Oltiin lomaosake-esittelyssä, myyjä ei tainnut oikein tykätä lapsista...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh huh...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja star:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tämä palsta on kyllä hieno. Minä yritän varoittaa arveluttavasta myyntitekniikasta lasten turvallisuuden kustannuksella, ja minua aletaan moittia siitä, että menimme esittelyyn, johon meidät puoliväkisin haluttiin. Ihan kuinka vaan, unohtakaa koko juttu.

palstalaiset eivät taida oikein tietää miten tuo juttu toimii. yritys tietää, että murto-osapaikalle tulleista on ainakaan alun perin kiinnostunut tuotteesta ja yritys katsoo hyötyvänsä joka tapauksessa, vaikka asiakas ei tuotetta haluaisikaan ostaa. he saavat mainostaa ja asiakas kenties mainostaa eteenpäin.

Ja nuo lahjakortit saa sellaisillle ajanjaksoille jolloin kylpylöissä ei joka tapauksessa ole täyttä ja vaikka perheet tulevatkin lahjakortin kanssa, käyttävät he rahaa kylpylän palveluihin kuten ruokiin, juomiin ja mahdollisesti hoitoihin ja ohjattuun toimintaan.

Hyvä, että kuitenkin joku toinenkin ymmärtää noiden tilaisuuksien jujun...!:)

 
Sitä patsi jo puhelimessa myyjät sanovat, että "Tulkaa ihmeessä paikalle kuuntelemaan, vaikka ei kiinnostaisikaan. Saatte vaivanpalkaksi lahjakortin." Eli etukäteen ei tarvise olla ostamassa mitään ja myöskään paikan päällä ei ole mitään ostopakkoa. He haluvat mainostaa ja asiakas saa siitä hyvästä lahjakortin, vaikka ei sitten myöskään paikan päällä asia kiinnostaisi, kun siitä on keskusteltu.

Teillä oli ap asiaton ja asiansa osaamaton myyjä, joka tuo yritykselle huonoa mainosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Myyjä suuttui paljon muustakin, mm. siitä kun kysyin, miten osakkeelle käy, jos x oy tekee konkurssin. Eli ostammeko käyttö- vai omistuoikeuden. Ja myyjä suuttui siitä, kun kysyimme kohoaako osakkeiden arvo. Hän äyskäisi takaisin asialliseen kysymykseen, että kyseessä on sijoitus omaan itseen, ei mikään taloudellinen sijoitus.

Se että myyjä oli muuten asiaton on taas eri asia johon minä en ota kantaa. Mutta jos teillä on lastenhoito-ongelmia ja sanotte että evvk mutta tultiin hakemaan se lahjakortti niin en yhtään ihmettele että myyjä polttaa kävyn varsinkin jos pikku-oscari terrorisoi koko hommaa.

Mutta samapa tuo, ihmiset ovat yleisestikin nykypäivänä välillä todella itsekkäitä ja ajattelemattomia ja yleinen asenne tuntuu olevan että myyjällä ei ole oikeutta.
Siis että se myyjä armosta saa käyttää aikaansa turhan puhumiseen ihmisille jotka kuitenkin itsenäisesti ovat tulleet paikalle.
Ja jos ehtona oli se että lahjakortin saa jos paikalla on ja kuuntelee ja siihen ei kykene niin eikai se sen myyjän vika ole.

Ja vaikka myyjä ei omasta pussistaan lahjuksia maksa hänellä menee työaikaa siihen. Ja vaikka se on kuinka vaikea ymmärtää myyjällä voi olla omakin elämä.

Mä en vaan pysty aina ymmärtään tätä ihmisten asennetta kaikkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvää päivää:
Se että myyjä oli muuten asiaton on taas eri asia johon minä en ota kantaa. Mutta jos teillä on lastenhoito-ongelmia ja sanotte että evvk mutta tultiin hakemaan se lahjakortti niin en yhtään ihmettele että myyjä polttaa kävyn varsinkin jos pikku-oscari terrorisoi koko hommaa.

