oma mielipiteenne tästä nimi asiasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hitottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hitottaa

Vieras
eli kertokaa mielipiteenne; olen 2006 vuodesta asti tiennyt minkä nimen annan seuraavalle tytölleni.
no talvella kävi niin että mieheni ystävä/sukulainen antoi omalle lapselleen saman etunimen ja mieheni meni vielä kummiksi. ja heidän mies on meidän ekan tytön kummisetä. siltikään emme vietä mitenkään aikaa keskenämme ikinä. ja asumme eripaikkakunnilla. ja monet synttäritkin jääneet kummisedältä väliin. (ihmettelin ja olin vihainen kun miheni suostui heille kummiksi, minuakin kysyttiin, mutta en ole ikinä edes tavannut perheen naista, joten kieltäydyin ja ymmärsin että miehenikin niin tekisi muttei tehnyt)

kun kuulin tästä nimestä niin yritin että mieheni olisi soittanut tälle toiselle ja vaikka vitsikkäästi sanonut että: hyvän nimen annoitte, se tulee meidänkin lapsen nimeksi. ei kuitenkaan kehdannut soittaa.

homman nimihän on se että todellakin sen nimen annan jos tytön vain saan, mutta miten itse tekisitte ja entä jos olisitte sen toisen naisen asemassa, vetäisittekö herneen nenään. voin sanoo että mulle oli kyllä talvella kova isku ja melkein porua väänsin vaikkei nimistä mitään varauksia tehdäkkään, tosin ystäväni ja äitini tietävät nimihaaveeni.

Mua ei voisi vähempää kiinnostaa, vaikka puoli suomea antaisi saman nimen lapselleen ku mitä mun lapsella on.
Ne nimet ei oo kenenkään yksinoikeus. Annat just sen nimen minkä haluat. Kellään ei oo nokan
koputtamista asiaan. Sehän on vaan hauska juttu, kiva että joku muukin tykkää
samasta nimestä. Jätä omaan arvoonsa urpot, jotka kuvittelee omistavansa jonkun
nimen vain kun on juuri sattunut sen nimen lapselleen antamaan.

Eipä niitä nimiä varata voi, onneksi.

Jos joku tuttuni tai kaverini tai ystäväni antaisi lapselleen saman nimen kuin omallani on, niin ihmettelisin kyllä. En tiedä tuntisinko mitään negatiivista vielä, mutta jos molemmat nimet olisi samat niin sitten kyllä katsoisin jo kieroon.

Mä en voisi antaa samaa nimeä tuossa tilanteessa. Musta siihen nimeen liittyy jo nyt niin paljon negatiivista kaiken tuon perusteella, mitä viestissäsi kerroit, että muhun se vaikuttais.

Maailma on nimiä täynnä, kun vaan antaa itselleen mahdollisuuden valita toisin. Voithan pitää sen alkuperäisen vaihtoehdon yhtenä nimistä (toinen tai kolmas, jos tulee).

Mun läheinen antoi lapselleen saman nimen kuin mun lapsella oli ja musta se oli outoa. Mulle nimi on niin henkilökohtainen asia, että en voisi kuvitellakaan antavani samaa nimeä, joka on jo lähipiirissä jollakin.

En suuttuis jos joku antais saman nimen kun mun tyttärellä, mutta en itse haluaisi antaa samaa nimeä kun jonkun kaverin lapsella, vaan miettisin jonkun toisen nimen tytölleni.

kuulostaa siltä, että sinä olet tottunut määräämään kuinka asiat menevät. Minusta tätä asiaa on turha spekuloisa, kun ei ole edes tytärtä!

Jos tuollanen tilanne kuitenkin olisi, niin todennäköisesti haluaisin valita eri nimen kuin kummilapsella ( sillä miehesi kummilapsi tämä kuitenkin on.)

joo siis kuten sanoinkin, kyllä annan sen saman etunimen, niin kauan se on ollut takaraivossa, mutta halusinkin teidän oman mielipiteenne, en kehotuksia miten minun kannattaisi tehdä. ja korjaan he eivät ole ystäviämme, vaan miehemme ovat, emme ole ikinä käyneet kylässä yms.

mä en haluis antaa samaa nimiä lapselleni joka olisi jollakin mun sukulaisella, ainakaan etunimeksi! mtta jos joku tuttavan vauva nyt olis saman niminen ni aika sama siinä tapaukses

Ihmettelisin jos joku tuttu antaisi saman nimen lapselleen, vielä enemmän jos olisi minun tai miehen sukulainen. Itse vaihtaisin nimen sinun tilanteessasi toiseen, kun sen kerran jo toinen ehti antaa.

No jo on sulla jutut. Mistä he olisivat tienneet minkä nimen olet ajatellut tulevalle lapsellesi antaa? Ja miksi siitä olisi pitänyt välittää, vaikka olisivat tienneetkin. Vähänkö olisi ollut noloa jos miehesi olisi soittanut että hei ette voi antaa tuota nimeä kun se on (kenties) varattu meidän joskus syntyvälle lapselle.

Ja vielä oudompaa: miksi lapsellanne on kummi jota ette koskaan tapaa?

Yhteistyössä