On mullakin kaverit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hop
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hop

Vieras
Kävin kaverin luona iltakahvilla, hänellä on vähän päällee vuodenikäinen poika. Siinä juteltiin, muksu touhusi omiaan ja tuli pöydän viereen tahtomaan keksiä. Yhden saikin. Kohta hän olisi tahtonut lisää, ei saanut ja alkoi kiukutella. Minusta oli ihan ok, että toista keksiä ei saanut kiukuttelemalla, mutta kun itku yltyi oikein isoksi (väsynyt oli tietysti myös) äitinsä ryhtyi rähisemään, pisti pojan omaan huoneeseen ja oven kiinni niin, ettei pieni saanut sitä auki. Sitten istui takaisin kahville piittaamatta pätkääkään jatkuvista "äitiiiiii" -huudoista. Olin ihan hoo moilasena, ja kysyin kohta, eikä hän meinaa päästää muksua ollenkaan pois huoneesta.

"No jos ei se sua häiritse, niin voin mä päästää" :o Siis hemmetti, ettäkö lukitsee pienen väsyneen kiukuttelijan yksinäisyyteen, että en minä häiriinny? Hyi olkoon, ei lapsille noin saa minun mielestäni tehdä ollenkaan :|

hei jos lapsi oppii että kiukkuamalla.. SAA sen toisen keksin.. niin sehän kiukkuaa kahta kauheammin sit jatkossa.. uhmaiässä sen kasvattaminen on sitten yhtä helvettiä jos ton oppii!! minne sen ois pitänyt laittaa lapsi rauhoittumaan..?? siinäkö keittiön lattialle sen ois pitänyt huutaa.?. ois sänkyyn jos väsynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vitun vapaa kasvatus..:
hei jos lapsi oppii että kiukkuamalla.. SAA sen toisen keksin.. niin sehän kiukkuaa kahta kauheammin sit jatkossa.. uhmaiässä sen kasvattaminen on sitten yhtä helvettiä jos ton oppii!! minne sen ois pitänyt laittaa lapsi rauhoittumaan..?? siinäkö keittiön lattialle sen ois pitänyt huutaa.?. ois sänkyyn jos väsynyt.

Eihän sitä keksiä tarvitse saada. Yksivuotias tuskin vielä jaksaa edes kiukuta niin kauan, ettei se menisi ihan hyvin siinä keittiössäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Alkuperäinen kirjoittaja vitun vapaa kasvatus..:

Eihän sitä keksiä tarvitse saada. Yksivuotias tuskin vielä jaksaa edes kiukuta niin kauan, ettei se menisi ihan hyvin siinä keittiössäkin.

ai ei vai.. ompas sulla ollut sit kiltit tenavat.. mun lapsella ainakin niin kova omatahto että huh... JO yli 1v... tai just alkoi siinä kun oli täyttänyt 1v.. tosin meillä ei sen ikäiselle keksiä edes annettu.

Tämä jäi vähän vaiheeseen eilen... Minut oli siis kutsuttu viettämään myöhäisiltaa, toki muutoin älyän häipyä, jos tulee myöhä. Ja lapsi laitettiin aikanaan nukkumaan, joten siltä osin hänen asiansa olivat ok. Jäi vain kaivamaan, ettäkö lasta pitää pitää yksin oven takana huutamassa sydäntäsärkevästi äitiä, kun ihan hyvin voi tosiaan joko sylitellä tai antaa pikkuisen kiukutella kiukuttelunsa (keksiään saamatta) ihan siinä äidin lähettyvillä. Kyläilijä ei ole minusta syy yrittää vaientaa lapsi eristämällä. :|

Erään ystäväni ex-mies laittoi 1,5-vuotiaan taaperonsa pakkaseen parvekkeelle pelkissä vaipoissaan "jäähylle". Hain muksun parvekkeelta heti pois. Loppuvierailuni ajan muksu haki turvaa minusta...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tämä jäi vähän vaiheeseen eilen... Minut oli siis kutsuttu viettämään myöhäisiltaa, toki muutoin älyän häipyä, jos tulee myöhä. Ja lapsi laitettiin aikanaan nukkumaan, joten siltä osin hänen asiansa olivat ok. Jäi vain kaivamaan, ettäkö lasta pitää pitää yksin oven takana huutamassa sydäntäsärkevästi äitiä, kun ihan hyvin voi tosiaan joko sylitellä tai antaa pikkuisen kiukutella kiukuttelunsa (keksiään saamatta) ihan siinä äidin lähettyvillä. Kyläilijä ei ole minusta syy yrittää vaientaa lapsi eristämällä. :|

Minun mielestä olis pitäny toimia niinku sää ajattelet... Minusta on ihan kauhea ajatella, että noin pieniki lapsi teljetään huoneeseen itkemään, ihan hirveää... Ens kerralla puutu rohkeasti asiaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Erään ystäväni ex-mies laittoi 1,5-vuotiaan taaperonsa pakkaseen parvekkeelle pelkissä vaipoissaan "jäähylle". Hain muksun parvekkeelta heti pois. Loppuvierailuni ajan muksu haki turvaa minusta...

Hyi olkoon. Pistää miettimään jotenkin, että mitä kodeissa tapahtuu, kun ei ole vieraita, kun vieraiden nähdenkin tehdään jos sun jotakin kamalaa

Yhteistyössä