Olisitko luovuttannut lapsen hoitopaikan kaverille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "krista"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"krista"

Vieras
Meillä tyttö on ollut 2krt/vk pk:ssa jo kolme kuukautta. Haettiin vuoden alussa hoitopaikan ja saatiin vasta kesäkuussa sen. Minulla on ollut koko ajan työnhaku päällä ja pääsin viime viikolla töihin.
Elokuun alussa kaveri pisti paperit hoitopaikka varten. Halusi samaan pk:hon kun meidän tyttö. Syyskuussa kaveri vihjaisi minulle että voisin luovuttaa hänelle hoitopaikan kun hänellä on jo tiedossa työpaikka. Sanoin vaan että itse yritän päästä töihin ja tarvitsen itse sen paikan. Kaveri suutui ja sanoi että vien hänen hoitopaikan pk:ssa. Minun mielipide oli se että vaikka luovuttaisin sen hoitopaikan niin pk:ssa katsotaan kuka ensin haki siihen pk:hon.
Sen jälkeen en puhunut kaverin kanssa. Kun sain työpaikan pistin oman FB:n sivulle komentin miten onnellinen olen kun vihdoinkin sain työpaikan. Siihen kaveri laittoi toodella paskamaisne komentin.

Olisitko itse luovuttannut paikan, jos olisi haku päällä ja haluaisit päästä pikemmin töihin?

En olisi luovuttanut, en edes siinä tapauksessa että mulla ei olisi ollut aikomustakaan mennä töihin.

Tuskin kaverisi lapsi olisi paikkaa edes saanut, vaikka sinä olisitkin ottanut lapsesi pk:sta pois :)

Nopeat syövät hitaat, kaverisikin olisi voinut hakea paikkaa aikaisemmin...turhaan se sulle äksyilee.

En ois luovuttanut, enkä jaksaisi paljon yhteyksiä pitää, jos vielä pitää paskamaisesti kommentoidakin. Jotkut ajattelevat vain itseään, eivätkä pysty iloitsemaan mistään hyvästä, mitä toiselle tapahtuu, ja oman vuoron odottamisen kyvyt ovat kaksivuotiaan tasoa. En vaan jaksaisi.

Sun kaveri taitaa kuvitella, että voi itse mennä sumplimaan niitä päivähoitopaikkapäätöksiä sinne toimistolle, mutta ei se nyt ihan niin mene. Olet toiminut fiksusti, kun olet ennakoinut töihin menemistäsi ja valmistanut lastasi hoitoon menemiseen jne. Kaverisi on vaan kateellinen, kun ei itse ole noin kaukaa viisas, ja toimii siksi lapsellisesti.

miten voit viedä hänen hoitopaikkansa, kun lapsi ei edes pole ollut siinä päiväkodissa, paikka on alun alkaen ollut sinun lapsesi paikka, eikä se siitä muuksi muutu, vaikka kaverisi olisi kuinka paljon ennemmin työllistynyt, jos kaverilla kerran on ollut tiedossa, että töihin menee syyskuussa, niin paikkaa olisi pitänyt hakea jo viime keväänä, tai kuten itse teit, vielä aiemmin. kaverillasi on päässä vikaa.

Oma mokansa, mitä ei hakenut paikkaa ajoissa. Mäkin olen pistänyt hoitopaikkahakemuksen vetämään kuopukselle viime toukokuussa, aloitus ensi vuoden elokuussa. Tämä siksi että haluan ehdottomasti molemmat lapset samaan paikkaan. Tuntuihan se toki vähän neuvostoliittomeiningiltä, ilmoitetaan lapsi jonoon suunnilleen heti kun on henkilötunnus selvillä. :D

Yhteistyössä