Olkaa onnellisia että täällä on äitiysloma 10kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kkm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Espanjassa äitiysloma on 16 viikkoa. Vauvat menee siis hoitoon 3-kuisena. Hoitajia on 1 per 2-4 lasta :( Ja tämän takia meille ei varmaankaan koskaan tule kolmatta vauvaa, vaikka olisin niin halunnutkin.

Jep, olen.
Aina ei kyllä täälläkään ole moisia äitiyslomia ollut, mummonikin on lähtenyt takaisin töihin molempien poikien ollessa vain kuukauden.
Tosin minullakin äitiysloma kesti vain 3 viikkoa,jonka jälkeen jatkoin opiskelua.

Juuri eilen luin lehtijuttua Belgiasta, siellä äitiysloma kesti 4 kk, ja EU-töissä 5 kk. Meillä on tosiaan ajat hyvin.

Itse olen syntynyt 60-luvun lopussa, oma äitini on ottanut hoitolapsia, että on pystynyt hoitamaan meitä kotona. Tuohon aikaan ei nimittäin ollut myöskään hoitopaikkoja, kunnalliseen tarhaan pääsivät sosiaalitapaukset, ja sitten eskari-ikäiset lapset, vaikkei eskareita tuohon aikaan ollutkaan. Ja yksityinen hoito oli kallista.

Ihan kauheeta. Mun vauva on nyt 10 kk ja olisi ihan mahdoton ajatus laittaa noin pieni hoitoon. Esikoinen meni parivuotiaana päiväkotiin. Eihän sitä ehdi lasten kanssa juurikaan olemaan, jos päivät on töissä tai matkalla töihin/kotiin ja siihen vielä kaupassakäynnit yms. päälle. Ja kotikin pitäisi ehtiä siivoamaan jne.

Siksi en ymmarrakaan miksi Suomessa valitetaan hoitovapaan tuloista yms. Itsehan ne lapset on kustannettava jos kotona haluaa olla!

Itse jouduin taalla Hollannissa menemaan toihin kun lapsi oli 5.5 kk, yleensa aidit palaavat toihin kun lapsi on 3 kk. Siita asti meilla on ollut hoitaja kotona, onneksi teen kuitenkin vain kolmen paivan viikkoa.

Suomessa on loistavasti lapsiperheiden asiat!

Ihan kauheeta. Mun vauva on nyt 10 kk ja olisi ihan mahdoton ajatus laittaa noin pieni hoitoon. Esikoinen meni parivuotiaana päiväkotiin. Eihän sitä ehdi lasten kanssa juurikaan olemaan, jos päivät on töissä tai matkalla töihin/kotiin ja siihen vielä kaupassakäynnit yms. päälle. Ja kotikin pitäisi ehtiä siivoamaan jne.

Itse tosiaan menin toihin kun lapsi oli n. 6 kk, MUTTA teen vain kolmen paivan viikkoa (ja aion tehda monta vuotta) ja meilla kay viikottain siivooja. Aikaa jaa lapsellekin.

Mielellani kuitenkin olisin ollut kotona kauemmin.

Yhteistyössä