Omatoimimatka Pariisiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pariisiin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pariisiin?

Vieras
Onko kukaan käynyt Pariisissa omatoimimatkalla? Me ajateltiin varata netin kautta lennot + hotelli. Mutta muut asiat sitten askarruttaakin. Maksetaanko me taksi lentokentältä hotellille? Onko se kallista? Jos netissä ei kerrota huoneiden vastaanotto/luovutusaikoja, niin onko olemassa kuitenkin joku aika, jolloin huoneen saa käyttöönsä? Onko Pariisissa jotain kansainvälisiä retkiä, joille voi osallistua vai pyydämmekö hotellia järjestämään meille retket vai miten? Me haluttais tietty nähdäkin jotain ja opastus olis ihan kiva, että sais retkestä enempi irti. Englanti on molemmilla sujuvaa, joten ymmärrämme kyllä selostukset sillä kielellä. Millainen on Pariisin hintataso? Mitä siellä kannattaa tietää? Kaikki vinkit tervetulleita! Kiitos.

Me mentiin metrolla vai mikä juna se siellä kulkee, niin sillä lentokentältä lähelle hotellia. Ja sillä junalla kuljettiin katsomaan nähtävyyksiäkin. Se on halpaa ja helppoa. Tosin mä en olis osannu yksin kulkee sillä mihinkään, onneks oli mies mukana joka tajuaa niistä reiteistä ja muusta....ja mies oli käyny kertaalleen jo pariisissa niin osasi vähän kulkea...
me siis kierrettiin ihan omatoimisesti ja käytiin katsomassa ne nähtävyydet.
Lennot ja hotelli taidettiin ottaa finnairin pisteillä, joten hotellin valinta tuli sitä kautta.

Kallishan se paikka on! Ruoka ja juoma ja kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja pariisiin?:
Onko kukaan käynyt Pariisissa omatoimimatkalla? Me ajateltiin varata netin kautta lennot + hotelli. Mutta muut asiat sitten askarruttaakin. Maksetaanko me taksi lentokentältä hotellille? Onko se kallista? Jos netissä ei kerrota huoneiden vastaanotto/luovutusaikoja, niin onko olemassa kuitenkin joku aika, jolloin huoneen saa käyttöönsä? Onko Pariisissa jotain kansainvälisiä retkiä, joille voi osallistua vai pyydämmekö hotellia järjestämään meille retket vai miten? Me haluttais tietty nähdäkin jotain ja opastus olis ihan kiva, että sais retkestä enempi irti. Englanti on molemmilla sujuvaa, joten ymmärrämme kyllä selostukset sillä kielellä. Millainen on Pariisin hintataso? Mitä siellä kannattaa tietää? Kaikki vinkit tervetulleita! Kiitos.

Vastakysymys: Kuka tiedän taksin maksaisi jos ette te itse?

Älä hyvä ihminen taksia ota, metrot on kaikista parhaimmat!!! Halvat ja luotettavat. Opettelet ensin vaan vähän sitä metrokarttaa, siä kun niitä menee sen seitsemässä kerroksessa :D Ja jos ei oo pakko mennä Eiffelille tms, niin kannattaa poiketa pikku kujille, sieltä löytyy ihania putiikkeja, suklaakauppoja ym. paikallista. Ja ne creppet :p Aamulla kun yhden syö jaksaa käppäillä koko päivän!!

Mä lähden heti uudestaan kun vaan saan rahaa...

Ja viä, kannattaa kattoo hotelli läheltä RER-linjaa, eli se metro mikä kulkee lentokentälle. Näin on helppo tulla ja mennä. Sit tavis metroilla suhaatte ympäriinsä!!

