ollaan eroamassa ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
äsken keskusteltiin tavaroiden jaosta/lapsen tapaamisista. mä olen maksanut koneesta ja nyt en kuulema saa pitää sitä,milläs todistan että oon maksanu:( kysyin miten haluaa tapaamiset ja sanoi et pidä sää lapsi hän ottaa joskus.....
just. ei tuu onnistuu,pitäkööt koneen mut jos lasta haluaa nähdä ottaa sen säännöllisesti tai ei ollenkaan.
mua osittain säälittää toi mies mut toisaalta kiehuttaa ja lujaa

Et voi koneesta mitenkään todistaa. Jos olette avoliitossa kummatkin vie omansa, jos aviossa niin puoliksi tavarat.

Tapaamisiin et voi vaikuttaa juurikaan. Jos mies ei suostu kirjoittamaan tapaamissopimusta lastenvalvojalla niin sinun ei tarvitse antaa lasta koskaan miehelle jos ilmestyy yks kaks oven taakse.

Jos taas kirjoitatte sopimuksen niin miehen pitää ilmestyä sovittuina aikoina eikä muulloin voi tulla. Toki mies voi myös skipata nuo tapaamiset joten se ei ole 100 % varmaa että hän lapsen hakee.. mutta ei voi sitten hakea noiden aikojen ulkopuolellakaan

en tosiaan anna lasta pompotella! jos haluaa saa ottaa niin usein kun haluu,ainakin tietyn määrän kuukaudessa,jos alkaa tollanen sillon tällön homma niin ei tapaa ollenkaan.

koska muuten saattaa käydä niin että miehesi pompottaa sua miten sattuu. Enkä tarkoita tällä nyt sitä ettei isä saisi lastaan nähdä. Muuten, lastenvalvontavirastossahan sanotaan, että se on nimenomaan niinpäin, että LAPSELLA on oikeus tavata isäänsä eikä niin että isän pitää ottaa lapsi. Mä puhun kokemuksesta. Mun exä ei ole kertaakaan 8 vuoden aikana vielä noudattanut tapaamissopimusta. Kerran olen tuona aikana sanonut, kun ed. iltana ilmoitti että otan lapset, mä sanoin ettei se nyt käy koska olen suunnitellut muuta, niin hän huusi mulle puhelimessa, että hanki elämä ettei tartte häntä kiusata. Aha. :(

Olen ollut ihan liian kiltti. Meillä yhteishuoltajuus, joka ei toimi millään muulla tasolla kuin että mä juoksen koululappujen yms. papereiden kanssa exän perässä jotta laittais nimensä niihin koska on tosiaan tuo yhteishuoltajuus. Mihinkään kuluihin ei ole kertaakaan osallistunut. Mä olen maksanut ihan kaiken yksin. On tosin elarit siis maksanut säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta yhteishuotajuudessahan esim. harrastus ja koulukulut pitäisi maksaa puoliksi. Eipä ole näkynyt.
Nyt aionkin ottaa yhteyttä sossuun ja anoa yksinhuoltajuutta. Olisi käytännön tasolla helpompaa.
Älä ole yhtä tyhmä kuin mä olen ollut !

Tsemppiä ja voimia kyllä se siitä !!

Ja täällä 7 vuotta ollut sama juttu. Lastenvalvojan luona käytiin alussa sopimassa tapaamiset, mutta eivät koskaan oo toteutuneet. Lasten takia on yrittänyt itse joustaa niin paljon kuin mahdollista, mutta kyllä on monet itkut itketty.
Meillä kans yhteishuoltajuus, mutta käytännössä oon yksinhuoltaja. En oo ikinä mihinkään koululappuihin yrittänyt edes hakea nimeä - itse olen kaikki allekirjoittanut ja hyvin on riittänyt. Kaiken oon myös ite maksanut. En oo edes rahaa pyytänyt enkä tule pyytämään.

Tyhmäks tässä joskus on ittensä tuntenut. Nykyään arvostan itseäni voittajana. Toinen on yrittänyt mua pompottaa jos jonkinlaisilla jutuilla. Muun eron takia on käyty kaikki oikeusportaatkin läpi ja kaikesta selvitty.

Tsemppiä taistelijoille!!!

Meillä taas pojan isä päätti noita elatus- ym papereita tehtäessä todeta lastenvalvojalle, et "eikö siihen voi kirjoittaa ettei hän halua koskaan nähdä lasta?". Arvaa hävettikö? Yhdessä oltiin kuitenkin 5v ja lastakin yritettiin 9kk ennen kuin tärppäsi. No, sen lupauksensa on ainakin pitänyt jos ei muuta.. Kertaakaan ei oo ottanut yhteyttä tai lähettänyt synttäri- tai joulukorttia tms. Mut teidän muiden huoltajuusongelmia lukiessa täytyy sanoa et täytynee olla onnellinen...

Yhteistyössä