Oma + hoitolapsi = ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

minttu

Jäsen
13.05.2004
710
0
16
Kaipaisin käytännön vinkkejä ja kokemuksia äideiltä, jotka ovat oman lapsen lisäksi ottaneet hoitolapsen. Miten tämä käytännössä onnistuu? Esimerkiksi kun käydään päiväunille?
-Päiväunille käyminen mietityttää lähinnä siksi, että oma lapseni ei ole mikään helpoin nukutettava. Oma lapseni on 1,5-vuotias ja hoitoon tuleva puoli vuotta vanhempi. Kannattaako heidät laittaa samaan huoneeseen vai eri huoneisiin, vai meidän sänkyyn kahdestaan, minkä olette huomanneet toimivaksi käytännöksi tämän ikäisille?
Kertokaa muitakin vinkkejä ja kokemuksia hoitotäti/kotiäiti yhdistelmästä! :)

Kiitos! :flower:

Mä aloitin hoitaan lapsia syyskuussa 2005 eli takana on 4 kk. Mulla itellä on 5 v ja 1 v ja kaksi hoitolasta jotka ovat 2.5 v. Aluksi muaki jännitti nukkuttaminen mutta nyt lapset ovat tottuneet rytmiin ja tapoihin. Mä nukutan 1v ja hoitolapset samassa huoneessa, luen ensiksi vähän kirjaa ja sit hyräilen et kaikki nukahtaa. 5v katsoo yleensä tv:tä sen aikaa kun saan pienemmät nukkuun. Hoitolapset (kaksoset) olivat aluksi todella vaikeita (itkivät melkein kaksi viikkoa ikäväänsä ja nukkumisesta ei tullut mitään) kunnes pyysin äitiä tuomaan oman peiton mukanaan, sen jälkeen ovat nukkuneet joka päivä.

Pukemisessa puen ensiksi hoitolapset ja viimeiseksi omat, koska yleensä omat ei jaksa kiltisti odottaa et päästään ulos. Muutenkin oman (5 v) lapsen kanssa on ollut enemmän vaikeuksia(mustasukkaisuutta) mutta se on alkanut pikkuhiljaa helpottamaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2006 klo 17:31 TMS kirjoitti:
Mä aloitin hoitaan lapsia syyskuussa 2005 eli takana on 4 kk. Mulla itellä on 5 v ja 1 v ja kaksi hoitolasta jotka ovat 2.5 v.

Mitä hoitolapsen/ -lapsien ottaminen vaatii käytännössä? Vakuutukset? muut maksut? Y-tunnukset yms. sekavat kuviot? Neuvokaa.

Yhteistyössä