Olisko pitänyt pitää toinenkin lapsi kotona tänään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Molemmat lapset ovat olleet kipeinä tällä viikolla ja muutaman päivän pois päiväkodista. Nyt esikoinen on terve ja vein hänet tänään hoitoon, vaikka jäin kipeän kuopuksen kanssa kotiin. Kuopus on nyt valvottanut aika monta yötä putkeen ja on aika väsynyt ja minä vielä väsyneempi, kun olen joutunut kuitenkin töihin lähtemään aamuisin (mies hoitanut lapsia kotona). Ajattelin olla niin itsekäs, että menen tänään itsekin päiväunille, kun tulee tilaisuus. Päiväkodissa kysyttiin haenko esikoisen jo puolen päivän aikaan, mutta ilmoitin hakevani vasta iltapäivällä. Tuli sellainen olo, että olis varmasti pitänyt pitää molemmat lapset kotona. Normaalisti olen aina näin tehnytkin, jos vain toinen on kipeänä, mutta nyt en jaksanut. Esikoinen ei nuku päikkäreitä enää ja pienemmänkin kanssa on välillä ongelmia tässä asiassa. Jos esikoinen on kotona ja hereille, pienempää ei taatusti saa nukkumaan. Ja vielä vähemmän voin itse huilata siinä tilanteessa. Olinko mä nyt törkeän itsekäs, kun vein lapsen hoitoon "turhaan"?

Minäkin veisin terveen hoitoon. Jaksaa sitten paremmin olla illan lasten kanssa. Ja monesti terveempi tykkää mennä hoitoon, kun pääsee ulos ja kavereiden kanssa. On meilläkin ollut samanlaisia tilanteita.

Kuule, vaikka olet kotona sairaan lapsen kanssa on sulla oikeus viedä terve lapsi päiväkotiin ja hakea hoitosopimuksen mukaan. Eli ei puolilta päivin. Ihme jengiä siellä päiväkodissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuule, vaikka olet kotona sairaan lapsen kanssa on sulla oikeus viedä terve lapsi päiväkotiin ja hakea hoitosopimuksen mukaan. Eli ei puolilta päivin. Ihme jengiä siellä päiväkodissa.

Mä vein lapsen hoitoon tuntia myöhemmin kuin normaaliaamuina. Eikä siitä sen enempää kukaan sanonut, että lapsi pitäisi ehdottomasti hakea kotiin jo ruokailun jälkeen. Lähinnä se oli kysymys, jonka mä tulkitsin varmaan väärin. Tuli sellainen olo, että hyi mua kun lapsen sinne vien. Niin ja lapsi itse halusi, koska on jo tällä viikolla ollut kotona ylimääräisiä päiviä ja uloskaan ei pääsisi nyt ollenkaan, jos olisi jäänyt meidän kanssa kotiin.

No meillä on päin vastoin esikoinen kotona ja kuopus hoidossa, että saan itsekin vähän levätä kahden viikon sairasteluputken jälkeen ja parannella itsenikin työkuntoon. Oli kyllä tarkotus viedä tuo esikoinenkin hoitoon, mutta karkasi saunan lauteiden alle.

Alkuperäinen kirjoittaja HP:
No meillä on päin vastoin esikoinen kotona ja kuopus hoidossa, että saan itsekin vähän levätä kahden viikon sairasteluputken jälkeen ja parannella itsenikin työkuntoon. Oli kyllä tarkotus viedä tuo esikoinenkin hoitoon, mutta karkasi saunan lauteiden alle.

:o Karkasi lauteiden alle?

No varmasti kiva esikoisen päästä tarhaan ja ulos leikkimään, kun ollut kipeenä. Älä välitä, lepää itse, kun on mahdollisuus. Olisin tehnyt ihan samalla tavalla. :)

Riippuu taudista.

Kyllä mun esikoinen on nyt eskarissa, vaikka veljellä on vesirokko, mutta oksennustaudin tai ripulitaudin sattuessa on molemmat muksut kotona. Sikainfluenssan iskettyä pidin kotona myös sen terveen lapsen alussa, mutta kun ekana sairastunut oli ollut jo viikon kuumeeton ja muutenkin elämänsä kunnossa niin hän pääsi jo hoitoon (eskariin) vaikka veli vielä kipeänä olikin.

Mä oisin vienyt kanssa esikoisen hoitoon. Meillä päikkäreiden kanssa myös samanlainen tilanne. Ja veisin siis esikoisen päiväkotiin jo siksi, että puolikuntoinen kuopus saisi nukkua unensa rauhassa. Tietty bonuksena siinä saisi itsekin vapaata ;)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Riippuu taudista.

Kyllä mun esikoinen on nyt eskarissa, vaikka veljellä on vesirokko, mutta oksennustaudin tai ripulitaudin sattuessa on molemmat muksut kotona. Sikainfluenssan iskettyä pidin kotona myös sen terveen lapsen alussa, mutta kun ekana sairastunut oli ollut jo viikon kuumeeton ja muutenkin elämänsä kunnossa niin hän pääsi jo hoitoon (eskariin) vaikka veli vielä kipeänä olikin.

Ihan räkätaudista on kyse. Kuopuksella todettiin juuri infektioastma ja on sen takia aika tukossa ihan normaalista räkätaudista. Mahatautisen sisarusta en minäkään veisi hoitoon.

Yhteistyössä