Omistusasunto muoto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asuntohaave
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Asuttiin aiemmin rivitalossa, varsin viehkolla paikalla oli osake, ja mukava kämppä. Mut kun neliöt loppu kesken, ja ok-talokuume iski, niin eipä siinä auttanu. Kyllä ok-talossa on hyviä, mutta myös niitä huonoja puolia. Paljonhan tässä talossa on tekemistä, ja esim. reissuun lähtiessä on rivarista jotenkin huolettomampi lähtee, kun tästä. Ok-talossa maksat kaiken itse ja yksin, mut esim. piharempat ja sun muut vastaavat maksetaan as oy:ssä kimpassa. On siinä puolensa ja puolensa, mut meille tää ok-talossa asuminen on paras asumismuoto.

no itsellä kokemusta vain rivarista.. tyytyväinen olen, kiva yhtiö ja kun poika kasvaa niin on saman ikäisiä lapsia tässä pihalla..
itse olen lapsena asunut okt ja se oli ihanaa mutta tosissaan siinä joutuu maksamaan ja tekemään kaikki itse..

Ok-talo. Tärkein syy on se, että en tykkää että joku on seinän takana/ yläpuolella/ alapuolella. En tykkää kuulla toisten ääniä ja ärsyttää varoa oman perheen elämisen ääniä, ettei kukaan vain häiriintyisi. Haluan siis käydä vessassa ja suihkussa vaikka keskellä yötä jos huvittaa, käyttää pesukonetta tarvittaessa myöhään illalla, soittaa pianoa, soittaa stereoita lujaa, antaa lasten välillä leikkiä äänekkäitä leikkejä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:
Meillä on myös ok-talossa alhaisemmat asumiskulut kuin monessa vastaavan kokoisessa (n150 neliötä) kerrostalo- tai rivitalo-osakkeessa.

Milloin talonne on rakennettu?
Milloin on tehtävä mahdollisesti remonttia?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:
Meillä on myös ok-talossa alhaisemmat asumiskulut kuin monessa vastaavan kokoisessa (n150 neliötä) kerrostalo- tai rivitalo-osakkeessa.

Milloin talonne on rakennettu?
Milloin on tehtävä mahdollisesti remonttia?

Meillä on uusi talo, joten remppoja ei tule vielä piitkään aikaan :)
Ja sitten kun tulee (jos tässä vielä asutaan), saa ITSE päättää, miten remppa ajoitetaan, kuka tekee, mitä on valmis kustantamaan rempasta, miten homma toteutetaan jne.

Riippuu asujista ja asuinpaikasta ja tuhannesta muusta asiasta.

Rivitalossa arvostan eniten sitä, että lasten kaverit ovat oven avauksen eikä automatkan päässä. Lisäksi kaikki palvelut lähellä.

Kyllä viime talvena alko olla ikävä kerrostaloon ku noita lumia lykki :D

Mut tosissaan....

Rivarissa on puolensa ja omakotitalossa.

Rivarissa kaikkea isoja remppoja maksettiin yhdessä, mut maksettiinpas sit yhen kämpän remppaa mikä oli niiiiin selkeesti ihan vaan oman typeryyden ja huolimattomuuden ja välinpitämättömyyden aiheuttama vesivahinko. Kyllä kun melkein tonnin lasku tuli meille moisesta maksettavaks niin loppu jo huumori.... je meillä oli pieni kämppä... vain 35 neliötä kun suurimmat asunnot taloyhtiössä oli vajaa 80neliötä.

Omakotitalossa taas vastaat itse kaikista isoista rempoista ym. mut tiedätpähän ainakin ketä sit syyttää jos joku ei pelaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Kyllä viime talvena alko olla ikävä kerrostaloon ku noita lumia lykki :D

Mut tosissaan....

Rivarissa on puolensa ja omakotitalossa.

Rivarissa kaikkea isoja remppoja maksettiin yhdessä, mut maksettiinpas sit yhen kämpän remppaa mikä oli niiiiin selkeesti ihan vaan oman typeryyden ja huolimattomuuden ja välinpitämättömyyden aiheuttama vesivahinko. Kyllä kun melkein tonnin lasku tuli meille moisesta maksettavaks niin loppu jo huumori.... je meillä oli pieni kämppä... vain 35 neliötä kun suurimmat asunnot taloyhtiössä oli vajaa 80neliötä.

Omakotitalossa taas vastaat itse kaikista isoista rempoista ym. mut tiedätpähän ainakin ketä sit syyttää jos joku ei pelaa.

Totta turiset. Jos itse on huolellinen asuja, joutuu taloyhtiöissä maksumieheksi monenlaisista jutuista. Lämpöä ja vettä tuhlataan (kaikissa ei vielä asuntokohtaista vesimittaria). On sellaisia asukkaita joille sattuu ja tapahtuu koko ajan, paikkoja rikkoontuu, sattuu vesivahinkoja, vakuutusmaksut nousevat, tulee remppaa, huoltoyhtiön kalliit miehet joutuvat käymään koko ajan jotain korjaamassa, mihin et ole itse mitenkään syyllinen..

Yhteistyössä