Olisko teistä outoa että...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
10-vuotiaan lapsenne kaveri soittaa vielä klo 23 jälkeen lapsellenne?
Tää on nyt käynyt pari kertaa. Ekalla kerralla tytöllä oli puhelin sängyssä ja vastas itse. Nyt toisen kerran puhelin oli jäänyt olohuoneeseen ja minä vastasin siihen. Sanoi kyllä täle kaverille että olisi parempi ettei ysin jälkeen soittele kun meillä nukutaan. Tämän jälkeen kyllä laitetaan puhelin äänettömälle tai pois päältä, mutta jäin vaan ihmettelemään että kuinka tämänikäiset valvoo vielä niin myöhään varsinkin kun seuraava päivä on koulupäivä.
Ja kyllä meillä ainakin lapset sanomattakin ymmärtävät ettei myöhään kavereille soitella vaikka itse joskus myöhempään valvoisikin.

On. Se herättää sellaisen mielikuvan minussa, että lapsesta ei välitetä, kukaan ei katso perään. Ja että lapsi ei ehkä ole ihan kartalla jos ei tajua kellonajoista ja siitä milloin on jo yö.

Mun tytölle & hänen ystävälleen soitti yhteen aikaan yksi KUUSIVUOTIAS lapsi keskellä yötä. Mutta tiedän että tällä tapauksella on ihan outo koti ja vanhemmat. Ja poistin muksuni numeron jo hänen kännykästään, eli enää ei voi soitella.

Tätähän miekin nyt mietin että kieliikö muista ongelmista :( ei ole lapseni parhaita ystäviä, mutta samalla luokalla, vanhempia en tunne. En ole tainnut koskaan tavatakkaan kumpaakaan. Eli en muista että vanhemmat olisi olleet kevätjuhlissa, vanhempainilloissa tms.
Tosin juttelin ihan muista asioista opettajan kanssa hiljattain ja hän multa kyseli että milloin meillä mennään nukkumaan arkisin. On opettaja siis kiinnittänyt huomiota siihe että osa oppilaista on erittäin väsyneitä ja jopa nukahtelee tunneilla. Ja nimenomaan sanoi että huomaa kyllä selvästi eron että kenellä pidetään nukkumaan menoajoista kiinni. Meidän lapsi siis sieltä pirteimmästä päästä ;) SEn lisäksi iso ongelma on myös se että osa oppilaista saa katsoa jopa k-18 leffoja :( siitä kanssa kuulemma seuraa vaikka mitä lieve ilmiöitä

Kuulostaa kyllä minustakin oudolta, että tuon ikäiset soittelee noin myöhään illalla. Meillä ei tuohon aikaan kukaan soittele enää kavereille, ei me aikuiset, eikä teini-ikäiset pojat. (Jos ei siis joku erityistilanne ole.)
Meillä on eräs miehen kaveri sellainen, että on tulossa kahville aina illalla vasta 19.00 jälkeen. Josta mä en tykkää yhtään, kun varsinkin jos olen aamuvuorossa (töihin klo:6.00), niin menen jo tosi aikaisin nukkumaan. Ja haluan aina ennen nukkumaan menoa rauhoittua ja rentoutua päivän jäljiltä. Ja kun tuo mies ei ikinä ymmärrä lähteä ajoissa! Istuu ja tönöttää vaan, vaikka mä haukottelisin kuinka ja vihjailisin, että alkaa väsyttää ja aikainen herätys... Nykyään teen niin, että totean vaan, että pakko alkaa laittautua yöpuulle ja alan tosiaan iltapuuhiin. Tässä vaiheessa onneksi yleensä älyää lähteä. Onneksi mieskin on tajunnut tämän "ongelman" ja jos tuo kaverinsa olisi tulossa kylään mun aamuvuoro viikolla, niin mies sanoo, ettei sovi nyt tulla meille, mutta menee itse sitten sinne. :)

Mitä tuohon tv:n katseluun tulee, niin se on oikeasti aika kamalassa jamassa nykyään, mitä kaikkea lapset katsoo! Itse työskentelen eskarissa ja monet siellä olevista lapsista juttelee Salkkareiden ja Duudsoneiden tapahtumista. Yksi lapsi jopa tiesi kaiken BB:n tapahtumista!

Yhteistyössä