Oma paino loppuraskauden aikana ahdistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tillukas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tillukas

Aktiivinen jäsen
11.06.2007
1 835
0
36
Viikkoja on jo 33+ ja paino ahdistaa. Raskauteen lähtiessä (bmi 24) en ollut edellisen imetyksen jäljiltä päässyt vielä "omaan" painooni (bmi 22) ja nyt on painoa tullut 12 kiloa ja paino on aivan uusilla kymmenluvuilla, isommilla kuin koskaan. Mitä enemmän painoa tulee, sen enmmän se ahdistaa ja kun minulla on paha olla, ruokahaluni on mahdoton ja sitten vasta paha olo onkin, kun koko ajan tekisi mieli syödä, koska inhoaa omaa kroppaansa. Mahaa rakastan, mutta pakkoko naaman, olkavarsien ja pohkeiden on näyttää ihraläskipossuille. Lantionlöystymisen vuoksi en pysty liikkumaan juuri ollenkaan (kaukana ei olla rollaattorin tai kävelykeppien tarpeesta, maksimikävelymatka n. 100 metriä tasaisella maalla).

Enhän ole ainoa, jota paino ahdistaa, enhän?

Tillukas täällä toinen possu :wave: jolla painoa tullut 16kg jo raskauden aikana :stick: ja mä tunnen itteni ihan karmeeks läjäksi. Nyt viikkoja 36+4..ennen liikuin todella paljon ja olin tiukassa kunnossa. Nyt selkäreuma ja liitoskivut vaivaa niin paljon, etten ole pystynyt liikkumaan yhtään. Liikunta rajoittuu sisällä siivoomiseen ja esikon ( kohta 4v ) ukoiluun. Joka paikka on selluliittia täynnä ja vaatteet ei mee päälle. joo voishan ostaa uusia, mutta en raaski enää tässä vaiheessa : / muutenki tätä rahan menoa. Toki olen joutunut hankkimaan äitiys vaatteita, mutta jo 3 farkut on jääny pieniks. Lisäksi olen vain 158cm..joten tuntuu et oon yhtä pitkä ku leveekin. Ikinä en oo painanu näin paljoa..|O ymmärrän enemmän kuin hyvin sun fiiliksiä!

Meillä tulossa kaverin häät kesäkuun lopussa ja voi apua, mitä mä puen..säkin..oon just synnyttäny ja imetän, joten olen jossain maatuska vaatteessa..ois niin ihana pukeutuu tiukkaan mekkoon mutta ehei..ei näillä läskeillä ja kropalla. odotan et pääsisin synnyttää ja sit laihuttaa..

Vastaava kesän pukeutumisongelma on täälläkin. Anoppi täyttää 80 neljä päivää ennen la:ta ja miehen kummityttö avioituu kuukausi lasketun jälkeen. Miehen veljenpoika valmistuu ammattiin nyt keväällä ja minun tätini täyttää 60 loppukesästä. Laihduttamaan varsinaisesti pääsen vasta, toivottavasti, joskus pitkälti yli vuoden päästä, kun imetys päättyy. Edelliset ovat lopettaneet tissittelyn 12 ja 15kk iässä. Imetys ei ole minua kutistanut, vaan pitänyt lähinnä yllä ruokahalua.

Täällä ollaan viikolla 34 ja painoa tullut 30 kiloa. Ennen raskautta olin 170cm ja 60kg, nyt painan 90kg ja jotain pientä päälle.

Meillä on koko heinäkuu juhlia ja itsellä kamalat paineet, että edes hieman saan kiloja karistettua. Olen karpannut vuodesta 2003 ja nyt raskauden ajaksi lopetin (ei olisi pitänyt). Ajattelin aloittaa karppauksen jollain tasolla heti synnytyksen jälkeen..

Mulla tulee maitoa niin hyvin, että toimii kyllä tehokkaana laihduttajanakin.

Yhteistyössä