Juuri tuota mitä ViuhVauh sanoi, mä olisin eksynyt siellä metroissa liikkuessa ihan täysin. Meillä mies hoiti sen osuuden, mä kuljin perässä ja aina osattiin mennä oikeaan. Se metro on kätevä mutta äärettömän sekava kun niit' todellakin on paljon

Kiintoisaa. En tiennytkään, että metroihin pääsis jo lentokentältä. Eli metrokarttaa sitten vaan opiskelemaan. Ei me Eiffelille välttämättä haluta - kunhan ny nähtäis se ees kauempaa. Enempi kiinnostaa Aurinkokuninkaan Versailles ja Louvre.

Eiffelliin on myös kaameat jonot, jos menee pahimpaan turistiaikaan. Me käytiin siellä juurella vaan, jonot sisään oli n. 4 tuntia. Mies kävi työmatkalla siellä joskus toukukokuussa ja pääsi kävelemään sinne sisään.

Alkuperäinen kirjoittaja pariisissa käynyt:
Juuri tuota mitä ViuhVauh sanoi, mä olisin eksynyt siellä metroissa liikkuessa ihan täysin. Meillä mies hoiti sen osuuden, mä kuljin perässä ja aina osattiin mennä oikeaan. Se metro on kätevä mutta äärettömän sekava kun niit' todellakin on paljon

On se hyvä, että sulla on mies!
:)

jos extreme kokemuksia haet, niin kannattaa ottaa se taksi ;) nousee vähän sydämen syke, kun se nousee kurkkuun hieman erilaisessa liikenteessä mitä täällä Suomessa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos extreme kokemuksia haet, niin kannattaa ottaa se taksi ;) nousee vähän sydämen syke, kun se nousee kurkkuun hieman erilaisessa liikenteessä mitä täällä Suomessa

Mä komppaan tätä. Taksilla mentiin painavien ostosten kanssa kotiinlähtiessä hotellista lentokentälle ja se kuski ajoi niin lujaa. Meitä tosissaan pelotti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

:laugh: Toi on totta! Pariisi on torvien luvattu maa :D Mut siä on se liikenne niin upeasti sujuvaa, vaikkakin kaikki autot on lommoilla, kannattaa tarkkailla ;) Upeasti ne parkkeeraa 2metriä pitkän auton 1,5 metrin tilaan :laugh:

Mut taksit saattaa sit velottaa mitä sattuu, ne osaa sen taidon ;) Ja yöllä jos on hotelli vähänkin kauempana keskustaa, ei taksit välttämättä lähe viemään, ne kun ei tyhjinä takas ajele.. Eli metroon vaan ja sit kävellen aina paikasta toiseen!!

Mä olen monessa kaupungissa tehnyt turistikierroksen matkaoppaan avulla. Olen siis ostanut tai lainannut kirjastosta matkaoppaan, jossa on valmiiksi erilaisia kävelyreittejä ja sitten mennyt sen mukaan ja lueskellut oppaasta selostukset.
Käy ostamassa Lonely Planet Paris ja lue se ennen kuin menette. Sieltä löytyy metrokartat, hinnat, ohjeet miten pääsee lentokentältä keskustaan, karttoja, nähtävyyksiä, ruokapaikka ja kahvilasuosityksia, tiedot turistikierroksista ym. ym. Itse en enää lähde minnekkään ilman LP:a :)

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Siis täh? Musta Pariisin metro oli tosi helppo käyttää.
Joo, linjoja on tosi paljon mutta niissä on ihan logiikka ja on oikeesti helppo käyttää.

Niin munkin mielestä se oli niin helppoa :D Ja minusta Pariisi ei ollut sen kalliimpi kuin moni muukaan paikka, riippui missä söi ja mitä osti. Edullisiakin (ja silti hyviä) paikkoja oli paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja voi elämän kevät:
Alkuperäinen kirjoittaja pariisissa käynyt:

On se hyvä, että sulla on mies!
:)

Eiks oo, siitäkin jotain hyötyä tässä elämässä ;)

Niin, kyllä kai joka paikassa löytyy niin kalliita kuin halpojakin paikkoja. Ei me mitään viiden tähden ravintolaa etsitäkään. Eiköhän tämä tästä... Nyt vaan matkaa varaamaan.

Yhteistyössä