on se kumma juttu!!!! *purnausta lääkäreistä*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AavikonNorsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AavikonNorsu

Vieras
ja yleensä tästä suomen terveydenhuollosta.

Ensiksi..varasin tytölleni ajan lääkäriin kun hällä on putket ollu vuoden korvissa ja nyt sit oli ihan veressä korva toissapäivänä ja sen jälkeen putsauksen mukana tullut tosi tumman ruskeaa haisevaa vaikkua, siis todella haisevaa välillä.Ensin kun varasin aikaa ja kysyin miten tän korvan kans kannattaa toimia . niin mulle sanottiin että varaa heti ajan ettei kuulosta hyvälle, että luuleepa että on jonkinlainen tulehdus. No saatiin lääkäriaika samalle päivälle. Meidät otti vastaan nuori, mua max 5vuotta vanhempi nainen, korkeintaan 30v. otti tosi nyrpeesti vastaan eikä vastannut mitään kun tyttöni näytti hänelle nalleaan ja koitti jutella. Ensin katsoi oikean korvan, sanoi ettei näe mitään kun on ihan tukossa.kysyin etteikö korvalle saisi jotain putsausta niin EI. Hän ei ala sörkkimään ja sille putkikorvalle ei kannata ees tehdä putsauksia. No katsoi vasemman kaikki ok vaikkakin sekin vaikkuinen. Sitten katsoi oikean ja päätteli että on tulehdus. Mutta sitten sanoikin eetei kyllä ole kun tyttö on noin reippaan oloinen, sitten sanoi että koska korvavaikku haisee niin on tulehdus, Akka oli jo 2 KERTAA kirjoittamassa meille antibiootteja mutta sitten sanoi ettei hän oikeen tiedä mitä nyt pitäisi tehdä, ei tiedä onko tulehdusta vai ei. ei kirjoittanut reseptiä koska en sitä halunnut!huomenna otan sairaalaan soiton ja kysyn etteikö tätä nyt jumankauta voi joku putsata ja katsoa onko putki paikallaan vai ei ja onko tulehdusta vai ei. Huoh.ja en mene yksityiselle, Kyllä normaali terveyskeksuksestakin ON SAATAVA tarpeenmukaista hoitoa. huoh..

oinen asia on se että mummoni on 93 vuotias erittäin dementoitunut ja nyt asuu vanhainkodissa mikä ei ole tarkoitettu dementikoille, mummoni on lähtenyt nyt 10kertaa yöllä ja päivällä vaeltamaan, kukaan ei katso perään, ja joku ohikulkija tuonut mummon sisään. vanhainkodissa on tosi kamalia rappusia mistä mummoni voi lentää alas, on todella huonokuntoinen mutta dementiapuuskassaan saa uskomattomat voimat, tänään tätini oli vienyt mummoni käskystä sairaalaan, koska kyseisellä anhaiskodilla ei ole resursseja hoitaa häntä. Vastaus: käännytettiin sairaalasta takaisin. Katsotaan syksyllä uudestaan. Mihinkään ei muka pääse!..mä en tajua, ja multa menee hermo |O

Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
Vastaus: käännytettiin sairaalasta takaisin. Katsotaan syksyllä uudestaan. Mihinkään ei muka pääse!..mä en tajua, ja multa menee hermo |O

Pompotellaan edestakaisin paikasta toiseen ja jokaisesta ilmoitetaan, ettei tämä ole oikea paikka hänelle. Voi käydä vaikka mielisairaalassakin...

