olisko hyvä lahja miehelle jouluks?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aina yhtä vaikeeta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aina yhtä vaikeeta

Vieras
lahjakortti johonki rautakauppaan tai vastaavaan? kun meillä on vanhan talon kunnostus meneillään,lähes kaikki muu revitään pois paitsi seinät ja katto jää joten oliskohan hyvä idea ostaa lahjakortti.Kun en mä osaa sille mitään ostaa muutakun perinteiset kalsarit ni sais ite sitte hakee sillä kortilla mitä ikinä tarviikaan rakentaessaan tai voi ostaa jotain jolla käyttöä myöhemminki.

ei ole. ihan sama ku mies ostas sulle kattilan tai pölynimurin. mieluummin sitten kahjakortti johonkin mukavamoaan paikkaan. lahja voi olla ja yleensä meillä onkin hyödyllinen, muttei liian persoonaton ja liian hyödyllinen.
eli en haluaisi mieheltä kattilaa jotan tarvin vaan ennemmin tarpeellisen yöasun

[QUOTE="vieras";22438893]ei ole. ihan sama ku mies ostas sulle kattilan tai pölynimurin. mieluummin sitten kahjakortti johonkin mukavamoaan paikkaan. lahja voi olla ja yleensä meillä onkin hyödyllinen, muttei liian persoonaton ja liian hyödyllinen.
eli en haluaisi mieheltä kattilaa jotan tarvin vaan ennemmin tarpeellisen yöasun[/QUOTE]

Peesi. Eriasia jos mä toivoisin kattilaa mutta et jos mies ostais niin tykkäisin huonoa.

[QUOTE="vieras";22438900]Peesi. Eriasia jos mä toivoisin kattilaa mutta et jos mies ostais niin tykkäisin huonoa.[/QUOTE]

aivan. jotenki nuo tollaset rautakauppa hankkeet remonttiin yms on sellasia jotka ostetaan muutenkin. ei siinä oo mitään spesiaalia, josta on ilos vaan sille lahjan saajalle. lahjansaajan pitää kokea että just häntä on ajateltu kun tätä on ostettu.
esim mä ostin miehelle ensimmäisen partakoneensa. mies ei koskaan oo malttanu ostaa vaan on aina ajanu höylällä. hyödyllinen lahja, mutta miehelle henkilökohtasesti hyödyllinen ja mieluinen. olisinhan mä voinu ostaa lahjakortin autohuoltotarvikkeille ku auto vaatii huoltoa, mutta se taas on sellanen asia joka hoidetaan joka tapauksessa, ei siinä oo mitään spesiaalia.

[QUOTE="vieras";22438893]ei ole. ihan sama ku mies ostas sulle kattilan tai pölynimurin. mieluummin sitten kahjakortti johonkin mukavamoaan paikkaan. lahja voi olla ja yleensä meillä onkin hyödyllinen, muttei liian persoonaton ja liian hyödyllinen.
eli en haluaisi mieheltä kattilaa jotan tarvin vaan ennemmin tarpeellisen yöasun[/QUOTE]

mihin mukavampaan? ei se käy missään kylpylöissä tai ravintoloissa tai ylipäätään missään muualla ku autokaupoissa ja rautakaupoissa ym.miehisissä paikoissa.

[QUOTE="kiira";22438907]Neulo sille sukat niin ei varpaat palelel remontoidessa![/QUOTE]

en mä osaa.Ja me saadaan joka joulu villasukat joten silläkin kaappi pullollaan niitä.

[QUOTE="vieras";22438932]aivan. jotenki nuo tollaset rautakauppa hankkeet remonttiin yms on sellasia jotka ostetaan muutenkin. ei siinä oo mitään spesiaalia, josta on ilos vaan sille lahjan saajalle. lahjansaajan pitää kokea että just häntä on ajateltu kun tätä on ostettu.
esim mä ostin miehelle ensimmäisen partakoneensa. mies ei koskaan oo malttanu ostaa vaan on aina ajanu höylällä. hyödyllinen lahja, mutta miehelle henkilökohtasesti hyödyllinen ja mieluinen. olisinhan mä voinu ostaa lahjakortin autohuoltotarvikkeille ku auto vaatii huoltoa, mutta se taas on sellanen asia joka hoidetaan joka tapauksessa, ei siinä oo mitään spesiaalia.[/QUOTE]

mä olin ostamassa tänä vuonna sille partakonneen siis uuden mut se kerkes ite sen muutama viikko sit ostaa,arvaa oliko kiva juttu ja sanoinki sille et ennen joulua ei tarvii ostella mitään kun toinen on voinu ajatella kyseistä asiaa joululahjaks.

