Hae Anna.fi-sivustolta

Oman tyylin löytäminen

Viestiketju osiossa 'Muotifriikit' , käynnistäjänä Tuskastunut Kristiina, 03.10.2006.

1. Vierailija

Sama juttu, en osta ellen sitten suinpäin rakastu vaatteeseen. Toisaalta, siksipä sellainen "kuvasto" onkin niin kätevä, että siitä näkee heti onko vaatetta edes mahdollista yhdistää mihinkään. Sellainen ei meinaan kassissa paljon paina.

Eikä muuten ole välttämätöntä ihan kaikkia vaatteitaan kuvata ja/tai kuvia voi lajitella erilaisiksi kokonaisuuksiksi (sporttiset-biletys-arki-tätilook...)
    Glamour-lehdessä on musta tosi kivoja ne sivut joilla on sama vaate erilailla yhdisteltynä (esim. weekend-lunch in town-office...)

2. Elisa Vierailija

Monista virheostoksista viisaantuneena turvaudun tasan kahteen helpoiksi ja loppupeleissä säästeliäiksi toteamiini strategiaan vaatteiden ja kenkien kohdalla:

1. Hanki vain sellaista mikä istuu kuin valettu, myös kengät. Ellei istu, pue vaate päällesi ja mieti peilin edessä, miksi et sitä käytä - syynä voivat olla liian leveät hartiat, liian pitkät hihat/helma tai joku muu, ehkä pienin konstein korjattava 'vika'. Mikäli ommellen korjattavissa, korjaa itse tai vie ompelijalle.

2. Mieti kenen ystäväsi, tuttavasi tai julkisuuden henkilön tyylitaju vastaa omaasi. Joko piirtele, valokuvaa tai etsi netistä kuvia, miltä haluaisit näyttää - tietenkin omalta aidolta itseltäsi, mutta ideoita ja inspiraatiota löytyy pilvin pimein. Itse olen pieni ja hoikka, Audrey Hepburnin tyyli on just passeli mulle. Tuon oivaltaminen päätti virheostokset.

Näiden menetelmien avulla olen saanut omasta vaatekaapistani käyttöön monia nykyisiä lemppareita. Toki löytyi niitäkin, jotka joutuivat kiertoon tai lahjoitin kavereille, mutta nyt siellä kaapissa ei ole enää ainuttakaan turhaa vaatekappaletta ja vaatevalinta aamuisin onnistuu silmänkäänteessä, aamuniseltakin ;-).

3. lululei Vierailija

Oma tyyli löytyy jos vain katsoo tarkaan kaupassa peilikuvaansa,eikä kuuntele aina myyjän mieli pidettä .Minulle tarjotaan aina jotain tanttavaateita joissa en viihdy alkuunkaan .Myyjä on lähinnä epätoivoinen kun sanon etsiväni jotain modernia asua joka sopisi sisäisen minäni kanssa .Ostankin aina jotain omaan tyyliini sopivaa punaista mustaa valkoista yhdessä asussa pelkistetty yisinkertainen leikkaus .korut ,kengät ,huivit asuun sopivat .Kaikki vaateeni olen näin valinnut ,kaikki ovat myös käytössä,aina on jotain päälle kelpaavaa kaapissa

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri