Ollaan kissavahtina...

Laulava salapoliisi

Aktiivinen jäsen
25.08.2006
4 271
0
36
...tämä viikko. Eilen kävin aamupäivällä päästämässä kissan ulos. Iltapäivällä kävin sitä huhuilemassa, ei tullut. Eilen illalla sama juttu. Ja taas tänään aamulla, eikä vieläkään tullut :/ Koittelee meitä taas oikein urakalla :D

Miksi niitä kissoja pitää yleensäkkään ulos yksinään päästää! Vaikka kuinka maalla asuisi en sitä vaan jaksa ymmärtää. Ja varsinkin jos kissa huomaa, että kotiväki on "hukassa" niin voi ottaa nokkiinsa ja lähteä kokonaan kulkemaan. Siinäpä sitä sitten kissavahdilla selitteleminen, että missä kissa.

Onko se kissa teille niin tuttu, että pitää teitä perheenjäseninä?

Mietin, että itselläni on kaksi kissaa ja joskus olen naapureiden kissavahtina ollut kun ovat olleet matkoilla, mutta olen vienyt niille ruuat ja putsannut kissankopan ja leikkinyt niiden kanssa, mutta ei tulisi mieleenikään päästää vierasta kissaa ulos.
Kissa ei kovin helpolla uusia ihmisiä hyväksy ja ei tule sisälle jos vieras kutsuu. Nyt on näin kovat pakkasetkin, että meidänkin kissat ramppaa edes takaisin. Vähäksiaikaa ulos sitten sisälle taas lämmittelemään.

Ei saa heittää kissaa ulos ja lähteä pois. Toivottavasti on vielä kunnossa ja mistä se on ruokaa saanut.

On tosi tuttu kissa =) ollaan siis aiemmin asuttu samassa taloudessa tämän kissan kanssa ja olen hoitanut paljon sitä. Ruuan ja vettä jätin eilenkin ulos, syömässä on käynyt. Ihan tapana on päästä kissa ulos ja pärjää kyllä. mutta pakkasten(-6) vuoksi olisin laittanut välillä sisälle =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotihengetär:
On tosi tuttu kissa =) ollaan siis aiemmin asuttu samassa taloudessa tämän kissan kanssa ja olen hoitanut paljon sitä. Ruuan ja vettä jätin eilenkin ulos, syömässä on käynyt. Ihan tapana on päästä kissa ulos ja pärjää kyllä. mutta pakkasten(-6) vuoksi olisin laittanut välillä sisälle =)

Jos kissa on paljon ulkona niin ei tuollainen PIKKUpakkanen tunnu missään kun sehän on kasvattanut kunnon talviturkin!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos kissa on paljon ulkona niin ei tuollainen PIKKUpakkanen tunnu missään kun sehän on kasvattanut kunnon talviturkin!

Joo, en siis epäile ettei pärjäisi, mutta olisi voinut edes näyttäytyä :D Tää oli siis pointti tässä jutussa =)

No, tuo kissa on enimmäkseen ulkona, mutta ajattelin nyt pakkasilla sitä sisällä pitää =) Kyllä se takaisin tulee, tähän asti ainakin on tullut. Ja joka kerta pitää samanlaista peliä :D
Täytyy myös varautua siihen, että jonain kertana se ei tulekkaan enää kotiin jos ulkona pidätte:( Näin on itselle joskus käynyt ja voin kertoa että se odottaminen ja epätietoisuus on kamalaa. Kunnes sitten myöhemmin kuulin että naapurin kissanvihaaja oli tappanut kissan! Että ei kannata päästää ulos, maailma on kissalle vaaroja täynnä!

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Täytyy myös varautua siihen, että jonain kertana se ei tulekkaan enää kotiin jos ulkona pidätte:( Näin on itselle joskus käynyt ja voin kertoa että se odottaminen ja epätietoisuus on kamalaa. Kunnes sitten myöhemmin kuulin että naapurin kissanvihaaja oli tappanut kissan! Että ei kannata päästää ulos, maailma on kissalle vaaroja täynnä!

Joka paikassa niitä vaaroja varmasti on. Ei tuollaista 17v kissaa enää totuta olemaan vain sisällä =)

Yhteistyössä