[QUOTE="vieras";22438893]ei ole. ihan sama ku mies ostas sulle kattilan tai pölynimurin. [/QUOTE]
Minä en pistäisi pahaksi, jos saisin jomman kumman mieheltä. Minä arvostan käytännönlahjoja, jos ne on ajatuksella annettu.
Sinällään tuossa lahjakortissa on se, että ostaako mies jotain remonttiin välttämätöntä (joka menee sitä kautta) yhteiseksi jutuksi koko perheelle) vai laittaako sen esim. johonkin parempaan koneeseen, mitä haluaa, mutta ei raaskisi ostaa ilman lahjakorttia.

Entä jos ap pitää ruoanlaitosta ja kodin kattilat ovat huonossa kunnossa? Tai haaveilee jostain ylihienosta imurista, vaikka vanhakin on käyttökelpoinen?

Jos mies tykkää rakentelusta ja rautakaupoista, niin kyseessä on hyvä lahja. Jos remontti taas on pakkopullaa, niin lahja on huono.

Ihmiset on erilaisia: mun mies ei pidä hyödyttömistä lahjoista ja mä taas en pidä hyödyllisistä lahjoista. Yritä siinä sitten ostaa sellaista lahjaa, josta toinen pitäisi ja jonka itse haluaisit antaa...

Huuto.netissä on yleensä leathermaneja halvemmalla ku kaupassa,uusi leatherman maksaa kaupassa melkein kaksi sataa ja on perusmalleista kalleimmasta päästä ( sitten toki on niitä erikois kullattuja =P ) laita huutiksen hakuun leatherman, sielä tulee näitä heti leatherman tti, se on ainakin ollut hyvä ja monikäyttönen

Alkuperäinen kirjoittaja aina yhtä vaikeeta;22438975:
mä olin ostamassa tänä vuonna sille partakonneen siis uuden mut se kerkes ite sen muutama viikko sit ostaa,arvaa oliko kiva juttu ja sanoinki sille et ennen joulua ei tarvii ostella mitään kun toinen on voinu ajatella kyseistä asiaa joululahjaks.

Ainakin mies sai sellaisen partakoneen kuin halusi. Useinhan noissa käy, ettei se välttämättä ole juuri sellainen, mitä itse haluaa. Kuinka moni saa mieheltä suoristusraudan, joka ei ole kuitenkaan juuri sellainen, mitä olisi toivonut.

Ei kovin henkilökohtainen lahja... Remontti on teidän yhteinen asia. Vähän kuin mies ostaisi sulle lahjaksi kangasta, että voit ommella hänelle ja lapsille vaatteita.

Ihan hyvä lahjahan tuo on, minäkin ottaisin mieluusti lahjakortin rautakauppaan vaikka nainen olenkin. Remontti menossa täälläkin ja kaikkea joutuu hankkimaan vähä väliä...

[QUOTE="tässä";22439027]Huuto.netissä on yleensä leathermaneja halvemmalla ku kaupassa,uusi leatherman maksaa kaupassa melkein kaksi sataa ja on perusmalleista kalleimmasta päästä ( sitten toki on niitä erikois kullattuja =P ) laita huutiksen hakuun leatherman, sielä tulee näitä heti leatherman tti, se on ainakin ollut hyvä ja monikäyttönen[/QUOTE]

Kuinkahan monessa on sitten jonkin firman logo, kun on alunperin saatu joltain firmalta lahjaksi.

Mä ostan miehelle partakoneen joululahjaksi, mutta se saa sen itse lähteä kaupasta valitsemaan niin tulee aikankin mieluinen. Ostan sitten vielä jotain vähän pienempää yllärinä sille :)

Ei kovin henkilökohtainen lahja... Remontti on teidän yhteinen asia. Vähän kuin mies ostaisi sulle lahjaksi kangasta, että voit ommella hänelle ja lapsille vaatteita.

Nojaa... Mä vertaisin mielummin tilanteeseen, jossa perheenäiti tekee kaikille vaatteita ja saisi lahjaksi lahjakortin ompeluliikkeeseen "no strings attached". Sen lahjakortin voisi sitten käyttää hyödylliseen tai ostaa lapselle jotakin ihqua retrokangasta, joka maksaa hunajaa.

[QUOTE="suski";22439061]Nojaa... Mä vertaisin mielummin tilanteeseen, jossa perheenäiti tekee kaikille vaatteita ja saisi lahjaksi lahjakortin ompeluliikkeeseen "no strings attached". Sen lahjakortin voisi sitten käyttää hyödylliseen tai ostaa lapselle jotakin ihqua retrokangasta, joka maksaa hunajaa.[/QUOTE]

Mutta silti joutuu itse sen ompeluksen tekemään. Ei se remontti nyt mitään niin namihommaa ole kumminkaan.

Yhteistyössä