Ollaan seurusteltu miehen kanssa 10 v ja tajusin ettei anoppi tiedä "perusasioita" minusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kalanen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kalanen"

Vieras
Kyseessä 55 vuotias, työssä käyvä ja muuten tuntuu olevan kartalla asioista mutta nyt ihmettelen miten ei ole tullut puheeksi vai onko vain unohtanut. Nähdään kuitenkin noin muutaman viikon välein ja usein vietetään esim. Joulua yhdessä.

Eilen oli meillä ja tuli puhe työpaikoista ja anoppi kysyi missä minä olen töissä vaikka asiasta oli puhetta ainakin keväällä kun anopin miesystävä oli tulossa työpaikallani käymään oman työnsä takia ja kyseli mistä pääsee helpoiten jne vaikka minä olenkin nyt hoitovapaalla ja hän ainakin tiesi missä olen töissä. Puhuttiin siis tästä ruokapöydässä ja anoppikin oli paikalla. Meillä on nyt siis vuoden ikäinen lapsi ja anoppi totesi ihmetelleensä keneltä lapsi on perinyt muutamia piirteitä lapsen ollessa ehkä noin 3 kk ja totesi, että ne ovat ihan selvästi samat kuin siskollanikin on. Juu mutta siskoni on adoptoitu eikä olla sukua (tiedän siskoni biovanhemmat). Outoa jos tästäkään ei ole koskaan ollut puhetta. Mutta tällaisia juttuja on tullut nyt useampi tai sitten vain oletan, että näistä on puhuttu mutta ei olekaan.

Mun anoppi kans unohtelee, tosin yleensä hyvät asiat. Negatiiviset jutut suvustani ja minusta kyllä muistuvat mieleen selvänä kuin pläkki. Hän ihmettelee miksei ole varaa lähteä etelään lomalle kun saanhan minä ansiosidonnaista kotihoidontukea. Ja äitiysrahatkin hän aina muistaa kauheana summana vaikka sain minimin kun olin opiskelija. Lapsiamme hän kommentoi, että heidän ulkonäkönsä ja taitonsa ovat peritty pojaltaan tai hänen tyttäriltään. Lapseni ovat musikaalisia koska hänen tyttärensä on, ei suinkaa siksi että itse olen hyvin menestynyt musiikin saralla. :)

[QUOTE="sissi";29056513]Täh, jos eivät ole naimisissa tai kihloissa, niin mitä muutakaan se on kun seurustelua??[/QUOTE]

Jos asuvat yhdessä, niin ovat avopari. Mun mielestä olis hassua käyttää sanaa seurustella jos kyse avoparista.

Jotkut vaan on tuommoisia. Olen vähän samansuuntainen itsekin, mutta ehkä kuitenkin tietoisempi tuollaista suuren linjan yksityiskohdista. Mutta toisaalta minulta saattaa mennä keskusteluissa monet asiat aivan ohi, kun ajatukseni harhailevat. Sitten jään jostakin tietämättömäksi, ja se ehkä joskus paljastuu jollekin.

Onko anoppi noin muuten ihminen, joka keskittyy vähän heikonlaisesti? Se aika usein tekee ihmisestä hajamielisen ja toisinaan puheelle miltei immuunin, jos omat ajatukset vievät.

Tai sitten joku alkava, etenevä muistisairaus alkaa oireilla? Oletko vaihtanut työpaikkaa muutaman vuoden sisällä?

Tai sitten anoppi ei pidä sinusta ja ilmaisee sen noin. Mutta kyllä siitä pitäisi sitten olla muitakin viitteitä. Ja se, että joku ei pidä, ei yleensä tarkoita, että sinussa olisi jotakin huonoa, vaan enemmänkin se kertoo sinussa olevan jotakin ärsyttävää, joka osuu kipeään kohtaan.

Yhteistyössä