Hae Anna.fi-sivustolta

OMENAVIINIETIKKA

Viestiketju osiossa 'Kilot kuriin' , käynnistäjänä _vimma, 26.01.2008.

1. _vimma Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mitäs mieltä olette omenaviinietikasta? Sen pitäisi tehostaa aineenvaihduntaa ja sitoa ruuan rasvoja. Anoppini aloitti kuurin ja se vauhditti kyllä laihduttamista.

Ajattelin kokeilla 2 rl päivässä sekotettuna veteen. Yks satsi aamulla ja toinen iltapäivästä.

Kokemuksia ja kommentteja. Asiallaisia kiitos! :)

Poppakonstit kunniaan - auttaa ainakin korvien väliin tsemppauksessa :D

2. Kiille Vierailija

Hampaille tuo kuuri on kova, pehmittää kiillettä melkoisesti. Muuten en tuon omenaviinietikan tehoista juurikaan tiedä enkä usko sen sitovan rasvoja.

3. _vimma Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Auttaiskohan tia olisko parempi hampaille kapseleina?

4. sasae Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Omenaviinietikka toimii paremmin hoitoaineen korvikkeena hiustenpesussa kuin laihdutusapuna.

Ihan oikeasti: se voi kiihdyttää aineenvaihduntaa 0,0001 %. Samaan tulokseen kaloripoltossa pääset nousemalla kerran keittiöjakkaralle ja alas.

5. vaarallista Vierailija

tuttu joutui ambulanssilla sairaalaan tuosta kuurista. Elimistö happamoitui niin, et sai jonkun myrkytysreaktion ja meni taju. En suosittele. Siinä olikin sitten selvittelyä, että mistä se johtui.

6. Kevättuuli Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen nimittäin kokeillut eikä ollut mitään vaikutusta painoon.

7. Jos on huono Vierailija

vesi, niin tippa tuota ainetta parantaa makua mukavasti.

8. omppupomppu Vierailija

Hampaille erittäin haitallista ja syövyttävää, se pitäisi saada alas nielusta hampaisiin koskematta, vesikään ei paljon joukossa auta.
    Itse olen viinietikkakuurilla saanut painoa alas, sillä aineenvaihdunta aivan selvästi kiihtyy ja kehonlämpö on itsestä kohonnut, eli tuntuu lämpimämmältä kuin normaalisti. Muutenkin olo tulee jotenkin levottomaksi ja on koko ajan tehtävä jotain. Myös kroppa kihelmöi samalla tavalla kuin miinuskaloridietillä. Omenaviinietikan sanotaan auttavan lukemattomiin asioihin, ja siitä on jopa kirja tehty. Mutta tuon hamapaiden haittavaikutuksen takia en itse uskalla edes kuuriluontoisesti enää käyttää.

9. kokeillut Vierailija

olen käyttänyt niin, että lusikallinen lasilliseen vettä. Sai vessassa laukkoa useammin, enkä huomannut vaikutusta hampaille :) kuureina varmasti ihan hyvä. Esim. viikko pari. Ei ne hampaat vähästä kuole. Mutta jos löydät jostain kapseleita, niin ne olisi varmasti parempia.

10. ja ja Vierailija

Enemmän se teho taitaa useimmilla olla uskosta kiinni, tai sitten siitä, että happaman syönti pienentää ruokahalua tms.
    En kuitenkaan ihan tätä lyttää, koska jos elimistön pH on ihan harakoilla, sen korjaaminen voi vaikuttaa paljonkin. Eli toisilla voi toimiakin!

Hampaat kannattaa tosiaan suojata. Mutta tämä tarkoittaa lähinnä sitä, ettei viinietikan juonnin jälkeen saa heti harjata hampaita tai syödä mitään kovaa, esimerkiksi porkkanaa, jotta kiille ei vaurioidu. Puolen tunnin tai tunnin kuluessa pehmennyt kiille on jo kovettunut entiselleen. Samat varoitukset siis pätevät tässä kuin sitrushedelmien ja limsojen juontiin. Ei omenaviinietikka ole hampaille yhtään sen vaarallisempaa.

11. omppupomppu Vierailija

Joo tuo vessassa juokseminen vielä unohtui, saa todella juosta vessassa. Itse veikkaan kyllä että omenaviinietikka on jopa sitruunaa ym. haitallisempi hampaille, ja joutuessaan hampaille tuntuu oikein kiillettä tuhoavalta hampaissa. Josko joku juoma neutraloisi pahimmat?

