Omassa sängyssä nukkumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Putsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Putsku

Jäsen
24.04.2007
67
0
6
Meidän neiti (4kk) on ennen nukutettu viereen. Välillä nukahti heti ja välillä tunnin päästä. Nyt olemme parina iltana opetelleet itsekseen nukahtamista niin että tyttö ensin syö tissiä ja raukeana mutta hereillä siirrän omaan sänkyyn ja poistun huoneesta. Muutaman kerran olen joutunut käymään huoneessa laittamassa tutin suuhun, mutta lapsi on siis nukahtanut itsekseen. Hyvä näin.

MUTTA kun herää ensimmäisen kerran syömään, ei sen jälkeen rauhoitukkaan omaan sänkyyn, vaan pitää päästä viereen. Ennen nukahti aina samantien syötyään (tai söi unessa). Onko muilla käynyt näin? Voisiko tosiaan muka johtua tuosta nukuttamisen muutoksesta? Oisko vinkkejä?

Meillä siis syödään monta kertaa yössä,joten hirveitä rauhoitteluoperaatioita ei jaksa...

Putsku:
Ihanaa! Mein vauva ei oo ainoo ko on noita ongelmia..Iltasin nukahtaa hyvin omaan sänkyyn mutta..Herätessään ei enää oma sänky oo hyvä!

Dogtor:
Mites jos pullosta sänkyyn..se röyhyttäminen..ettei sitte puklaile pitkin sänkyään..

dogtor: kiitti vaan vinkistä, voishan tota kokeilla jos ei muuten onnistu. Ei vaan kauheesti inspiroi toi yöllä pullottelu ku tissi on siinä valmiks... :D

L-ouisa
:joo kiva kuulla et on muitakin. Meillä siis ennen nukahti viereen ja sit muuten nukku omassa sängyssä ja nyt on asiat päinvastoin.

Tota ...
mun typykkä teki tuota kans, mutta nyt asettuu sänkyyn. En kyllä röyhtäyttele yöllä - aiemmin tissillä , nyt yöllä pullosyöttö.
Kaikki 'herättelevä' toiminta minimiin - vauvan pään alle sideharso tms ja muuten unipussi/kapalo - näissä tamineissa syöttö , sitten het kun nukahtaa tutti (tai ilman) ja vaakatasossa siirto omaan sänkyyn - sideharson alta/unipussin ... tää on vaan ehdotus...
Jos tulee ongelmia röyhtäyttämättä jättämisestä , en sitten tiedä. Mun tyttö ei kyllä pukalaile yöllä , päivällä kyllä ... liekö on rennompi syödessään yöllä, ei mene ilmaa nin paljon - tai sitten kun sen tutin laittaa suuhun hetimiten .. aina ei kyllä ota edes tuttia.

Toinen juttu on meillä se, että siirsin vauvan sängyn oman sängyn jalkopäähän, eli ei kuulu/näy kaikki tuhinat puolin ja toisin...

tytöllä ikää myös 4 ja puoli kuukautta

Meillä 4 1/2 kuukautta vanha tyttönen joka pistettiin omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen nukkumaan kolmen kuukauden ikäisenä. Siihen asti siis nukkui vieressä, mutta alkoi yöt olla sen verran levottomia että päätettiin siirtää sänkykin jo omaan huonseeseen. Heräsin itse jopa siihen kun vauva unissaan käänsi päätä joten ei omista unista meinannut tulla yhtään mitään! Lisäksi tissiä vaadittiin n tunnin välein! :kieh: Siinä vaiheessa kun siirrettiin tyttö omaan huoneeseen, lopetin yöimetyksen käytännön syistä ja siitähän se pikkuhiljaa hiipui kokonaan ja nyt mennään pelkällä korvikkeella ja tyytyväinen olen tähän! Meillä siis kun vauva yöllä herää (edellen herää kahden-neljän tunnin välein syömään) kaadamme korvikkeen pulloon jotka on illalla laitettu valmiiksi sängyn viereen ja työnnämme vain pullon vauvan suuhun. Emme siis lämmitä yöllä maitoa emmekä nosta lasta sängystä pois. Vauva syö minkä syö ja samantien jatkaa uniaan! Meidän tyttö myös todella kova pulauttelemaan päivisin, muutei yöllä pulauttele. Näin kun on menty koko perheellä on paremmat yöunet =)

ei me röyhytelty ikinä yöllä,kun se ois herättäny pojan..ja meillä kun ei oikeestaan oo yöllä syöty ku ekan kuukauden aikana niin vaikee mennä neuvomaan..
nukkuuko teidän vauva päikkärit missä?jos ei nuku omassa sängyssään niin kannattasko laitella päikkäreillekkin sinne nukkumaan?meillä alotettiin näin nukkumaan kehdosta pinnikseen.

Kiitos vaan kaikille neuvoista. Täytyypä yrittää kokeilla taas ton kapalon kanssa (meil on sellanen uniliinakapalo,minä saa pysymään hyvin). Eikä meilläkään kyl tarvi yöllä röyhtäistä et sen puoleen ei ongelmaa...

Voi toi yörauhattomuus kyl liittyä siihen et on alkanu syömään illalla maissivelliä ja viime yönäkin piereskeli aika paljon... Ehkäpä velli aiheuttaa neidille ilmavaivoja

alegria: kuulostaa hyvältä tuo teidänkin tapa. Varmaan sit viimeistää eri huoneeseen kun tota tissittelyä lopetellaan...

Yhteistyössä