on niin paha olla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tumman harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tumman harmaa

Vieras
tässä miettinyt jo pitkään että en taida olla kovin onnellinen vaikka ns.puitteet ovat sellaiset että kaikki varmaan luulevat että kaikki ok....on mies ja lapsia, omatalo jne.,mutta olentodella onneton,jossain vaiheessa varmaankin iski tunne että ikää tulee nopeasti ja pitää saada perhe ja omat talot yms. kai se tuntui joltakin onnellisuuden mitalta...
nyt olen alkanut todella miettiä asioita ja tutkia itseäni....tuntuu niin pahalta sanoa nämä asiast "ääneen", että melkein oksennan just....
en ole onnellinen en millään muotoa, ihanaa että lapset rakastan heitä ylikaiken, mutta miestä e taida...tuntuisi oudolta elää ilman häntä,mutta luulen että olen hänen kanssaan vain tottumuksesta....
olo on todella túskainen ja ahdistunut..olen jumissa...miten minä tästä voisin lähteä tai tehdä yhtään mit'ään ratkaisuja..niskassa olisi oma ja miehen suku ja pieni paikkakunta ei auta asiaa...
mutta miksi tämä ainut elämä pitää elää onnettomana ja tyytymätömänä?....muiden paineen alla..mutta enhän mä yksinkään kyllä jaksais..en tiedä..niin kamala olo...kitti jos joku jaksoi lukea ja pääsi edes vähän jyvälle ajatuksistani...onko muita ollut tai on tällaisessa tilenteessa?

Onkohan sitä parisuhteessa vain tottumuksesta?
Oikeastaan varallisuus vaikuttaa kanssa, ei ole varaa elää erillään, tai edes voimia rykäistä ja tehdä päätös. Onko sitä jotenkin raukka kun ei uskalla?

Itsekin olen paljon miettinyt omaa onnellisuuttani parisuhteessa ja perheessä. Olen päätynyt tähän:
Kukaan toinen ihminen ei voi tehdä sinusta onnellista. Ensin sinun täytyy tehdä itsesi onnelliseksi ja rakastaa itseäsi, vasta sitten voit arvioida rakastatko muita.
Älä sekoita kaikkea elämässäsi samaan vyyhtiin. Älä odota että joku toinen tekee sinut onnelliseksi.

olisitko jonkun toisen kanssa onnellisempi, kun vuodet taas alkuhuuman jälkeen kuluisivat?
käyt nyt läpi jonkinlaista kriisiä, mitä jos varaisit ajan jollekin psykologille jonka kanssa kahestaa kartottaisitte tilannetta?
sinulla on ihanat lapset, heistä voit olla onnellinen =) mitä asioita kaipaisit jotta olisit onnellinen?

niin ja just tota mitä edellinenkin oli sanomassa: kukaan toinen ihminen ei sua voi onnelliseksi tavallaan tehdä. se onnellisuus lähtee ihan susta itestäs ja hyvästä olosta ittes kanssa.
monesti kun itellään on joku kriisi/paha olla niin syytetään ympäristöä, esim. omaa miestä..

Alkuperäinen kirjoittaja Huvikummun iltavuoro:
Itsekin olen paljon miettinyt omaa onnellisuuttani parisuhteessa ja perheessä. Olen päätynyt tähän:
Kukaan toinen ihminen ei voi tehdä sinusta onnellista. Ensin sinun täytyy tehdä itsesi onnelliseksi ja rakastaa itseäsi, vasta sitten voit arvioida rakastatko muita.
Älä sekoita kaikkea elämässäsi samaan vyyhtiin. Älä odota että joku toinen tekee sinut onnelliseksi.

viisaita sanoja,mutta kuulosta nin vaikealta tässä tilanteessa...

Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu-x:
olisitko jonkun toisen kanssa onnellisempi, kun vuodet taas alkuhuuman jälkeen kuluisivat?
käyt nyt läpi jonkinlaista kriisiä, mitä jos varaisit ajan jollekin psykologille jonka kanssa kahestaa kartottaisitte tilannetta?
sinulla on ihanat lapset, heistä voit olla onnellinen =) mitä asioita kaipaisit jotta olisit onnellinen?

vaikea sanoa...olen alkanut ymmärtää että juuri tämän tyylinen elämä ei ole minua varten...kaipaan jotain muuta....

Alkuperäinen kirjoittaja tumman harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Huvikummun iltavuoro:

viisaita sanoja,mutta kuulosta nin vaikealta tässä tilanteessa...

Joo en mäkään niitä haldaa välttämättä ja olen ollut samassa pisteessä aika ahdistuneena. Odotin mieheltä ihmetekoja. Kunnes onneksi lakkasin roikkumasta hänessä ja aloin elää omaa elämääni. Olemme edelleenkin naimisissa. Tämä on kai sitä "kasvua". Voimia sulle.

Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
joku viisas on joskus sanonut, jot et rakasta itseäsi, et voi rakastaa ketään muutakaan

ei vastaus ongelmaasi, mutta pohdittavaa..

kuinka sitten oppia rakastamaan itseäni?ja mitä se käytännössä tarkoittaa että rakastaa itseään?

Alkuperäinen kirjoittaja tumman harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
joku viisas on joskus sanonut, jot et rakasta itseäsi, et voi rakastaa ketään muutakaan

ei vastaus ongelmaasi, mutta pohdittavaa..

kuinka sitten oppia rakastamaan itseäni?ja mitä se käytännössä tarkoittaa että rakastaa itseään?

kaipa se käytännössä tarkoittaa sitä, että on kaikin puolin tyytyväinen itseensä, en tiedä? :ashamed: luottaa itseensä ja tekemiinsä ratkaisuihin elämänsä suhteen? hitto on muuten todella vaikea eritellä että mitä hittoa toikin lausahdus tarkoittaa :o onneks ei o omakeksimä :saint: