Ollaanko ainoa perhe jossa PYHÄPÄIVINÄ lapset eivät mene minnekään ja pyhät vietetään oman perheen/sukulaisten kesken?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummallinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kummallinen

Vieras
Ei tulisi kuuloonkaan, että lapset juoksisi ympäri kyliä tai naapureita häiritsemässä. Ei todellakaan. Emmekä ole mitenkään uskonnollisia, mutta jo lapsuudessani oli näin. Kunnioitamme pyhäpäiviä ja toisille ne jotakin merkitseekin, vaikka sille naapurille. On se kumma jos ei lapset voi viettää 4 päivää OMAN perheen kesken.

Monet on usein töissäkin pyhinä (myös minä). Meillä ollaan perheen kesken arkenakin, eikä vain siksi että kristittyjen kalenteri sattuu näyttämään pyhäpäivää. Enkä tajua miksi niitä sukulaisia saisi käydä häiritsemässä ellei ystäviä saa. Mulle ainakin monet ystävistä ovat paljon läheisempiä kuin iso osa sukulaisista.

Tuskin olette, mutta olet varmaan niitä harvoja joita häiritsee se, etteivät kaikki muutkin vietä PYHIÄ kotona neljän seinän sisällä OMAN perheen kesken.

P.S. Meillä ei lapset juokse arkenakaan pitkin kyliä tai naapureita häiritsemässä ;)

no joo jokainen tyylillään...mulla ei taas juolahtais mieleenkää vaatia noiden teinien viettävän meidän kanssa koko aikaa...niillä loma ja silloin saavat kyllä tehdä muutakin kun olla kotona

Miksi ei voisi mennä? kyllä meillä saa tavata muitakin kuin oman perheen jäseniä, ja perheenä vietetään aikaa yhdessä muulloinkin kuin pyhinä. Koskaan meillä ei häiritä muita ja juosta kylillä.

[QUOTE="vieras";23642696]no joo jokainen tyylillään...mulla ei taas juolahtais mieleenkää vaatia noiden teinien viettävän meidän kanssa koko aikaa...niillä loma ja silloin saavat kyllä tehdä muutakin kun olla kotona[/QUOTE]

Peesi!

[QUOTE="vieras";23644265]kyllä meidän kaikkien neljän lapsen harrastukset on tauolla eikä tulis mieleenkään että olisi jotenkin muuten....[/QUOTE]

Niin no, mä en pyöritä mitään virallista ratsastuskoulua, vaan pidän tunteja noille muutamille tytöille muutaman kerran viikossa. Nyt osa niistä ilmoitti, etteivät pääse ratsastamaan koska on pyhät.

Mun puolesta se on ihan ok, se on heidän perheidensä tapa, ja ihan yhtä vähän multa pois kuin niiltä se, että me eletään ihan normisti miettimättä, onko pyhä vai ei.
Ja olenpahan saanut pitää hevoset omassa käytössä, mä kyllä itse mielellään ratsastan näillä keleillä.

Mutta koska mun työt ei katso onko arki vai pyhä ja mitä kello on, niin ei me muutenkaan eletä normaalia arki-lauantai-sunnuntai-pyhät rytmiä. Paitsi esikoisen koulun osalta.

Uusimmat

Yhteistyössä