Omat rahat parisuhteessa? Apuja.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mamma"

Vieras
Ollaan oltu miehen kanssa jo vuosia yhdessä.

Mies haluaa itsenäistyä nyt. Jättikin minut, mutta päätettiin nyt yrittää vielä.

Päätettiin että tästä lähtien kumpikin hitaa itse omat laskunsa, tietenkin yhteiset hoidetaan yhdessä.

Miten voin olla sotkeutumatta miehen rahoihin kun uskon että hän ei osaa raha-asioitaan kuitenkaan itse hoitaa. Minä olen aina laskut meillä maksanut.

Nytkin hänellä on yksi tärkeä lasku maksamatta, eräpäivä oli eilen.

Annanko hänen vaan sotkea itse asiansa jos on sotkeakseen, vai yritänkö opettaa hänelle rahankäyttöä, kun minulla on siitä enemmän kokemusta?

Jos hän ottaa neuvoja vastaan, niin huomauttaisin nyt siitä myöhästyneestä laskusta (koska sä kärsit siitä ainakin ärtymyksenkohteena jos tulee karhukirje) mutta painottaisin että tästä ei tule sitten tapa, hän kärsii itse seuraukset jos jää laskut rästiin.

Alotetaaks siitä, että jos suhde kaatuu, niin mä en alkais sitä enää uusiks rakentaan. Oon sen kerran tehny ja todennu, et aivan turhaa hommaa. En mä kyl enää tos vaihees alkais kantaan minkäänlaista vastuuta miehen raha-asioista. Omien laskujen hoitaminen tarkottaa just sitä, että ne hoidetaan itse, ilman, että toisen täytyy muistutella joka laskun maksusta ja siitä, että rahaa taytyy riittää siihen ja siihen.

Muista sitten että on lukuisia luottotiedottomia naisia joiden rahatilanne on syyttä sotkettu puolison toimesta,vaikka rahat ovat olleet erillään. Jos jo nyt tiedät miehen holtittomat rahankäyttötaidot, miksi otat riskin?

[QUOTE="Mamma";25889564]Ollaan oltu miehen kanssa jo vuosia yhdessä.

Mies haluaa itsenäistyä nyt. Jättikin minut, mutta päätettiin nyt yrittää vielä.

Päätettiin että tästä lähtien kumpikin hitaa itse omat laskunsa, tietenkin yhteiset hoidetaan yhdessä.

Miten voin olla sotkeutumatta miehen rahoihin kun uskon että hän ei osaa raha-asioitaan kuitenkaan itse hoitaa. Minä olen aina laskut meillä maksanut.

Nytkin hänellä on yksi tärkeä lasku maksamatta, eräpäivä oli eilen.

Annanko hänen vaan sotkea itse asiansa jos on sotkeakseen, vai yritänkö opettaa hänelle rahankäyttöä, kun minulla on siitä enemmän kokemusta?[/QUOTE]

Jos olette naimisissa niin äkkiä virallinen ero tai ainakin ositus ja avioehto.

Muuten anna hänen olla. Pistä toiseen kämppään asumaan ja anna homman kaatua. Miestä ei voi opettaa.

Muista sitten että on lukuisia luottotiedottomia naisia joiden rahatilanne on syyttä sotkettu puolison toimesta,vaikka rahat ovat olleet erillään. Jos jo nyt tiedät miehen holtittomat rahankäyttötaidot, miksi otat riskin?

Miten multa menis luottotiedot jos mies ei omia laskujaan maksa?

Ei olla naimisissa.

Mä rakastan miestäni ihan hirveän paljon, ja hän sanoo myös rakastavansa minua edelleen. Sanoi rakastavansa silloinkin kun minut jätti. Hän nyt on alkanut jotenkin etsiä itseään ja haluaa yrittää olla itsenäinen. Sanoi ettei haluaisi erota, mutta ei näe mitään muuta keinoa.

En usko että oli edes miettinyt sitä loppuun asti, kun minulle ilmoitti eroaikeistaan.

Eilenkin tuli kotiin ja ihmetteli kun ei ollu ruoka valmiina häntä odottamassa. Ei taida ihan ymmärtää sitä, millaista olisi olla oikeasti yksin.

[QUOTE="Mamma";25889664]Miten multa menis luottotiedot jos mies ei omia laskujaan maksa?

Ei olla naimisissa.

Mä rakastan miestäni ihan hirveän paljon, ja hän sanoo myös rakastavansa minua edelleen. Sanoi rakastavansa silloinkin kun minut jätti. Hän nyt on alkanut jotenkin etsiä itseään ja haluaa yrittää olla itsenäinen. Sanoi ettei haluaisi erota, mutta ei näe mitään muuta keinoa.

En usko että oli edes miettinyt sitä loppuun asti, kun minulle ilmoitti eroaikeistaan.

Eilenkin tuli kotiin ja ihmetteli kun ei ollu ruoka valmiina häntä odottamassa. Ei taida ihan ymmärtää sitä, millaista olisi olla oikeasti yksin.[/QUOTE]

Mutta niinkö nyt sitten pitää toimia, etten puutu ollenkaan miehen raha-asioihin?

Annan kusta itse omat asiansa?

Yhteistyössä