Ollaanko tosi köyhiä teidän mielestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miten köyhiä ollaan ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miten köyhiä ollaan ?

Vieras
2 aikuista, 8v a 10 lapset. Asumiskulujen ja laskujen jälkeen ruokaan, vaatteiisin, elokuvakäynteihin yms jää rahaa 1100-1200e kuussa. Bensaan ei mene rahaa, terveydenhuoltomenot julkisella maksetaan puolestamme, samoin sähkölaskut ja lääkkeet. Ruokaan menee 600e kuussa, 600 jää sitten vaatekuluihin ja huvitteluun. Isompiin hankintoihin kuten joululahjoihin säästetään pikkuhiljaa.

No ette ole kyllä mitenkään päin köyhiä!
Meillä jää suurin piirtein sman verran käteen kuussa ja siitä maksetaan kahden auton käyttö bensoineen. Säästöön jää jokunen sata euroa kuussa. Ja me maksetaan kaikki laskut ihan itse.

Meitäkin kolme (minä, teini ja vauva) ja hoitovapaalla tulot on luokkaa 800 euroa joka sisältää jo asumistuen (jonka jälkeen pitää vielä maksaa itse vuokrasta 200 e). Eli jes, 600 egeä. Elämä risaseks. Joka kuukausi. Huh heijakkaa :D

Sossu maksaa laskut(sähkö yms mitä luettelin) Mutta ei ole meilläkää varaa mennä huvipuistoon, siinä se köyhyys näkyy. Eikä varaa matkustella. Tivolissa lapset käy kyllä kerran pari vuodessa, mutta ei ole varaa lintsi reissuihin tms.

Elätte minimitoimeentulolla. Sen on todettu tutkimuksissa riittävän elämiseen juuri ja juuri. Jos joku elää sen alle, niin se on oma valinta. Kaikille turvataan kuitenkin tuo. Jos on lainoja, niin silloin pitää miettiä, että onko niihin varaa, jos ei jää edes minimitoimeentuloa käteen.

[QUOTE="aapee";26760891]Sossu maksaa laskut(sähkö yms mitä luettelin) Mutta ei ole meilläkää varaa mennä huvipuistoon, siinä se köyhyys näkyy. Eikä varaa matkustella. Tivolissa lapset käy kyllä kerran pari vuodessa, mutta ei ole varaa lintsi reissuihin tms.[/QUOTE]

Siis miksi sossu maksaa?? :O Olette kyllä kaukana köyhästä... Itse en edes kehtaisi tuollaisilla tuloilla mennä minnekään sossun luukulle itkemään, kun se on tarkoitettu OIKEASTI köyhille!

[QUOTE="Assi";26759633]Meitäkin kolme (minä, teini ja vauva) ja hoitovapaalla tulot on luokkaa 800 euroa joka sisältää jo asumistuen (jonka jälkeen pitää vielä maksaa itse vuokrasta 200 e). Eli jes, 600 egeä. Elämä risaseks. Joka kuukausi. Huh heijakkaa :D[/QUOTE]
Mene sosiaalitoimistoon ja turvaa perheesi normaali elämä. Ravitseva ruoka jo maksaa puhumattakaan muista asioista.

[QUOTE="Mitäh";26760953]Siis miksi sossu maksaa?? :O Olette kyllä kaukana köyhästä... Itse en edes kehtaisi tuollaisilla tuloilla mennä minnekään sossun luukulle itkemään, kun se on tarkoitettu OIKEASTI köyhille![/QUOTE]
Älä puhu puuta heinää.

Mun silmissä olette rikkaita. Meillä on tilit nollilla, samoin on lomakot tyhjiä. Seuraava rahantulo on hyvin epämääräistä, mahtaako tulla ollenkaan? Laskuja on pinossa likemmäs 60 000€. Lainaa meilkein 300 000€. Sossusta ei saada mitään. Kukaan ei siis meidän puolesta maksa mitään laskuja. Autolla on pakko liikkua kun ei ole julkisia. Et siinä sulle vähän perspektiiviä teidän suhteelliseen köyhyyteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Miten köyhiä ollaan ?;26759443:
2 aikuista, 8v a 10 lapset. Asumiskulujen ja laskujen jälkeen ruokaan, vaatteiisin, elokuvakäynteihin yms jää rahaa 1100-1200e kuussa. Bensaan ei mene rahaa, terveydenhuoltomenot julkisella maksetaan puolestamme, samoin sähkölaskut ja lääkkeet. Ruokaan menee 600e kuussa, 600 jää sitten vaatekuluihin ja huvitteluun. Isompiin hankintoihin kuten joululahjoihin säästetään pikkuhiljaa.

Ettehän te ole köyhiä lainkaan, ja miksi sossu maksaa teille??

[QUOTE="aapee";26760891]Sossu maksaa laskut(sähkö yms mitä luettelin) Mutta ei ole meilläkää varaa mennä huvipuistoon, siinä se köyhyys näkyy. Eikä varaa matkustella. Tivolissa lapset käy kyllä kerran pari vuodessa, mutta ei ole varaa lintsi reissuihin tms.[/QUOTE]

Taitaa Porvoon sosiaalitoimi toimia muusta maasta poikkeavalla tavalla... Tai sit mä taidan lähtee kanssa pyörähtämään soskun luukulla!

En tajua tätä. Menkää tumpelot lukemaan mitä sosiaalituki tarkoittaa. Se tarkoittaa, että asumisen, lääkkeiden, lääkäreiden, sähkö- ja vesilaskun ym. käteen jäävä summa per henki on noin 400 e aikuiselle ja 250 e lapselle eli juuri tuon mitä ap saa. Ei sillä juhlita, vaan niukkaa elämää se on. Ja eihän se kaikki tule edes sossusta, vaan siihen on laskettu lapsilisät ja työttömyystuki ym. ja lopun pienen siivun maksaa sossu. Vai oletteko sitä mieltä, että esim. lasten tulisi tulla elää pelkällä lapsilisällä? Haistakaa ihan oikeasti paska.

Itekkin olen joutunut sossun kanssa asioimaan ja ainakaan meidän perhe ei ole koskaan saanut niin paljoa sieltä persaukisenakaan tukea, että olis jääny tuollaisia summia tilille käyttöön. Hyvä vaan, jos ns. normilaskelmat pitävät jonkun kohdalla paikkaansa, mutta meidän perhe joutui todella taistelemaan, jotta saatiin edes ns. pakolliset menot katettua. Onhan se toki kuntakohtaista, miten tukirahoja jaetaan, mutta eräs oulun lähikunta pidättää tuen maksamista viimeiseen saakka ja seurakunta joutuu puuttumaan peliin - maksamaan juuri niitä sähkö- ja lääkärimaksuja, antamaan ruokalappuja, yms.

Hyvä siis, jos jossakin sosiaalitoimi hoitaa hommansa, itse en todellakaan pidä mitään paperissa lukevia sosiaalituen määriä itsestään selvyytenä - meidän perhe olisi ainakin erään em. sosiaalitoimen toimesta joutunut kodittomaksi tai jo keväällä kuollut nälkään :(

(mainittakoon, että meidän ongelmiimme liittyi homeinen vuokratalo ja työttömyyttä edeltäneet liian isot ansiotulot, joista ei NORMIN MUKAISIA vähennyksiä suostuttu hyväksymään)

Saadan itseasiassa n. 330 e enemmän kuin toimeentulotuki, koska miehen palkasta jätetään huomiotta 150e ja mun ylläpitokorvaus jätetään huomioimatta, 180e.Opiskelen ja saan työttömyysrahaa sekä ylläpitokorvauksen.

Yhteistyössä