olo on kuin maailman tyhmimmällä pässillä...

Helli-Karamelli

Aktiivinen jäsen
31.03.2010
1 231
0
36
Vantaa, Finland, Finland
Käytiin kaverin luona kylässä ja huomattiin, että kaverin lapsella oli vesirokko näppyjä selässä... Meidän vauva on 5kk ja siis ehkä mahdollisesti saanut tartunnan. Oltiin kuitenkin monta tuntia kylässä.
Seuraavana päivänä lähdin vauvani kanssa kaupungille ja muutama päivä sen jälkeen oltiin vielä juhissa... Enkä siis ollenkaan tiennyt, että vesirokko voi tarttua ihmisestä toiseen itämisaikana. :headwall:

Kuinka varovaisia olette olleet liikkumisen suhteen jos on mahd. tartunta lapsellasi?
Olenko nyt sitten tartuttanut koko kylän vesirokkoon?
Mutta kai minä nyt sentään saan liikkua vapaasti, koska olen itse sairastanut vesirokon?

Ja säästäkää ivalliset kommenttinne, en oikeasti tiedä kuinka pitää nyt toimia...

Terveenä voi minusta liikkua ihan missä tahansa.

Oli kyläpaikassa ollut vesirokkoa tahi ei.

Sitten, jos sairastutaan, niin jäädään kotiin. Siis se sairas jää, ei koko muun perheen tarvitse, eikä se ole mahdollistakaan suurimmalle osalle.

En mä kyllä varmaan varmuuden vuoksi varoisi, jos kerran ei tuon tarkempaa varmuutta tartunnasta. Ei kai se toinen vauva kuitenkaan lääppinyt sun vauvaasi. Vai annoitteko vauvojen imeksiä samoja leluja?

Jos olet kätesi kyläilyn jälkeen pessyt, niin ole hyvä vaan ja kulje ympäri kylää :-)

Ja ei sitten ylipäänsäkään anneta niiden vauvojen samoja leluja nuoleskella.

mahdollinen itämisaika on 2vkoa ja musta ei oo mitää järkeä linnottautua kotiinsa sen 2vkon ajaksi. Ihminen voi kantaa sitä tietämättään joten ei sitä tiedä mistä sen saa sit loppujen lopuksi.

No eihän sille oikein mitään voi.

Minä olin aika kauhuissani kun raskaana ollessani vierailtiin kyläpaikassa jossa emäntä totes vasta lähtiissä, että juu oottehan muuten vesirokon sairastaneet kun meillä on molemmilla lapsilla se, toisella menossa, toisella tulossa.

Juu en ole sairastanut. Enkä Luojan kiitos saanut silloinkaan. Raskaana olevalle ei vissiin mikään kovin hyvä juttu.

[QUOTE="Minä";22126022]No eihän sille oikein mitään voi.

Minä olin aika kauhuissani kun raskaana ollessani vierailtiin kyläpaikassa jossa emäntä totes vasta lähtiissä, että juu oottehan muuten vesirokon sairastaneet kun meillä on molemmilla lapsilla se, toisella menossa, toisella tulossa.

Juu en ole sairastanut. Enkä Luojan kiitos saanut silloinkaan. Raskaana olevalle ei vissiin mikään kovin hyvä juttu.[/QUOTE]

mikset hae siihen sitä rokotetta jos et tähän mennes ole sitä sairastanut?

vesirokko aikuisella on ERITTÄIN ikävä!

Soitin neuvolaan ja sieltä vaan sanottiin, että ei nyt varmuuden vuoksi kannata mennä sellaseen paikkaa, jossa olisi vauvoja, joten jätettiin muskari väliin.

Kaverin lapsi ei muistaakseni koskenut vauvaani, hän oli kyllä kovin kiinnostunut vauvastani. Ja yritin pitää silmällä ettei koskisi meidän leluihin. Kerran hän otti yhden lelun käteensä mutta ei menny suuhun asti. En siis tiennyt että oli vesirokossa, kun vasta kyläilyn ihan loppusuoralla, mutta silti en antanut leikkiä meidän leluilla juuri sen takia koskan vauvani laittaa KAIKEN suuhunsa.

[QUOTE="Minä";22126022]No eihän sille oikein mitään voi.

Juu en ole sairastanut. Enkä Luojan kiitos saanut silloinkaan. Raskaana olevalle ei vissiin mikään kovin hyvä juttu.[/QUOTE]

Tätä just panikoin, kun siellä juhlissa oli 2 raskaana olevaa... Enkä siis todella tiennyt että voi tarttua itämisvaiheessa. Tietenkin ilmoitin heti, että on mahd. tartunta ja että jos heille tulee näppyjä niin tietäävät mistä on kyse ja tietävät mennä lääkäriin.

Yhteistyössä