No aivan! Mikähän ap:n pointti edes oli?
Hällä oli tiedossa, että kortin saadakseen on osallistuttava esittelyyn ja vetää herneet nenään kun ei saakkaan korttia osallistumatta. Ihmeellistä touhua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh...:
Mies sai soiton, jossa meidät kutsuttiin xx Oy:n lomaosake-esittelyyn. Porkkanana asiassa oli kylpylälahjakortti. Ajateltiin, että mennään vaan, koska rampataan siinä lahjakorttikylpylässä muutoinkin koko ajan.

Mies ilmoitti aikaa varatessa, että mukaan tulee 1-vuotias erittäin vilkas lapsi. Asialla ei kuulemma ollut väliä.

Noh, myyjä siinä esitteli meille asiaansa, ja minä vahdin lasta (seurasin katseella, ja vahdin, ettei vekara kiipeä portaisiin/ livahda ostoskeskuksen puolelle/ niele kukkaruukun kivikoristeita, joita tunki koko ajan suuhun kun silmä vältti). Myyjä huomatti, että keskitytään nyt asiaan, joku kuulemma huomaa, jos lapsi menee vaaralliseen paikkaaan. Koska tupa oli täynnä väkeä. Sanoin, että en luota siihen, ovathan 1-vuotiaat täysin ymmärtämättömiä vaaratilanteiden päälle + hyvin nopeita. Tilanne jatkui,



kunnes; myyjä tosissaan ärähti, että keskitytään nyt tai lopetetaan. Että kyllä se lapsi itsekseen pärjää. Tila oli siis hillitön, monta huonetta portaineen kattava.

Mies sanoi, että kyllähän hän kuuntelee ja kertoo tarvittaessa minulle, mistä jäin paitsi. Ja että heidän olisi pitänyt kieltää tulemasta, jos pieni lapsi on esittelyn este. Infosimmehan asiasta. Halusimme kuluttaa aikaa vielä sen 10 min, joka oli pakko, jotta lahjakortin saa. Myyjä olisi siis viskannut meidät pihalle tahallaan 10 min ennen määräaikaa, koska tajusi varmaan ettei kauppoja synny. Mm. siksi, että meillä on 2 kesämökkiä:)

Ymmärrän toki myyjän turhautumisen, mutta mitä jos tilanteessa olisi ollut joku heikkotahtoinen äiti? Joka olisi jättänyt myyjän painostuksen vuoksi lapsen vahtimatta? Itsekin pelastin mukulan kiipeämästä portaisiin, vaikka vieressä oli heidän hlökuntaa, joka ei tod. kiinnittänyt lapsen edesottamuksiin MITÄÄN huomiota.

No, ei mennöä enää ilmaislahjakortin vuoksi yhtään minnekään esittelyihin, meillä on kyllä varaa maksaa kylpyläreissumme ihan ilman lahjakortteja. Jäi vaan todella huono fiilis asiasta, koska esitimme myyjälle paljon kysymyksiä ja teeskentelimme kiinnostunutta jottei hän pahoittaisi mieltään...

Mekin olimme kerran 2 pienen lapsen kanssa vastaavassa tilaisuudessa. Sekin myyjä tiesi että tulemme lasten kanssa. Mutta se oli niin fiksu myyjä että ihan ensimmäseksi kysyttiin että halutaanko oikeasti esittely vai tultiinko vain lahjan vuoksi. Me vastasimme rehellisesti että vain lahja halutaan ja niin myyjä piti meille 2h sijasta n. 30min esittelyn.
 
Älä välitä ap. Täällä ei selvästikään vain tiedetä tuosta hommasta. Siinähän ei myyjätkään todellakaan oleta, että suurin osa olisi tulossakaan mitään muuta kuin lahjakorttia hakemaan. Ei se ole mikään myyjä-ressukka ja ahneet ihmiset - asetelma. :D Myyntikikkaa ja mainosta koko homma, josta molemmat osapuolet hyötyvät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Myyntikikkaa ja mainosta koko homma, josta molemmat osapuolet hyötyvät.

Niin jos sen voi tehdä kunnolla. Mutta edelleen jos homma menee siihen että lapsonen ja äiti häiriköi minkä ehtii niin siinä on mainostukset kaukana.
Ja silloin voi mainostaa jos jotain edes hiukan kiinnostaa, ahneus ei ole kiinnostusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvää päivää:
Se että myyjä oli muuten asiaton on taas eri asia johon minä en ota kantaa. Mutta jos teillä on lastenhoito-ongelmia ja sanotte että evvk mutta tultiin hakemaan se lahjakortti niin en yhtään ihmettele että myyjä polttaa kävyn varsinkin jos pikku-oscari terrorisoi koko hommaa.

