ON/OFF vauvakuume, todella piinaavaa..Onko muilla ollut tällästä?????? :((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ON/OFF
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ON/OFF

Vieras
Oonko mä ainoo jolla on tällänen ongelma. Esikoinen reilu 1v ja välillä on kauhee vauvakuume ( oikeestaan joka päivä), mut sit tulee taas sellanen olo et jaksaako sitä kaikkea uudestaan ja pärjääkö sitä ja tulee ajatuksia et ne viimisetkin omat ajat menee sitte siinä jne. Nyt reilu puoli vuotta tää asia pyörinyt päässä TAUKOAMATTA. Ja toisinaan on kokoajan vauvakuume enkä osaa irrottaa siitä ajatuksesta, vaikka toisena hetkenä ajattelenkin että en oikeestaan edes juuri nyt haluaisi toista ja näin on hyvä.
niin ja ehkäisynä meillä kondomi ja muutamii kertoja kun ei olla käytetty oon toisinaan elätellyt kokoajan toivetta että raskaana olisin ja alkanut haaveilee kaikkee, mut sitte kun oon alkanut jo tosissani epäilee sitä (ja välillä menkatkin myöhästelleet) että olisin raskaana, on tullut kauhee pakokauhu et "apua en tiedä haluisinko sit kuitenkaa".

Ja joo kenenkään EI TARVITSE kommentoida näin että "ei niitä lapsia niin vaan tehdä jos halutaan", tiedän sen kyllä ja en sillälailla ajattelekkaan, mutta sitä mahdollisuutta että toisen VOISI MAHDOLLISESTI viellä saada.

Mut tää on IHAN IHAN KAMALAA, kun tappelee itsensä kanssa jatkuvasti. Välillä ajattelen että miten nyt jaksaisin toisen kanssa, kun ei meinaa jaksaa edes aina tuon yhden. Ja toinen päivä olen taas niin mahdottoman vauvakuumeinen ja haaveileen vaan pitkin iltaa toisesta ja siitä raskaudesta ja kaikesta, toisena hetkenä oon taas menossa reippain mielin kouluun ja töihin ja rakastun siihen ajatukseen että olisin taas koulussa jne.. :((

Kuullostaa tutulta, tosin itsellä on se tilanne että toista lasta odotan (rv 32+4) ja esikoinen 2 vuotta.. Tämä toinen on yhtä toivottu kuin tuo ensimmäinenkin mutta välillä iskee pieni paniikki :)

Tuttu tunne, mutta mulla kuume neljännestä ;)
Hieman eri tilanne, mut samat tunteet. Meillä nää kolme muuta alkais olemaan just "helpomassa" iässä eli leikkivät yhdessä, voi laskea ulos hetkeksi keskenää yms. ja nyt minä pönttö kuumeilen lisää. Joskus mietin että olenko ihan hullu..;) ja taidan ollakkin..koska kuume vaan yltyy..ja yltyy :D

Niin. Välillä oon toivonut että kun nyt vaan pamahtaisi raskaaksi niin loppuisi tää pähkäily ja keskittyisi siihen tulevaan, mutta oon edelleen vaatinut sitä kondomin käyttöä, koska tunteet on niin ristiriitaiset kokoajan. Kaverikin joka kerta kyselee kun kahville tulee että "noo, tuleeko pikkuselle sisaruksia?" ja sit jokatoinen kerta vastaan "toivottavasti" ja jokatoinen kerta "enpäs tiedä, yhdessäkin hommaa ja kouluunkin pitäis palata jne jne".

Ja kun kaverit jää raskaaksi niin kyllä tulen niin liikuttuneeksi (nyt vielä niin moni ystävä joko odottaa tai on juuri synnyttänyt). Ja kaikki tää saa minut jatkuvasti tunteiden valtaan, mitäs jos meillekkin? mutta ei vaan ja ei taas.. Pelkään kai että teen taas vääriä päätöksiä, jos vaikka masennunkin sitten toisen synnytyksen jälkeen ja tajuankin että ei tää ollutkaan oikee juttu että onkin liikaa mulle..... Huoh...

mulla hormoonit heittelee aina tietyssä vaiheessa kiertoa... oisko just ovulaation aikaan kun sitä vauvaa niiiiin haluaisi mutta taas loppukierrosta niitä menkkoja odottaa kuin kuuta nousevaa :D

Mulla tää ei kyllä johdu ovulaatiosta, tai sitten on ovulaatio päällä kokoajan (:
Siis mun ajatukset heittelee ihan muutamassa tunnissa, toisena hetkenä niin kovasti kuumettaa, toisena taas ei ollenkaan tunnu siltä. tätä on jokapäivä, monta kertaa päivässä. Ajatukset heittelee..
Mun mielestä aika raskasta.......

Tiedän tuon tunteen. Painin sen kanssa koko kevään ja kesän ja vihdoin saimme päätettyä ettei meille tule enempää lapsia (meillä on 3 lasta). Nyt on taas se hetki että ehkäisy petti ja odotan millon voin tehdä testin ja en osaa ollenkaan päättää olenko onnellinen vai en. Jos olen raskaana niin ihanaahan se on ja olisin tyytyväinen siitä että asia on päätetty mun puolesta. Kyllä me neljän kanssa pärjättäis ihan mainiosti, ei ole siitä kiinni, mutta haaveissa on vihdoin ja viimein pudottaa painoa eikä viitsis alkaa autoakaan vaihtamaan.
Mutta ihan sama kuin ap:llä, niin mun painonpudotus haaveet ja ap:n koulu kyllä odottaa jos tässä raskaaksi tullaan. Mä olen sitä mieltä että säästä itsesi piinalta ja yrittäkää toista! Esikoiselle kaveri eikä tarvi alkaa ihan heti pienen kanssa päiväkoti rumbaan.

