On niin paha mieli niin monesta asiasta :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yksinäinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yksinäinen"

Vieras
Olen kotiäiti tällä hetkellä, ja yksinäinen olo.
Hyvä ystäväni muutti kauas.
Isäni muutti todella kauas.
Tällä hetkellä on tosi vähän ystäviä, joiden kanssa päivällä viettää aikaa.
Yksi kaveri on, mutta tuntuu ärsyyntyvän kaikesta mitä teen, ja luulen että haukkuu minua selän takana (haukkuu myös minulle kaikkia tuttujaan, joten siksi epäilen).
Ammattini on sellainen, että työ on henkisesti raskasta, ja pelkään miten jaksan kun palaan töihin. Eli tulevaisuus ei innosta siksi.
Kämppä on sekainen koska tavaraa on liikaa (lapsen pieneksi jääneitä kamoja, yritin myydä kirpputorilla mutta en oikein päässyt eroon. Nyt ne kirpparikassit on riesana).
Aina on unenpuute ja olen väsynyt.
Miehen kanssa ollut riitoja ja ero otettu välillä puheeksi. :'(
Tuntuu että kukaan ei rakasta ja että olen niin ankea tyyppi, ettei kukaan voikaan rakastaa tai olla ystäväni.

[QUOTE="Helmi";28608396]voiko olla mahdollista että olisit masentunut etkä tiedosta sitä?[/QUOTE]
Toki. Uskon kuitenkin että seura auttaisi. Aiemmin kotiäitinä ollessa oli enemmän ystäviä (jotka nyt palanneet töihin ja kiireisiä, tai muuttaneet pois)

Voi kurja! Pystyn vähäsen samaistumaan sinuun, kun mulle oli kova pala kahden hyvän ystävän muutto pois, kun olin raskaana/äityislomalla. Oli parisuhde ongelmia ja perheen kanssa ongelmia, stressia opinnoista ja tulevasta työllistymisestä.

Jos monessa asiassa on ikävyyksiä, niin vie voimat ja on vaikea iloita enää mistään. Toivottavasti saat uusia ystäviä. Yritä järjestää itsellesi pieniä ilonlähteitä ja vapaa-hetkiä. Järjestäkää miehen kanssa myös kivoja juttuja keskenään. Juotte illalla yhdessä teetä ja syötte hyvää, saunotte yhdessä tms. Koettakaa kestää, muillakin vauva ja pienilapsi aika haastaa parisuhdetta!

Voimia sinulle!

Tuota masennusta mietin itsekin. Mites sun äiti, et maininnut tai sisaruksia sinulla tai miehelläsi. Miehesi vanhemmat.. Rohkeasti neuvolaan yhteyttä jos vaikka perhetyöntekijä vähäksi aikaa helpottamaan taakkaa, saisit nukkua/siivota.

*Koita ihan ensin saada univelkoja lyhennettyä, mene vaikka yhdeksi yöksi hotelliin, jos kotona ei ole koskaan hiljaista.
*Vie ne kirppiskassit spr:lle tai lahjoita jonnekin muualle, vapautuva tila on arvokkaampaa kuin ne eurot mitä kirppismyynnistä voisit saada, jos ne joskus menisivät kaupaksi.
*Ota yhteyttä terveyskeskukseen tai neuvolaan jos sulla pieni(ä) lapsi(a), selvittäkää voisiko alakuloisuuden ja väsymyksen taustalla olla masennusta tai vaikka häikkää kilpirauhasarvoissa
*Perheneuvolasta ja kirkolta saa keskusteluapua parisuhdeongelmiin

Kyllä se siitä, itselleni samat jutut tuttuja, koitan pienissä osissa tehdä jotain niille asioille mille jotain on tehtävissä :)

Tuota masennusta mietin itsekin. Mites sun äiti, et maininnut tai sisaruksia sinulla tai miehelläsi. Miehesi vanhemmat.. Rohkeasti neuvolaan yhteyttä jos vaikka perhetyöntekijä vähäksi aikaa helpottamaan taakkaa, saisit nukkua/siivota.

Äiti on, joskus auttaa lapsenhoidossa kun pyydän, mutta ei olla lainkaan läheisiä muuten. Sisaruksia meillä on joitakin, mutta ei olla kovin läheisiä eivätkä ole sellaisia, että lapsen kanssa auttaisivat.
Isäni kanssa olen läheinen, siksi surettaa tuo poismuutto.

Lapsi meillä jo 1,5 v, ei ihan pieni enää.

Tee sellaisia asioita, joihin voit nyt heti vaikuttaa.

Siivoa parissa päivässä kaikki kuntoon. Ota itsellesi pieniä, mukavia tavoitteita. Lähde pois kotoa myös lapsen kanssa. Kun lapsi nukkuu, nuku itsekin, vaikka se olisi pois kotitöistä tai ajasta miehen kanssa - ei kukaan jaksa, jos ei saa koskaan levätä kunnolla. Heivaa mäkeen kaveri, jonka kanssa on vain paha olla. Ota yhteyttä vanhoihin ystäviin tai sellaisiin sukulaisiin joista oikeasti pidät.

Ja älä palaa töihin (jos ei ole ihan pakko) tilanteessa, jossa lapsi valvottaa ja kaikki tuntuu muutenkin kurjalta, jos kerran työhönpaluu ei tuo sinulle pakotietä tilanteesta vaan ahdistaa entisestään! Ja mikä estää sinua hakemasta uutta työtä toisaalta?

Tsemppiä paljon, ja halauksia tähän sateiseen päivään :)

Oletko Oulun läheltä? Voisin tulla auttamaan raivaan asunnon kuntoon ? Siihen menee toki aikaa mutta jos olet valmis karsimaan reilusti tavaraa ja uskallat päästää minut auttaan , autan mielelläni.
Olen himi järjestelijä ja tavaran pois laittaja :)
ITse kävin tuon vaiheen käpi kun muutettiin .

Yhteistyössä