Hae Anna.fi-sivustolta

Omenapuu

Viestiketju osiossa 'Unien tulkinta' , käynnistäjänä Niisku-neiti, 01.07.2005.

1. Niisku-neiti Vierailija

Hei, sallinetko, että vaivaan taas sinua näillä unillani. :)

Jostain syystä olen alkanut näkemään enemmän unia taas. Yhtenä yönä näin unta, missä neuvottelin jonkun miehen kanssa talokaupoista, talosta, mikä oli tarkoitus purkaa. Neuvottelut olivat vielä kesken, mulle tuli se tieto, että se purettava talo oli juuri hajotettu, vedetty nurin ja sen talon myyjä ei tiennyt sitä, mutta minä tiesin. Tämä uni on jäänyt mietityttämään.

Toinen, joka mietityttää on sellainen, missä olen sairaalassa ja siellä useampi sänky huoneessa ja jostain syystä kaikkien pitää esittää joku laulu. Luulin siinä heidän esittäessään, että karaokena, kun hyvin lauloivat. Sitten viimeisenä tuli vuoroni ja en ollut valmistautunut mitenkään, kun luulin, että jostain annetaan sanat. Sitten totuus valkenee, että on pakko esittää jotain ilman sanoja. Kaikki odottavat ja alan muistella laulujen sanoja. yritän mielessäni muistella jotain Baddingin biisiä, luulin muistelevani Paratiisi biisin sanoja ja muistinkin kappaleen ulkoa. Mutta sitten aloittaessani lopulta laulamaan, en saa laulettua kuin ihan vain alun ja huomaan laulavani kuitenkin Laivat biisiä. Sitten tökkää, enkä pysty jatkamaan, koska en muista enään sanoja ja joku on vaatimassa kovasti, että se täytyy kuitenkin esittää, muuten ei liikuta mihinkään. Epätoivoisesti hän hankkii jotkin karaokevehkeetkin paikalle, mutta ei löydy biisejä tai muutama englanninkielinen vain tai koko vehjettä ei saada toimimaan tms. Siihen sitten herään, siihen ""uhkaavaan"" tilanteeseen, kun kaikki odottaa ja minä sanon etten laula enempää ja joku ""hahmo"" vaatii, että on pakko.

Heh tälläisiä tällä kertaa. :)

Kiitos, jos jaksat heittää näistä jonkun kommentin. :)))

*halirutistaa ja kieputtaa* <3 <3 <3

t. Niisku-neiti :))

2. Omenapuu Vierailija

Hei Niisku!

Yritänpä selvittää, intuitiivisesti. Yleensä talo kuvaa ihmisen kokonaispersoonallisuutta, sinua itseäsi siis. Ostaminen liittyy arvomaailmaan, joten liittyiskö tämä unesi jotenkin parisuhteeseesi, se on purettu - lopullisesti, koska se ei tarjonnut enää mitään ""uutta"". Eikä ole enää mitään neuvoteltavaakaan...erilaisten arvomaailmojen takia???

Kaikki matkat ovat elämämme matkaa, kulkuneuvo ja muut ihmiset ovat niitä, joiden kanssa matkaa teemme. Matka ei jatku, jos jotain tulee tehdä ennen lähtöä. Nämä laulun sanat ovat avain uneesi - etsi käteesi, etsi näistä sanoista se viesti sinulle! Laiva saattaa liittyä myös parisuhteeseen, laiva on maskuliininen olemukseltaan, vettä halkovana.
    Sairaalassa olo kuvaa tilaa, jossa jotain on paranneltava, onko ne sitten arvoja, asenteita tms. Jotain on siis ""pakko tehdä, että matka jatkuu, elämä muuttuu ja samalla sinä itse muutut - henkisestikin parempaan suuntaan.:)))

Olisi mukava tietää, oliko näistä analyyseistä sinulle apua?

Halituksin ja kieputuksin <3<3<3 sytämmillä
    Omenapuu

3. Niisku-neiti Vierailija

Hei Omenapuu ja kiitos tulkinnasta. :))

Tuosta talosta ajattelin myös, että se tarkoittaa jotenkin, että mennyt on takana, ei enää palaa. Eräs parisuhde, toive siitä suhteesta on päättynytkin, todellakin päättynyt, joten siinä mielessä nappiin tulkinta. :))

Valitettavasti tämän unen laulun sanoja en enää muista mitä lauloin ja mihin se tyssäsi. Mutta lupaavalta kuulostaa. :))) Mikähän se uhkaava tunne oli siinä, kuitenkin pidin pääni. Olisiko se jotain, kun olen saanut viime aikoina mielestäni ulkopuolelta ""väärää ohjausta"", mutta olen kuitenkin pitänyt pääni ja mielestäni pysynyt oikealla tiellä silti. Voisiko liittyä siihen?

Kiitos kovasti tulkinnoistasi, toi taas minulle uutta näkökulmaa. :)))

*halirutistus ja kieputus* <3 <3 <3

t. Niisku-neiti

ps. nyt täytyy lähteä mutta jos kirjoittelet niin vastaan sitten myöhemmin, kun taas kotona. :)

4. Omenapuu Vierailija

Niin, mikä on mielestäsi se sairas yhteisö, johon tunnet kuuluvasi - työpaikka...??? se ympäristö sinua painostaa, *kenen lauluja laulat, sen leipää syöt* ...
    en ihan varma menikö toi laulu sanalleen just noin...

Joku hahmo sanoi sinulle, että on pakko - niin, pakko on, jos siinä yhteisössä haluat olla mukana. Pidä pääsi, irtaannu tästä porukasta, varsinkin, jos se arvomaailmaasi vastaan sotii, koska vain sinä silloin kärsit. Omista näkemyksistään pitää pitää kiinni, sen tiedät itsekin. Niinhän se on kristallipallonkin puolella, kiivaita keskusteluja näkemyseroista käydään päivittäin, eihän keskustelua muuten syntyiskään. Mitään uutta ei synny, jos ei kitkaa olisi, sähkökin tuotetaan kitkan voimalla...

Toisaalta laulaminen unessa voi kuvata myös hyvänolon tunnetta, eli sinua ei vaan nyt laulata.:(
    Nyt täytyis selvittää kuitenkin ensin se, mikä tai kuka sinua uhkaa, jos et laula ""joukon"" mukana?

Jokin uusi oivallus tai positiivinen tapahtuma elämänkulkuasi tulee jatkamaan, ja sitten lauletaankin yhdessä...:O:O

Oiskohan näistä jotain apua??

Halituksin, Omenapuu

5. Niisku-neiti Vierailija

Heippa! :)))

Tulin just kotiin hyväntekeväisyyskeikalta, no isän tätiä olin auttelemas. :)

Mielenkiintoinen ajatus. Se itse asiassa sopii eri tilanteisiin, myös työhön. Työssä on juuri tuo tilanne, että haluan sieltä irtautua. Ja sen toiveen olen lähettänyt tuonne ylemmille tasoille ja enkuleille. :) Eiköhän se sieltä vielä putkahda.

Vielä minäkin laulan. :)))

Kiitos sinulle Omenapuu *haliruttaus* :))))

t. Niisku-neiti

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri