Olo tukala ja muiden kommentit ärsyttää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viimeisillään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viimeisillään

Vieras
Tuskin olen ainoa, joka on kohdannut tätä samaa...

Olen tosiaan ihan viimeisilläni ja olo on ollut pari viimeistä viikkoa suoraan sanottuna p*****tä. Elämää ei pelkästään vaikeuta iso vatsa, vaan myös unettomat yöt, liitoskivut , jatkuva pissahätä, epäsäännölliset supistelut ja päivittäin rinkuttavat äitini ja anoppini. Olen jo yliajalla ja toki muutenkin odotan kovasti että näkisin jo lapseni.

Minulla on paljon ystävinä pienten lasten äitejä (tämä on meille eka lapsi) ja olen kyllästynyt kuulemaan kommentteja "nauti kun vielä voit". Niin mistä?
Jos voisin nukkua varastoon, niin totta hitossa tekisin sen. Mieheni kanssa yritän kiehnätä nyt kun siihen on mahdollisuus, mutta seksi tuntuu hänestä epämiellyttävältä ajatukselta, joten sitäkään ei saa "varastoon". Kyllä mä ymmärrän ja tajuan, että hiljaisuus tulee olemaan tuntematon käsite seuraavat 15v, mutta en tiedä kuinka osaisin nauttia siitä nyt.

Ymmärrän toki myös sen, että moni on varmaan niin kyllästynyt vauva-arkeen, että sen takia sanoo näin. Mutta silti, kai nyt jokainen odottava äiti ainakin jossain määrin on jo halunnut kovasti lapsensa syntyvän. Varsinkin la:n jälkeen...

Halit!

Kun odottaa, niin odottaa. Samanlainen olo toistuu sitten kun nuori on lähdössä kotoa, jalka jo ovenraossa. Se kotona roikkuminen alkaa ärsyttää niin hirveästi, että odottaa vain että muuttais jo pois... ja samalla tuntee pelkoa ja syyllisyyttä ja vaikka mitä, kun sitäkin asiaa niin odottaa. Mutta vähän se on samanlaista kuin tuo viimeisiillään raskaana olo. Jaettu tila alkaa käydä liian ahtaaksi, pitäis laajentua vähän. Eli tän toisen henkilön pitäisi jo tulla ulos sisältäni ja olla oma yksikkönsä, tosin pieni mutta yksikkö kuitenkin.

Äitisi ja anoppisi synnyttävät tavallaan hekin. Yritä olla kärsivällinen. Heidänkin kanssaan. Iso tapahtuma on läsnä, teidän kaikkien elämässä: sinun, miehesi, äitisi, anoppisi. Ja ennen kaikkea lapsesi. Onnea ja voimia synnytykseen!!!

Tsemppiä! Sain muutama viikko sitten viidennen lapseni ja odotin viimeiset viikot vauvaa kuin kuuta nousevaa. Olisi luullut, että tällä kokemuksella olisin jo osannut "nauttia", mutta ei siinä olotilassa ollut mitään nautittavaa. Muut vaan sanovat niin, kun se kuuluu ns. asiaan.

Muistan kuinka minuakin ärsytti noi kommentit, että nauti vielä kun voit ja nuku kun vielä saat nukkua ym. Sekin vaan on tosiasia, että jostain kumman syystä todella monet sitten myöhemmin muistelevat sitä raskauden loppuaikaa haikeina ja ikävöiden. Muistot kultaantuu ja tuntuu, ettei se nyt niin kamalaa ollutkaan. Itsekin tähän joukkoon kuulun. Esikoisen syntymän jälkeen muistelin, että oi kuinka jännittävää se loppuaika oli ja voi kunpa saisin sen uudelleen kokea. Noh, toisen lapsen odotuksen loppuaikana ajattelin, että missä helvetissä se jännitys on? Olo oli kuin norsulla ja olin niin kyllästynyt raskaana olemiseen. Nyt se loppuaika on taas mielessä ihanana ja jännittävänä aikana. Naisen mieli on ihan uskomaton...

Mutta joo, ei muuta kuin koita kestää. Se todellakin loppuu se raskaana olo pian, vaikka ei siltä tunnukaan. Niin ja ihanaa synnytystä sinulle! Se on hieno kokemus :)

Itellä on käynnistys eessä, kun ei tää tajuu ite tulla ulos. Mä oon jo monta kertaa sanonu ystäville kuinka noi typerät kommentit vituttaa ja mua ahdistaa ja stressaa ja vituttaa koko tilanne. Silti sanotaan vaan seuraavaa: "ei sinne kukaan ole jäänyt", "nauti nyt hiljaisuudesta kun voit", "lepää nyt kun vielä voit". Musta tuntuu ettei vaa keksitä mitää muuta sanottavaa. Olis vaa hiljaa ja hyväksyis sen, että kaikille raskaus ei ole mikään "nautinto". Mä en kestä enää sekunttiakaan, mutta luovuttaakkaan ei voi. Vihaks kyllä pistää noi kommentit.

Täällä kans yks viimisillään ja on kyllä ollu suoraan sanottuna yhtä helvettiä koko odotusaika, ja ärsyttää kyllä kans v#tusti nuo nuo latteat mukahauskat kommentit "ei sinne kukaan ole jäänyt" ja "nauti nyt kun voit" VOI V#TTu!! Miks helv#tissä tästä kärsimyksestä PITÄS nauttia?? Jos ei oo mitään fiksumpaa sanottavaa niin olkaa hiljaa!

Yhteistyössä