No aivan! Mikähän ap:n pointti edes oli?
Hällä oli tiedossa, että kortin saadakseen on osallistuttava esittelyyn ja vetää herneet nenään kun ei saakkaan korttia osallistumatta. Ihmeellistä touhua.

Luepa edellisen sivun tekstit niin saat tietää. Ja edelleen; me osallistuimme. Kyse on siitä, että myyjän myyntitaktiikka vesittyi häiriötekijän vuoksi. Ja hän yritti päästä häiriötekijästä (lapsesta) eroon lapsen turvallisuuden kustannuksella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvää päivää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Myyntikikkaa ja mainosta koko homma, josta molemmat osapuolet hyötyvät.

Niin jos sen voi tehdä kunnolla. Mutta edelleen jos homma menee siihen että lapsonen ja äiti häiriköi minkä ehtii niin siinä on mainostukset kaukana.
Ja silloin voi mainostaa jos jotain edes hiukan kiinnostaa, ahneus ei ole kiinnostusta.

Minä kyllä kuuntelin ja keskustelin. Mutta katsoin lapsen perään samalla. Tämä lapsen perään katsominen oli myyjän tiedossa etukäteen. Mies kuunteli koko ajan. Ilman häiriöitä. Miten emme osallistuneet tarpeeksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
No ei tulis itelle mieleenkään lähteä johonkin tollaseen lahjusten perässä. Eikö vois käydä sellaisissa jutuissa joista on oikeasti kiinostunut? Kyllä sitä AASIakasta yritetään palvella, mutta eikai toi nyt ihme ole että jos te ette selvästikään ole kiinostuneita, miksi myyjän pitäisi esitelmää teille pitää siinä, jotta saatte sen pirun lahjakortin?

Meillä on kait lähipiirissä tosi aaseja ihmisiä, koska moni on mennyt vain lahjuksen perässä. Ja näistä monista 2 on erehtynyt ostamaan vaikka eivät todellakaan aikoneet. Siihenhän tuo homma perustuu. Joku taipuu ostamaan, vaikka tuli vain lahjuksen perässä.

Kyllä mä nää myyntijutut tajuan, yrittäjäperheestä kun oon. Mutta mä en kyllä tajua tota että jos kiinostus asiaan on nolla, ei ole mitään tarvetta ja niitä mökkejäkin on jo 2 omasta takaa, niin pitää sinne mennä kerjäämään jotain ilmasta helvatan lahjakorttia :laugh: Sitten kitistään ja vingutaan kun oli niin outo ja huono myyjä, kun ei jaksanutkaan naama virneessä teille selittää sitä juttua, kun te katsoitte vaan sen mukulan perään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvää päivää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Myyntikikkaa ja mainosta koko homma, josta molemmat osapuolet hyötyvät.

Niin jos sen voi tehdä kunnolla. Mutta edelleen jos homma menee siihen että lapsonen ja äiti häiriköi minkä ehtii niin siinä on mainostukset kaukana.
Ja silloin voi mainostaa jos jotain edes hiukan kiinnostaa, ahneus ei ole kiinnostusta.

Mutta kun siinä ei tarvitse kiinnostaa edes hiukan vertaa. :D He saavat mainosta ja rahaa joka tapauksessa, vaikka tilaisuudessa käynyt ottaisi vain lahjakortin. Lahjakortin saa käyttää hiljaiseen aikaan jolloin kylpylässä on joka tapauksessa vapaata ja asiakkaat tuovat rahaa käyttämällä kylpylän palveluita ja tyytyväisinä asiakkaina he tulevat kylpylään uudestaan ja uudestaan. Niin se bisnes pyörii. :)

Suurinta osaa ei palvelu kiinnosta yhtään, osa kiinnostuu esittelytilaisuudessa ja hyvin hyvin pieni osa on valmiiksi kiinnostunut pätkän vertaa. Mutta he ovat kyllä tarkkaan laskeneet, että hyötyvät tästä hommasta joka tapauksessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
menee ahneus pikkaisen liiallisuuksiin jos kaksi kesämökkiä jo ja sitten pitää vielä ilmaiselle kylpyläreissulle päästä...