JOskus toi oikeesti on niin raivostuttavaa! Mä kävin vaikka issä tutkimuksissa huimauksen takia, mutta eka asia, jonka yksityislääkäri sanoi, kun sinne menin, oli että mulla on pitkään jatkunu korvatulehdus muhimassa korvassa. Mä olin käyny sen kanssa terveyskeskuksessa lääkärissä, mutta lääkäri ei uskonu että mun orvasta tulee verta :o JOten se jäi silon hoitamatta ja reilun vuoden päästä alko se huimaus. Muuta syytä sille ei löytyny, kun hoitamaton korvatulehdus.

antais edes vanhuksille rauhallisen viimesen leposijan, näin tänään mummoani sairaalassa ( kun oltiin likan korvia katsomassa samassa sairaalassa samaan aikaan) ei meinannut ensin meitä ees tunnistaa ja oli väsyneen olonen. :( ihan kamalaa, tuskin mummoni enää vuotta pidempään elää, niin huonoon kuntoon ja dementoitunut on jo vuodessa. :(

Ihme homma. Mun mielestä teidän olis lapsen kanssa pitänyt saada lähete korvapolille. Mun korvassa on ollut aika samanlaista hommaa, ja se piti ihan putsata, putki oli siis paikallaan, korvakäytävä putsattiin ensin, sitten se tuubi huuhdeltiin ja putsattiin myös.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Ihme homma. Mun mielestä teidän olis lapsen kanssa pitänyt saada lähete korvapolille. Mun korvassa on ollut aika samanlaista hommaa, ja se piti ihan putsata, putki oli siis paikallaan, korvakäytävä putsattiin ensin, sitten se tuubi huuhdeltiin ja putsattiin myös.

NIIN,,ja mulle 6kk sanottu joka kerta että ei sitä putsAta, seuraillaan..mä kyllä huomenna soitan jollekkin korvapolille tai jotain

Meillä oli hieman sama tilanne pojan kanssa. Käytettiin yöllä päivystyksessä sen jälkeen, kun oli kotona huutanut pari tuntia. Siellä poika meni hämilleen (uusi paikka) ja lakkasi itkemästä. Kun päästiin lääkäriin, niin poika hymyili lääkärille. Mitäs lääkäri tähän? Ei ole lapsi kipeä, kun jaksaa hymyilläkin! :kieh: Poika kyllä alkoi itkun kun joutui selälleen, kun lääkri kokeili mahaa. Tämän lääkäri vaan kuittasi sillä, että poika vierastaa. jep, jep. Ja kaikki vauvathan itkee. No, väittäisin, että äiti tietää ainakin jollain tasolla milloin lapseen sattuu.

Vietiin poika aamulla (4 tunnin päästä) yksityiselle, jossa todettiin korvatulehdus. Tulehdus oli jo äitynyt niin pahaksi, että poika joutui kipujen vuoksi sairaalaan! Vietti siellä 3vrk. Olin tosi tosi pahalla päällä sille lääkärille, joka yöllä pojan tutki. Onneksi tajuttiin kuitenkin luottaa omaan vaistoon ja vietiin toiselle lääkärille.

Tuo vanhusten tilanne on ihana kamala kyllä :( Kaveri on vanhainkodissa töissä ja hän on näitä juttuja välillä kertonut, niin puistattaa oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

NIIN,,ja mulle 6kk sanottu joka kerta että ei sitä putsAta, seuraillaan..mä kyllä huomenna soitan jollekkin korvapolille tai jotain

:p Ihme juttu. Mulla se siis vaan oli mennyt tukkoon se tuubi, lääkäri sanoi että pakko se putsata on, muuten se ei toimi normaalisti.

JUu, no nyt kyllä loppuu nuiden vetelehtiminen..mä oon nimittäin lääkärissäkin tiukka ollut aina..mutta tämä akka katsoi mua kun halpaa makkaraa..ja sit lopuks rupes kyselee että mitäköhän täs nyt sit pitäis tehdä??..MISTÄ HITOSTA MÄ SEN TIEDÄN KUN EN OLE LÄÄKÄRI. mä en hitto tajua miks nää nykyajan lekurit on tälläsiä, miks tollasille aloille haetaan jos siel ei sitten mitään tehdä??prkl..

sit mua vitutti sekin kun lääkäri kysyin että kuuleeko lapsi kuitenkin kunnolla!!! |O siis ei jumakauta, sillonko saadaan asiat rullaamaan ja hoitoa kun lapsi on kuuroutunut

Yhteistyössä