin.

Yhteistyössä