No, me kannamme ko ketjun kylpylöihin ihan liioittelematta n. 2000-3000 euroa/ vuosi kun ravintolasyömisetkin otetaan lukuun. koska ravaamme eräässä kylpylässä nostalgiasyistä jatkuvasti, ja muissakin silloin tällöin. Ehkä ketju siis juuri ja juuri kestää tuon yhden kälyisen lahjakortin antamisen meille.

Lisäksi löysimme samalla reissulla x Oy:n uuden kylpylän (sama rakennus), johon aiomme mennä ehdottomasti ehkä jo 2 viikon kuluttua. Eli menikö se markkinointi hukkaan osaltamme?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Luepa edellisen sivun tekstit niin saat tietää. Ja edelleen; me osallistuimme. Kyse on siitä, että myyjän myyntitaktiikka vesittyi häiriötekijän vuoksi. Ja hän yritti päästä häiriötekijästä (lapsesta) eroon lapsen turvallisuuden kustannuksella.

voi itku...
 
Alkuperäinen kirjoittaja star :
Sitä patsi jo puhelimessa myyjät sanovat, että "Tulkaa ihmeessä paikalle kuuntelemaan, vaikka ei kiinnostaisikaan. Saatte vaivanpalkaksi lahjakortin." Eli etukäteen ei tarvise olla ostamassa mitään ja myöskään paikan päällä ei ole mitään ostopakkoa. He haluvat mainostaa ja asiakas saa siitä hyvästä lahjakortin, vaikka ei sitten myöskään paikan päällä asia kiinnostaisi, kun siitä on keskusteltu.

Teillä oli ap asiaton ja asiansa osaamaton myyjä, joka tuo yritykselle huonoa mainosta.

Niin oli minustakin! Kiitos ymmärryksestä närkästymistämme kohtaan:)
 
Jos minä saisin puhelun, jossa tosiaan sanottas, että tulkaa kuuntelemaan, vaikka ei kiinnostaskaan, saatte kylpylälahjakortin, menisin ilomielin! Mikähän tuossaki nyt on niin kauheaa, jos ap on osittain mennyt sen lahjakortin perässä. Hirveetä jeesustelua. Ja tosiaan kun ne lahjakortit ei oo revitty kenenkään myyjä-paran selkänahasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
No, en ikinä tod menisi noihin esittelyjuttuihin.

Me mentiin ja ostettiinkin lomaosake.

Me tosin saatiin ilmainen kylpyläloma jo ennen kun oltiin käyty esittelyssä. Loman lopuksi piti vaan käydä esittelyssä. Esitelijä oli erittäin huumorimiehiä ja koko ajan täysin samalla aaltopituudella meidän kanssa.

Terkuin lomaosakkeen omistaja ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja lomaosakkeen omistaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
No, en ikinä tod menisi noihin esittelyjuttuihin.

Me mentiin ja ostettiinkin lomaosake.

Me tosin saatiin ilmainen kylpyläloma jo ennen kun oltiin käyty esittelyssä. Loman lopuksi piti vaan käydä esittelyssä. Esitelijä oli erittäin huumorimiehiä ja koko ajan täysin samalla aaltopituudella meidän kanssa.

Terkuin lomaosakkeen omistaja ;)

Juu, kuvaamasilainen myyntimies ehkä saa niitä osakkeita hieman paremmin kaupaksi:)
 
Mies meni kerran vastaavaan. Silloin vasta seurusteltiin, mutta ei sit saanu lahjakorttia kun erehtyi mainitsemaan tyttöystävästä, joka ei ollut mukana. Pitää kuulemma molempien olla mukana. Aika naurettavaa.
 
