olo kuin huonolla äidillä :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapseni ko rosvo?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapseni ko rosvo?

Vieras
eli mun poika 7v oli eilen kaverillaan kylässä ja kun menin hakemaan pojan äiti kertoi että mun poika oli laittanut taskuunsa kaverinsa lego ukkoja :( mä en tiedä mitä olisin ajatellut/sanonut koska en olisi voinut kuvitella että poika tekee tollasta . meillä on satoja lego ukkoja ja pojalla about 20 kpl erilaisia star wars aluksia ei voi johtua siitä ettei poika saa mitään!
pidin pojalle puhuttelut mutta mulle tuli tosi huono äiti fiilis :( kaikkeni lasten eteen tehnyt ja yrittnyt ja nyt kävi tällästä.aina opettanut että varastaminen on kielletty.itse en koskaan ole moista tehny. toivonki että poika otti opikseen.kiitos kun sain purkautua.

Mulla oli ton ikäisenä varasteluvaihe. Varastelin kavereilta kaikkea mahdollista ja osan hajotin. N.vuoden päästä alkoi valehteluvaihe. Kai se kuuluu ikään. Kristillinen kasvatus ollaan kotona saatu, joten ei johtunut kotioloista.

En mie usko että sulla kasvatus on pieleen menny, elä huoli. Kyllä varmasti (melkein) kaikki lapset kokeilee jotain mikä ei ole sallittua ja varsin hyvin sen tietää. Meillä tyttö varasti kaupasta 5-vuotiaana vaikka ja ties mitä! :O Siis yhellä kerralla, arvaa olinko järkyttyny ja häpeissäni kun lähettiin vartijalle kertomaan.. Ja meilläkin oli kuitenkin jo opetettu että varastaminen on rumaa ja väärin. Nyt ei (tietääkseni ;) ) ole varastellut, mutta saattaahan se olla että vielä joskus kokeilee, vaikka yhä ollaan asiasta samaan malliin puhuttu.

Kyllä ne muksut keksii kokeilla, ei se aina meidän kasvatustaidoista kiinni ole ;)

Mitä poika sanoi, miksi oli tehnyt niin?

Meille on kyllä pari kertaa käynyt niin, että tytön 4-5-vuotiaat kavererilla parillakin, on jäänyt leikin jälkeen taskuun joku pikkulelu, esim. pikkunukke. En ole osannut pitää sitä varasteluna, kun ovat tulleet pian palauttamaan. Ilmeisesti kyseessä on ollut ihan vahinko. Leikkiin on kuulunut keräillä tavaroita ja sitten ovat unohtuneet taskun pohjalle, kun on tultu kotiin hakemaan.

7-vuotias on tietysti jo vähän isompi, mutta oletko varma, ettei tässä ole käynyt niin?

en tiedä,poika sanoi että vahingossa laittanut taskuun? mutta ku niitä ukkeleita oli useampi..pojat sopivat asian mutta jotenki jäi huono fiilis itselle kun sen kaverin äiti käyttäyty nii9nku että olisi minun syy :/

Lapsilla on omat aivot ja ajatukset, he tekevät omia valintojaan, ja joskus ne eivät ole sellaisia mitä äiti ja isä ovat opettaneet.

Sitäpaitsi, poika jäi kiinni asiasta ja sinä toruit häntä etkä vähätellyt tekoa. Minusta se on tärkeää; miten vanhemmat reagoi lapsen väärään tekoon - silittävätkö päähän ja puolustelevat lapsen tekoa, vai osoittavatko lapselle olevansa pettyneitä & että tämän teko oli väärin.

Mun mielestä asiaa ei kannata jättää siihen, että vain itse tyytyy torumaan lasta. Itse edellyttäisin, että lapsi käy henkilökohtaisesti palauttamassa varastamansa lelun ja pyytämässä anteeksi kaverilta.

[QUOTE="vieras";22941283]Mun mielestä asiaa ei kannata jättää siihen, että vain itse tyytyy torumaan lasta. Itse edellyttäisin, että lapsi käy henkilökohtaisesti palauttamassa varastamansa lelun ja pyytämässä anteeksi kaverilta.[/QUOTE]

tavarat palautettu koska kaverin äiti siis huomas kylässä ollessa asian.ja todellaka paina villasella tällästä,mutta asiasta puhuttu.toivotaan että oppi meni päähän.

Ihan selvästi tuleva kokoomuslainen rosvo :D Kieltää kaiken tekemänsä ja syyttää muita anna sille nyt kunnolla satikutia vielä kun kerkeät ennen kuin se toimitetaan lastenkotiin remmeihin hoitoon.

Yhteistyössä