On meilläki isovanhemmat..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmph

Vieras
Ihan kateeksi käy niitä,joiden luona isovanhemmat joap KYLÄILEVÄT ja ovat muutenkin aktiivisesti mukana tukiverkkona.

Meillä toinen mummu(mun äitini) on masentunut ja juoppo,isäni kuoli 2v.sitten:(

Miehen äiti asuu uuden miehensä kanssa tuossa ihan 1,5km päässä,mutta eipä heitä paljon kiinnosta muut asiat kuin ulkona syöminen,risteilyt,reissut ym.Ei paljon kylässä näy vaikka näin naurettavan lähellä asutaan.Eivätkä kutsuile meitäkään kylään.Kun mennään oma-aloitteisesti niin yleensä vain makoilevat siellä,ei puhettakaan että auttaisivat missään vaipanvaihdossa tms.Meillä lapset 5v.,2,5v.ja 1v. ja olisi kyllä ihana joskus hengähtää..Edes joskus.

Tämä anopin mies on lapseton ja häntä muutaman vuoden nuorempi.Ei hän siis voi ymmärtää,millaista tämä lapsiperheen arki on.Oon ihan varma,että olsii asiat toisin,jos anoppi olisi ollut vielä yhdessä appiukkoni kanssa.Silloin olisi se "oikea mummula"..Mieskin on kertonut,että hänen äitinsä on muuttunut sen jälkeen,kun meni naimisiin tämän uuden miehen kanssa.Elää ilmeisesti nyt "kadotettua nuoruuttaan"tai jotain..Nykyään kuulemma laiskistunut toden teolla.Työelämässä hän vielä on,kun alle 50v.on ikää.

Tulipa pitkä sepustus.Anteeksi katkeruuteni..:(

Mua taas ottaa välistä päähän se että mun vanhemmat on jatkuvasti pyytämässä muksuja niille,joka viikonloppu,kaikki pyhät ja lomat..
Kylässä ne ei käy,mutta soittelevat ja anelevat lapsia heille..
tiedän että olen nyt pelle ja pentu kun näin sanon,mutta musta ois ihan kivaa olla joku vkl lasten kanssa vaan perheen kesken..

Alkuperäinen kirjoittaja Mä oon inhottava..:
Mua taas ottaa välistä päähän se että mun vanhemmat on jatkuvasti pyytämässä muksuja niille,joka viikonloppu,kaikki pyhät ja lomat..
tiedän että olen nyt pelle ja pentu kun näin sanon,mutta musta ois ihan kivaa olla joku vkl lasten kanssa vaan perheen kesken..

ei sun tarvi niitä antaa..mut hienoa että on joku ketä pyytää. yritä arvostaa

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:

Arvostan toki,mutta kun ite tekee työtä joka päivä,tuntuu ettei lapsille jää aikaa niin paljon kuin tarvis olis.En minä pahalla sano sitä että välistä ottaa päähän..

suuttuuko ne sitten kun et halua antaa?

Suuttuu,sanovat että mikä on kun ei voi antaa,onko he tehneet jotain väärää,apu ei kelpaa jne..Viimeksi sain kuulla olevani itsekäs sika(lapset on viettäneet siellä 3 vkl perä'kkäin)ja koitan karkoittaa niitä lasten elämästä

Alkuperäinen kirjoittaja Mä oon inhottava:

Arvostan toki,mutta kun ite tekee työtä joka päivä,tuntuu ettei lapsille jää aikaa niin paljon kuin tarvis olis.En minä pahalla sano sitä että välistä ottaa päähän..

Kumpi sua lopulta ottaa päähän: se että aikaa lapsille ei ole tarpeeksi, vai ne isovanhemmat?

Ap: mä luulen että se on vielä kohtuu nuorten isovanhempien kanssa kaikilla samansorttinen perusongelma, kun ovat mummotkin vielä työelämässä jne. Mun vanhimmalla on oikein sellanen vanhan ajan mummula, mutta ovatkin iäkkäitä jo isovanhemmat, ja eläkkeellä. aikaa lastenlapsille siis on...

Pikkuäijän kaikki isovanhemmat on vielä työelämässä ja elävät sellaista menovaihetta myös, mun äiti on ainoa joka silti ottaa myös lapsia. Miehen äidistä saan lapsen vahdin, jos tarvitsen töitä varten. Muuten juuri ei, appivanhemmat ei ole edelleenkään käyneet edes katsomassa pikkumiestä (puol vuotta).

Meillä ei suku auta. Eivät halua. Ei mummut eikä ukit. Meillä käykin maksullinen lastenhoitaja ja jätän koko huushollin hänen hoiviin. :) Tähän ratkaisuus olemme olleet kaikki tyytyväisiä. Ei pengo anoppi tai oma äiti kaappeja tms. tee mitään sellaista mistä täälläkin ruikutetaan. Tämä on kuitenkin meidän koti ja me päätetään.

Kannastan muitakin perheitä hommaamaan silloin tällöin lapsenvahdin kotiin!

Yhteistyössä