Mekin oltiin kerran tuossa esittelyssä ja meni uudelta esittelijältä pasmat sekaisin kun kyselin kaikenlaista kivaa eli juuri näitä ongelmakohtia. 15min meni ja punanousi myyjälle poskiin ja meni käymään esimiehen juttusilla ja saatiin 50? lahjakortit (olisko s-ryhmä) käteen ja kiitos käynnistä tuolla 15minuutin istunnolla. Sanottiin ettei tämä kiinnosta kun on tämmöistä, mutta silti saatiin lahjakortit tuolla lyhyellä istunnolla. ....vaihtoehtohan olisi saattanut olla, että olisin istunut 2tuntia loppuun ja kovaan ääneen kysellyt näitä kivoja asioita niin, että muutkin kuuli....
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvää päivää:
Yleensä näitä esittelyitä varatessa mainitaan asiakkaalle että on syytä varata aikaa ja kaikki päättäjät paikalle että päätös on mahdollista tehdä heti. Lapset ei mukana haittaa mutta yleensä myyjä lähtee oletuksesta että lapsi on kykeneväinen olemaan paikalla. Tilaisuuden kun ei ole tarkotus olla mikään pikku-oscarin show.
Ostopakkoahan ei ole kellään mutta myyjän ajan tuhlaaminen ja resurssien kuluttaminen vain omista syistä on silti väärin.
Itsepä myyjät ja esittelijät paskahommansa valitsee mutta ihmisiä hekin ovat.

Varaat esittelyajan ja materiaalit yms. jutut olettaen että paikalla olevia kiinnostaa. Paikalle tullessa sulle sanotaan että hei, meil on mökki tai että tultiin vaan kattomaan mitä sulla maksaa kun ostettiin jo niin ei paljoa naurata.
Ammatinvalinta kysymys mutta en mäkään sylje siivoojan eteen ja sano että palkan sä tosta saat.

Helppo peesailla sua...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Mies meni kerran vastaavaan. Silloin vasta seurusteltiin, mutta ei sit saanu lahjakorttia kun erehtyi mainitsemaan tyttöystävästä, joka ei ollut mukana. Pitää kuulemma molempien olla mukana. Aika naurettavaa.

Joo. Siis niissä ehdoissahan lukee pienellä printillä, että esittelyyn pitää mennä PARISKUNNAN. Ei ees kelpaa samaa sukupuolta olevat kaverukset. Homopareista en sitten tiedä... Mutta yks tuttavani yritti mennä kylpylälomalle yksin ja sille sanottiin että jos hän tulee yksin, niin joutuu maksamaan n. 200 euroa enemmän eikä tarvi tulla esittelyyn, koska kylpyläloman vaatimus on nimen omaan lomaosake-esittely PARISKUNNALLE. Hän jätti sitten kokonaan menemättä, maksoi toki sen kylpyläloman joka oli 160 euroa, kun oli sen jo kerennyt varata.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvää päivää:
Yleensä näitä esittelyitä varatessa mainitaan asiakkaalle että on syytä varata aikaa ja kaikki päättäjät paikalle että päätös on mahdollista tehdä heti. Lapset ei mukana haittaa mutta yleensä myyjä lähtee oletuksesta että lapsi on kykeneväinen olemaan paikalla. Tilaisuuden kun ei ole tarkotus olla mikään pikku-oscarin show.
Ostopakkoahan ei ole kellään mutta myyjän ajan tuhlaaminen ja resurssien kuluttaminen vain omista syistä on silti väärin.
Itsepä myyjät ja esittelijät paskahommansa valitsee mutta ihmisiä hekin ovat.

Varaat esittelyajan ja materiaalit yms. jutut olettaen että paikalla olevia kiinnostaa. Paikalle tullessa sulle sanotaan että hei, meil on mökki tai että tultiin vaan kattomaan mitä sulla maksaa kun ostettiin jo niin ei paljoa naurata.
Ammatinvalinta kysymys mutta en mäkään sylje siivoojan eteen ja sano että palkan sä tosta saat.

Helppo peesailla sua...

Ei sitten kannattaisi buukata puoliväkisin aikoja ihmisille, jotka:

a) kertovat heti, että eivät aio ostaa

b) kertovat heti, että se pikku-oscar EI pysy paikoillaan ja vie huomiota. Ja on villi

Itse olen lerään alan asiantuntija, ja annan toisinaan markkinointitempauksissa infoa ilmaiseksi (norm. alkaen yli 100 ?/ h) ihmisille. Koska sillä mainostetaan yritystä, ja kalastellaan hiukan toimeksiantojakin. En suutu niille asiakkaille, jotka tulivat vaan ratkomaan pulmansa ilmaiseksi. Se kuuluu pelin henkeen, se on sen markkinoinnin tarkoitus. Enkä hermostu lapsille. Ikinä.
 

Yhteistyössä