Olkaa kiltit ja auttakaa minua r.testin ja keskenmenon kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arvuutusten arvuutus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Arvuutusten arvuutus

Vieras
Ihan tasan 2kk sitten (nyt yli 8 viikkoa) minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, pari päivää sitä ennen olin ottanut jo sen ensimmäisen kypsyttely-lääkkeen.

Raskaus kerkisi viikolle 7+4 tmv. ja ei osattu sanoa oliko se keskeytynyt keskenmeno vai tuulimuna.

ASIAAN...

Tuosta tyhjennyksestä alkoi 1-2 päivää normaalia kiertoa aiemmin menkat. Yhtään en kärsinyt vuodoista niitä odotellessa, vaan toivuin nopeasti.
Menkat oli ja meni selvästi, mutta niiden jälkeen minulla oli sellaista rusehtavaa vain pyyhkiessä useamman päivän ajan (sidettä ei tarvinnut). Kun se loppui kuin seinään niin minulla oli päällä ihan hirmuinen seksin halu ja merkit viittasi ovulaatioon. Sattumalta juuri tuolloin harrastimme seksiä miehen kanssa. Sen jälkeen eromme tuli selväksi ja emme ole nähneet.

Mulla on aina kierto ollut lyhyehkö eli 25-26 päivää, eikä mitään muutoksia suuntaan eikä toiseen.
Jälkitarkastusta ei vielä tehty kun ei mitään erityistä ole ollut ja jos ei tule niin voin sitten tammikuussa ja kun lääkäriasemat aukeaa päästä verikokeeseen mittauttamaan sen hcg:n.

Kuukautisia ei vaan näy nyt. Olen odotellut maltillisesti, vaikka taitaa ne olla myöhässä kymmenisen päivää ellei 11.
Ihan vaan varmistuakseni, että hcg on poistunut elimistöstä tein raskaustestin. (toimihan kierto ok, ei enään oviksen jälkeen minkäänlaista vuotoa ja tyhjennyksenkin jälkeen kaikki meni kuten oppikirjoissa.)
Olen nuori siihen nähden, että en usko, että 32-v alkaa vaihdevuodet.
Rinnat ovat kipeytyneet kovin, mutta olen minä rehkinytkin joulua ja vuoden vaihdetta varten, tehnyt lapsille juhlatunnelmaa.

Niin, raskaustestin tulos oli selvä, haalea plussa testiajan puitteissa.
Toistin testin 2 päivän kuluttua niin viiva on vahvempi.
Minulla ei ole kipuja, ei kuumetta. Itseasiassa raskausoireita on!

Kertokaahan mulle mitä tämä nyt teidän arvion mukaan on?
Lääkäriin en kiirehdi kun voin oikein mainiosti.
Voiko hcg:ta yleinsäkin olla vielä 2kk keskenmenosta virtsassa? Jos nyt ei mieti sen viivan sävyn vahvistumista, voihan kai pissankin vahvuus sitä heittää.

Olen erityisen kiinnostunut tuosta viimeisimmästä kysymyksestä.

Ja tärkeä tieto. Minulla on sterilisaatio ja keskenmenoon johtanut raskaus alkoi IVF:llä.
Korostan vielä, että edellisestä yhdynnästä on nyt 2 viikkoa ja uteliaille se, että sterilisaatio tehtiin minulle 2v. sitten sektion yhteydessä väärin perustein (sairaala pahoitellut ja korjaisi virheensä kunnan puolella jos mieheni olisi eri, mutta ihan lasten isän kanssa IVF.ässä olin ja harrastanut vain hänen kanssaan seksiä. Nyt asumuserossa toistaiseksi. ).

Voisiko sterilisaaio olla pettänyt ja juuri minun kohdallani???
Olen lukenut, että piuhat voi kasvaa yhteen tai elimistö tehdä uuden reitin munasolulle. Mutta juuri minun kohdallani???
Nyt voin oikein hyvin, ei vuotoja ei mitään.

Voisiko sterilisaaio olla pettänyt ja juuri minun kohdallani???
Olen lukenut, että piuhat voi kasvaa yhteen tai elimistö tehdä uuden reitin munasolulle. Mutta juuri minun kohdallani???

Jokainen, jonka kohdalle tuo on sattunut, on varmasti ajatellut samoilla linjoilla - ja silti sitä tapahtuu ihmisille, juuri niille jotka eivät ajatelleet sen olevan mahdollista. Joten miksei sulle jos muille?

Ja samaa suosittelen kuin vieras, eli odottele vielä hetki ja testaa uudelleen. Näin epäselvässä tapauksessa varmasti antavat labran selvittää.

joskus pitkäänkin voi hcgtä näkyä km jälkeen mutta sinulla aikaa jo 2 kk eikä raskaus ollut vielä hirveän pitkällä.
Itse kävisin varmaan ultrassa varmistamassa tilanteen.

Vastauksistanne.
Ultraan en vielä kiirehdi, jään vielä hetkeksi seurailemaan kun kerran mitään kipuja, vuotoja tai kuumettakaan ole.
Jos mulla olisi tulehduskin niin mun sokeriarvot olisi kovin koholla, sairastan diabetesta.
Jos jotain epäilyttävää ilmenee niin toki sitten menen lääkäriin.
Tk aukeaa 7.1. ja sinne sitten varailen aikaa heti jos tilanne yhä sama eli testi plussaa ja menkkoja ei kuulu.

Olen kyllä kieltämättä nyt aivan ymmälläni.
Jotenkin mahdoton raskauskaan ei vielä ultrassa näkyisi sen enempää kuin, että jotain siellä tapahtuu ja, koska tulehdusoireita eikä kipuja ole niin luulen, että jäisi lääkärikin odottelemaan.
On mulla yksi käyttämätön lähete hcg:n arvoon, mutta vain yksi. Jos tilanne on 7.päivän tienoilla vielä sama niin voisin ennen lääkäriä labrassa poiketa ja sitten jos määrää uuden verikokeen niin niitä voisi jo vertailla keskenään, että nouseeko vai pysyykö hcg samana vai laskeeko se.

Yleensä jos jotain kohtuun jääkin niin kyllä se oireilisi edes vuotohäiriönä, kipuna tai kuumeena...jonain edes.

Olisian se kaikkein ihaninta, että sterilisaatio olisi pettänyt, en vaan meinaa jaksaa uskoa sellaiseen.

ap

Yhteistyössä