Olisko paikalla lasten silmälääkärikuvioista tietäviä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moekoe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

moekoe

Aktiivinen jäsen
27.09.2011
4 182
0
36
Eli muksulle on lähete silmälääkäriin piilokarsastus epäilyn takia, neuvolalääkäri passitti meidät sinne. Aika on ensiviikolle ja sieltä ei saa huomenna ketään kiinni ja nyt pätkähti päähän, että mitenhän ko asiaa tutkitaan?

Laitetaanko tippoja ja jollain koneella tutkitaan vai miten? Tietäis vähän prepata tyttöä.

Ja juu, toki tiistaina sit soitan vielä sille lääkärille...

meillä ainakin laitettiin ensin tippoja, sit tutkittiin ja taas tippoja ja sit mentiin käytävään odottamaan 20min ajaksi, sit taas tippoja ja tutkittiin uudestaan..

käytettiin sekä sitä kuviotaulua, et sitten sitä "konetta"

onko minkä ikäisestä kyse? meillä tyttö oli 6v ja hyvin meni tutkimukset.

Mun lapselle tehtiin reilu 1v ja tipat laitto eka kattelun päälle. Odottelun jälkeen tutki erilaisin katselusysteemein. Mä itte oon ravannu karsastuspolilla pienestä ja aina on ollu mukana tipat, koneet ja kaikki muu.

Tyttö on kolme, eikä ole koskaan ollut lääkäri-lääkärissä... Neuvolassa ei onnistunut ainakaan se kuviotaulutesti ollenkaan. Jännitti sitä tätiäkin jo niin, että katseli vain sitä...

Meillä oltiin 7v päänsäryn takia silmälääkärissä, mitään tippoja ei laiteltu ja piilokarsastuksen lääkäri diagnosoi ja nyt olemme menossa keskussairaalaan silmäjumppaan. Lääkärissä käytiin joulun välipäivinä ja nyt maaliskuun puolessa välissä päästiin keskussairaalaan.

Mites niiden tippojen laitto? Mulle ei ole muistikuvan mukaan koskaan itsellenikään laitettu tippoja silmiin... miten kannattaa pitää kiinni ja katsotaanko siinä kohteeseen x ja sit tipat vai kuinka?

lääkäri pistää ne tipat, ja se käy tosi nopeasti..lapsi istuu sun sylissä varmaankin koko ajan..
lääkäri kyllä sanoo sulle miten pidät kiinni ja miten ohjaat lasta.Ovat tottuneet pienien kanssa noita tutkimuksia tekemään.

Hei kiitti. Nyt tiedän sit edes jotain jo mitä kertoa tolle kovasti kyselevälle mukelolle. =)

Meillä on satukirja jossa tyttö saa kipsin jalkaansa ja poika käy hammaslääkärissä, mutta eipä mainittu siinä silmälääkäriä mitenkään.. ;)

Tyytynee varmasti siihen, että saa olla sylissä suurimman osan ajasta..

Yhteistyössä