Olisiko muutto mahdollista (kyseessä lapsi ja etävanhempi)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Eli poika hieman elle 3v, isä ja poika tapaavat 2 kertaa vkossa ja joka toinen viikonloppu poika on yhden yön isällään. Poitsu asuu minun ja uuden mieheni kanssa. Valitettavasti tilanne se, että nykyiselle miehelle ei tällä paikkakunnalla ole oman alansa töitä, n. 300km päästä alkaisi ehkä jopa löytymään jotain hommia. Tiukkaa tekee, kun mies työttömänä ja minun tuloni kotihoidontuki. Ollaan muuttoa mietitty, mutta olisikohan se edes "virallisesti" sallittua? Pojan isä kyllä häpeilemättä selvitti lastenvalvojalla viimeksi, että hakenut 500km päähän ylipistoon ( !) .

Hieman pelottaa, että minun on äitinä "pakko" pysytellä samalla paikkakunnalla, mutta lapsen isällä on "mahdollisuus" silti muuttaa kauas pois, vaikka se lopettaisi poikansa tapaamiset lähes kokonaan.

Nykyinen mieheni harkinnut uuden ammatin lukemista. Itse lähden vetämään viimeiset tunnit kesken jääneestä koulusta syksyllä, mutta opiskelu aikakin olisi pärjättävä.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
jos sulla on yksihuoltajuus niin tuo on mahdollista.. yhteishuoltajuudessa kapsen isä saa myös vaikuttaa lapsen asuinpaikkaan

no enpä tiiä tuosta. Ei mieheltä ainakaan mitään kyselty kun eksä muutti lapsen kanssa liki 1000km päähän. Onpa tuo kerran sen jälkeen muuttanut ilman että kertoi miehelle ollenkaan...

eli kuka sitä isän lupaa kyselee?

meillä exän kanssa yhteishuoltajuus ja sopparissa kohta, jossa kumpikin sitoutuu pysymään 10km säteellä nykyisestä asuinpaikasta...ihan lapsia aateltu tuota kohtaa kirjoittaessa...lapset asuu viikko-viikko, asuneet ihan eron alusta alkaen ja aika iso muutos heidän elämään ois jos jompi kumpi vanhemmista muuttais satojen km päähän...

Yhteistyössä