Niin.. meillä on vielä se että on vaan yksi lapsi ja toki haluaisin jossainvaiheessa sisaruksen hänelle, mutta tuntuu vaan niin vaikealta ajatella asiaa joka silti pyörii päässä kokoajan.

Esikoinen siis ns. vahinkotapaus, mutta erittäin ONNELLINEN sellainen ja olin heti riemuissani asiasta.

Jaa, no kyllä mielestäni tässä asiassa on paljonkin mietittävää.. Mutta ehkä mietin vähän liikaa silti..
Voikun osaiskin ajatella ja olla huoletta ja miettiä vaan että kaikki kyllä järjestyy..

Pärjääkö kahden kanssa siinä missä yhdenkin? Ja mites kun on kamala alkuraskauden pahoinvointi ja taaperi siinä sivussa hoídettavana? Tai sitten kun vauva valvottaa yöt ja taaperon kanssa täytyisi kuitenkin jaksaa päivät.? Kuulostaa niin rankalta......

Alkuperäinen kirjoittaja minä myös;22104118:
Tuttu tunne, mutta mulla kuume neljännestä ;)
Hieman eri tilanne, mut samat tunteet. Meillä nää kolme muuta alkais olemaan just "helpomassa" iässä eli leikkivät yhdessä, voi laskea ulos hetkeksi keskenää yms. ja nyt minä pönttö kuumeilen lisää. Joskus mietin että olenko ihan hullu..;) ja taidan ollakkin..koska kuume vaan yltyy..ja yltyy :D

ah,mulla tismalleen sama :)
mulle tuo lisäpähkäilyä asunnon ja auton vaihdot..

Pärjääkö kahden kanssa siinä missä yhdenkin? Ja mites kun on kamala alkuraskauden pahoinvointi ja taaperi siinä sivussa hoídettavana? Tai sitten kun vauva valvottaa yöt ja taaperon kanssa täytyisi kuitenkin jaksaa päivät.? Kuulostaa niin rankalta......

onhan se rankkaa,mutta ei siihen kuole. mun 2 lapsella on tasan vuosi ikäeroa ja nuorempi valvo ja huusi ekat 4kk yötäpäivää. väsynyt olin mutta hengissä edelleen. ja koska haluan vielä neljännen niin ei se kai sit niin hirveetä ollut..vai oonko vaan unohtanu :)
mutta oikeesti,ei voi tietää millainen lapsi sieltä tulee,voihan olla ettei se valvota. jos lapsen haluaa on otettava "riski". kaduttaa se myöhemmin sitten jos niitä ei olekaan tehnyt (saanut )

Niin. Olen sitäkin juuri ajatellut että voi kaduttaa myöhemmin jos jättää toisen "tekemättä" (jättää antamatta mahdollisuuden) epävarmuuden takia.. Ja sen ainakin tiedän että kun esikoinen on siinä leikkikoulu iässä en varmaan enää halua varsinkaan sitten aloittaa koko hommaa "alusta"; eli suht pieni ikäero olisi kuitenkin toivottu.

Tuota musta on tuntunut nyt puolisen vuotta :headwall:

Toisinaan haluan toisen lapsen pakkomielteisesti enkä voi ajatella mitään muuta. Toisinaan, kuten nyt olen taas niin tyytyväinen tähän elämään, että olen iloinen etten sittenkään painostanut miestä vaan odottelen, että hän saa mielipiteensä muodostettua.

"Kiva" että on muitakin joilla sama piinaava fiilis :D Joo no meillä taas niin perus äijä " kyllä se mulle sopii hyvin". Mut oon itsekin ajatellut jos tolle ukolle iskin joku OIKEE KUNNON kuume nii olis sit tietty paljon helpompi itekkin päättää asiasta. Mut tiedän että mieheni on ERITTÄIN hyvä ja vastuullinen isä (varmaan kolme kertaa hysteerisempi kaikessa kun edes minä) jne, joten ainakin se puoli olisi kunnossa. Mutta on tää siis vaan niin vaikeeta....

Joo ja siis NIMENOMAAN osasit sanoa oikein "PAKKOMIELTEISESTI".. Eikä vaan pysty ajatella muuta... Ja minäkin olen nyt niin tyytyväinen tähän, etten halua myöskään "pilata" mitään. Jos työllistänkin sitten itseäni liikaa jne..Kun nyt kerta meillä vielä ON kivasti tätä omaa aikaa ja ei kuitenkaan ole mitenkään "liian rankkaa" paitsi joskus kun on oikeen huono päivä.. Mutta silti haluan lapselleni sisaruksen ja vielläpä sellaisella ikäerolla että olisi leikkikaveri yms.

Meillä on 6kk tyttö, vannoin synnytksen jälkeen miehelle että en halua enää kokee tätä samaa ja meille ei lapsia enää tule. Sanoin ja hartaasti selitin että tuskin tulee enää vauvakuumetta. Sama mieli jatku, kun tytär huusi joka päivä, ilta ja yö 2kk ilmavaivoista. Sit selvis että noi vaivat johtu maitoallergiasta. Sekun saatiin hoidettuu, niin tyttö muuttu. Nyt on ollu jo jonkin aikaa vauvakuumeilua, toisinaan enempi ja toisinaan vähempi. Mutta kyllä vielä haluisin vauvan. Mutta ehkä muutamien vuosien päästä, haluan vielä keskittyy tohon esikoiseen.

Yhteistyössä