12. hoikelo Vierailija

Mitä lähmmäksi kesä tulee, sitä enemmän on näitä hömppätuotelaihduttajia.

Onhan tuosta omenaviinietikasta ihan tutkimustietoakin:

http://www.skepsis.fi/lehti/2000/2000-2must.html

13. ja ja Vierailija

Veikkaus menee metsään.

Sitruunan pH on noin 1,8 - 2,3
    Omenaviinietikan pH on noin 2,8 - 3

Mitä pienempi pH-arvo, sitä happamampi liuos on. Sitruuna on happamampi ja siis hampaiden kiilteelle haitallisempi.
    Jos omenaviinietikkaa haluaa jostain syystä juoda (siitä itse asiassa tulee veden ja hunajan kanssa oikein hyvänmakuinen juoma), hampaita ei kannata pestä tuntiin sen jälkeen. Voihan sitä yrittää neutraloida esimerkiksi lisäämällä vähän ruokasoodaa, mutta maku kärsii. Suun voi kyllä huuhdella vedellä tai vaikka suuvedellä.
    Tai sitten vaan juo pillillä, helppo tapa.

14. Vanha ketju, enkä tiä jaksaako tähän kukaan enää vastata mutta tulin lukemaan ihan sen vuoksi, että aloitin omenaviinietikka kuurin pari viikkoa sitten pillereiden muodossa. Hampaat on pysyneet ainakin toistaiseksi hyvänä, mutta ei kait ne niin vähästä menekään.
    Aloitin kuurin selluliitin poisto tarkoituksessa, mutta siihen se ei kyllä ainakaan vielä ole toiminut. Ruokahalu väheni ja olen ehkä laihtunut hieman, minkä ansiosta selluliitti näkyy nyt entistä paremmin:/ Toisaalta siis todettakoon, että laihdutukseen tämä ainakin auttaa. Mutta syy on ehkä juurikin tuossa ruokahalun vähenemisessä, enkä edes tiedä onko sillä mitään tekemistä omenaviinietikan kanssa.

Mutta kysymys, johon vastausta etsin oli se, että saako tätä mömmöä syödä ihan kuinka kauan lystää, vai onko jotain suosituksia siihen, kuinka pitkään kuuria saa jatkaa? Aion nyt vielä kokeilla ainakin kuukauden, mikäli mitään rajoituksia ei ole, että onko omenaviinietikasta jotain hyötyä myös selluliitin poistossa.. Sellaista tietoa nimittäin jostain kuulin:) (tosi luotettavaa...:D)

15. YHDEN SAIRAALAREISSUN TAJUTTOMUUDESTA TEHNEENÄ EN SUOSITTELE. OLI SIINÄ SELVITTÄMISTÄ, ETTÄ MIKÄ TULI.

16. Osaatko/Osasiko lääkäri sanoa miksi omenaviinietikka aiheutti tuon, että taju lähti?
    Ihmettelen tuota, kun tämä oli ensimmäinen palsta jossa tajuttomuus on tullut esille. Kaikista muista lähteistä olen kuullut vain positiivisia asioita omenaviinietikasta. En epäile, etteikö noin olisi sinulle käynyt, mietin vain mistä se johtuu... Oliko esim. kyseessä vain joku "allergiatapaus" tms.

17. Katarri Vierailija

Ei tosiaankaan kannata. Minä kehittelin omenaviinietikalla vuosia sitten ikävän vatsakatarrin. Siis vatsa ärsyyntyi, tulehtui, ja kaikki mitä sinne pistin, turvotti vatsan ikävästi. Suuria kipuja ei ollut, mutta olo ei ollut erityisen reipas ja jossain vaiheessa tietysti tajusin lopettaa "terveellisen" aamujuoman käytön. Siis sen jälkeen, kun olin käynyt läpi laktoosi- ja keliakiatestit ja vatsantähystyksen, ja saanut diagnoosin tulehduksesta (laktoosi- ja keliakiatestit olivat negatiivisia). Lääkäreille en kehdannut kertoa, että olen juonut aamuisin "terveellistä" omenaviinietikkavettä. Hampaat eivät onneksi kärsineet kuurista mitenkään.

18. kun maha on koko ajan pillikuralla. Terveellistä.

