Omituiset oireet hormonikierukan poiston jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja Eitätäkestä
  • Ensimmäinen viesti
Eitätäkestä
Horminikierukkani poistettiin viime vuoden lopulla jatkuvien virtsatietulehdusten vuoksi. Kyseinen kapistus kerkesi olla vasta 4 kuukautta. Nyt tämän vuoden alusta jatkuvat omituiset vaivat ovat vaivanneet tuon poiston jälkeen; kirvely virtsatessa, kutina ja epämukava olo tuolla... Tarpeeksi epämukavaksi kun olo pääsee niin vessassa ramppaus, kun ei pysty pidättelemään normaalisti. Valkovuoto hyvin vähissä ja ennen niin runsaat menkat (jotka eivät edes vähentyneet kierukan aikana) ovat yhtäkkiä muuttuneet niukoiksi ja kestävät viikon sijaan pari päivää. Sinänsä mukavaa mutta menkkojen jälkeen nuo oireet vasta pahoja ovatkin. Olen kokeillut kaikki apteekin kosteuttavat valmisteet, pari noista auttaa mutta kun ei viitsisi koko ajan käyttää. Gynen mukaan ei ole kyse kuivista limakalvoista mutta määräsi silti jatkokuurin vagifemiä kaksi kertaa viikossa ja hiivalääkettä. Kuulemma muuta ei pysty tekemään. Ikääkin vasta alle kolmekymmentä.
Apua!!
 
Vitsitvähissä
Toivottavasti olet vielä kuulolla vaikka viestisi lähettämisestä on jo aikaa yli kaksi vuotta! Olisi kiva kuulla kuinka sinulla tilanne eteni. Loppuiko oireilu vai jatkuuko edelleen? Löytyikö selitystä?
Minulle asennettiin Mirena 4kk sitten ja kuvailemasi oireet ovat hyvinkin tuttuja... Olen ravannut useasti lääkärissä ja kukaan ei tiedä mistä on kysymys. Minulle myös määrättiin vagifemiä. Olen 40-vuotias eikä vaihdevuosioireita ole vielä eli kuivuus (mitä tarjoavat syyksi) ei sen puolesta vielä pitäisi olla ajankohtaista. Poistatan kierukan ylihuomenna ja toivon ihmeparannusta! Olo on ollut sietämätön jo monta kuukautta!!!
 

Yhteistyössä