19. kokeilen Vierailija

Ainakin noilla yksillä sivuilla sanotaan, että käyttöaika on max 6vk.a ja käyttömäärä runsaaseen vesimäärään sekoitettuna 2 tl aamuin illoin. Tämän jälkeen voi ottaa esim. kyslitolipurkan(hampaat). Mä olen nyt jonkun päivää kokeillut(aamuisin) ja selvästi painonpudotustahti on virkistynyt. Olo ei kyllä ole ainaakaan yhtään huonompi. Oiskohan tuossa sairaalareissussa kyse liian suurista määristä tai liian pitkällisestä käytöstä??

20. Katarri kuulostaa ikävältä sivuvaikutukselta myös. Itse olen tosiaan nyt jonkun alle kuukauden niitä omenaviinietikka tabletteja syönyt, että en tiedä onko niissä etikka jotenkin lievemmässä muodossa. Mitään vatsavaivoja en nimittäin ole havainnut. Olo on ollut lähinnä vaan reippaampi kuin ennen. Uskon, että tämä, kuten varmaan kaikki muutkin luontaistuotteet, toimivat varsin eri tavoin eri henkilöille. Siksi onkin mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksia.
    Kuuden viikon jälkeen siis lopetan ainakin hetkeksi, mikäli se on suositus. Kiitos vastauksista:)

21. terveysfriikki Vierailija

Teho perustuu veteen, ei siihen lisättyyn etikkaan. Juo sama määrä vettä ilman omenaviinietikkaa. Miten kukaan enää viitsii uskoa näihin kukkukuureihin?

22. Hömppäähän tämä varmaan onkin, mutta jostain syystä ainakin minuun tehoaa myös placebo-vaikutus... Jos saan itseni jotenkin uskomaan, että pelkkä vesi tekee tulokset, niin varmaan saisin senkin tehoamaan:D On vaan helpompi uskoa pilleriin kuin pelkkään veteen:D
    Mutta siis rahaahan ilman lääkkeitä säästää:/
    Oikeassa varmaan olet...

23. myrkky Vierailija

Olen käyttänyt omenaviinietikkaa vuosia,nuo piipaa jutut täysin höpö höpö juttuja.Se todella auttaa laihduttamisessa ja silmien kuivuus vähenee,myös nivelien kolotus pienenee.Itse laitan joka aamu lorauksen appelsiini mehun sekaan ja kas olisi kuin joisi viiniä.

24. Bragg Vierailija

Mitäs myrkkyä olette vetänyt? Rajamäen omenaviinietikkaa? Suurin osa lukuisista terveysvaikutuksista löytyy nimenomaan SUODATTAMATTOMASTA omenaviinietikasta, ei läpinäkyvästä teollisesta litkusta, jotka hallitsevat 95-prosenttisesti markkinoita.

Tunnetuin utu-etikkamerkki maailmalla, ja ainoa suodattamaton mihin itse olen Suomessa törmännyt on Bragg Organic Apple Cider Vinegar, jota pieni maahantuoja tuo ainakin ekokauppa Ruohonjuureen.

Luin muuten huvikseni Braggin itse kirjoittaman kirjan aiheesta, jos saatte käsiinne niin varautukaa suhtautumaan huumorilla. Tämä merkkiteos on niin yliampuvaa etikan ylistämistä päälle sata sivua, että ihan menee pönttö sekaisin. Teos on myös hemmetin sekava, kirja on ahdettu pelkillä itseään toistavilla alaotsikoilla, mitä nyt välissä on pari terveyspropagandakuvaa ja runoa (kyllä!). Naurut siitä ainakin sain, mutta onneksi olen kuullut aiheesta luotettavammiltakin tahoilta. Sääli vaan, sillä tuommoinen paasaus kyllä karkottaa tehokkaasti arimmat yksilöt, ja seasta löytyy myös oikeaa tietoa.

25. Testaaja Vierailija

Minä ostin muuhun tarkoitukseen omenaviinietikkaa ja netistä löysin sattumalta vinkin sen avustavasta vaikutuksesta laihdutuksessa. Heti käytön aloitettuani kiinnitin huomiota selkeään muutokseen ruokahalussani, joka normaalisti on hillitön. Ei ollut siis yllätys lukea että muillakin on tällaisia kokemuksia, ja luulenkin että iso osa laihduttavasta vaikutuksesta perustuu juuri ruokahalua hillitsevään tekijään. Varmasti joku muukin (perustuuko sitten happamuuteen) aine tekee saman.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri