On se kumma, kun ei voida vastata suoraan kysymykseen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kysyin suoraan tekstiviestillä lapsemme kummisedältä, että miksi hän on poistanut minut facebookissa kavereistaan ja estänyt minut niin etten löydä häntä edes haulla ja jos osallistuu samaan keskusteluun yhteisen kaverin seinällä niin en näe hänen kommenttejaan.

Huomasin tuon asian jo kesällä, mutta olen siirtänyt kysymistä. Mitään ei ole tapahtunut. Ei ainakaan mitään mistä olisin tietoinen. Olemme olleet tekemisissäkin hyvin vähän näiden kummien avioeron jälkeen ja yhteydenpito on paljolti tapahtunut miesten välillä. Kuitenkin on myös joskus käynyt meillä ja ollut ihan normaalisti jne mutta ilmeisesti facebookissa en saa löytää häntä.

Mutta ei vaan voi vastata. Mies saa sitten suoraan kysyä asiaa,kun kerran ei voi mulle vastata.

Ei sen ole muuta tarvinnut tehdä kuin poistaa sut kavereista. Jos asetukset on niin että hausta ei löydy ja kommentit ei näy. Ja jos ette paljon ole tekemisissä niin ehkä siksi poistanut?

Ehkä hänellä esim. on uusi suhde, eikä halua, että sinä saat sitä facebookin kautta tietoosi, kun kertoisit exälle? Tai jos hän on muutenkin karsinut kaverilistaansa sellaiseksi, että pitää siellä vain ne kaikista läheisimmät ystävät?

En kyllä kehtaisi tivata joltain hänen yksityisiään valintojaan.

Liäsksi itse jo vastasit omaan kysymykseesi...

"Olemme olleet tekemisissäkin hyvin vähän näiden kummien avioeron jälkeen ja yhteydenpito on paljolti tapahtunut miesten välillä."

Ei ole karsinut kaverilistaansa muuten,näen sen miehen tunnuksilla. Ja uusi suhde oli jo aiemmin ja tämä lapsemme kummitätikin muuttui heidän eron jälkeen, alkoi haukkua ja syytellä milloin mistäkin ja katkaisi vähitellen välit kokonaan. Tämä kummisetä ei ole katkaissut välejä livenä, mutta netissä siis tehnyt noin.

Ja mielestäni on tosi outoa, että minä olen hänen lapsensa kummi ja hän meidän lapsen kummi, mutta facebookissa ei voida olla kavereita. Se on outoa. Mutta ok,jos hän niin tahtoo, mutta sitten sopii kyllä kertoa mulle se syy. Varsinkin kun käy kuitenkin meillä kylässä esittämässä kaveria.

[QUOTE="vieras";25305832]En kyllä kehtaisi tivata joltain hänen yksityisiään valintojaan.

Liäsksi itse jo vastasit omaan kysymykseesi...

"Olemme olleet tekemisissäkin hyvin vähän näiden kummien avioeron jälkeen ja yhteydenpito on paljolti tapahtunut miesten välillä."[/QUOTE]

No minusta minulla on oikeus tietää, koska olemme kuitenkin tekemisissä ja muuten on kyllä sopinut hänelle tulla meille kylään jne niin jos mitään sanomatta tekee noin niin minulla on oikeus kysyä. Ja yhteydenpito on tapahtunut PALJOLTI miesten välillä, ei täysin.

Mutta tuollainen puhumattomuus ja se ettei mitään saa kysyä suoraan on toki suomalaista perinteistä tyyliä. Selän takana puhutaan, mutta suoraan ei.

[QUOTE="alkup";25305849]No minusta minulla on oikeus tietää, koska olemme kuitenkin tekemisissä ja muuten on kyllä sopinut hänelle tulla meille kylään jne niin jos mitään sanomatta tekee noin niin minulla on oikeus kysyä. Ja yhteydenpito on tapahtunut PALJOLTI miesten välillä, ei täysin.

Mutta tuollainen puhumattomuus ja se ettei mitään saa kysyä suoraan on toki suomalaista perinteistä tyyliä. Selän takana puhutaan, mutta suoraan ei.[/QUOTE]

Sitä selän takana puhumista harrastat juuri nytkin.

Oletko edelleen tekemisissä ko. miehen ex-vaimon kanssa?

[QUOTE="vieras";25305860]bingo[/QUOTE]

Niin? Minä tulin tänne anonyymisti asiaa ihmettelemään, mutta olen kysynyt suoraan. Tämä aloitus koski vain sitä, että on se kumma kun ei voi vastata suoraan kysymykseen.

[QUOTE="alkup";25305867]Niin? Minä tulin tänne anonyymisti asiaa ihmettelemään, mutta olen kysynyt suoraan. Tämä aloitus koski vain sitä, että on se kumma kun ei voi vastata suoraan kysymykseen.[/QUOTE]

mutta aika köyhä elämä pitää aikuisella naisella olla jos pitää perään viel äkysellä jos ei saa olla kaverina jossakin naamakirjassa.... luojan kiitos olen kavereiden kanssa tekemisissä aidosti naamatusten niin ei tarvi sitten perään kysellä että mitä se ja se nyt tarkoitti siellä naamakirjassa... ihan älytöntä!

[QUOTE="vieras";25305862]Sitä selän takana puhumista harrastat juuri nytkin.

Oletko edelleen tekemisissä ko. miehen ex-vaimon kanssa?[/QUOTE]

Yritin pitkään, mutta se oli vaikeaa koska hän vain tylytti kaikesta. Sitten kyselin "neuvoa" tältä hänen ex-mieheltään ja sanoi, että anna olla ja rauhoittua erosta niin ottaa kyllä yhteyttä kun tahtoo. Samaan aikaan oli kuitenkin kuulemma tälle exälleen ihmetellyt, että miksi minä lopetin yhteydenpidon. Kuulin tämän siis tältä ex-vaimolta jossain vaiheessa. Eli puhui ristiin meille.

Eli olen pääasiassa tekemisissä vain lasta/lapsia koskevissa asioissa,mutta heistä ei kumpikaan tullut kesällä synttäreillekään vaikka normaalisti kutsuin.

Mutta ilmeisesti avioerot muuttavat ihmisiä ja se kohdistuu myös niihin läheisimpiin ystäviin. Ollaan siis oltu yhdessä pariskuntina ja erikseenkin mitä parhaimmat ystävät aina heidän eroonsa asti.

[QUOTE="vieras";25305877]mutta aika köyhä elämä pitää aikuisella naisella olla jos pitää perään viel äkysellä jos ei saa olla kaverina jossakin naamakirjassa.... luojan kiitos olen kavereiden kanssa tekemisissä aidosti naamatusten niin ei tarvi sitten perään kysellä että mitä se ja se nyt tarkoitti siellä naamakirjassa... ihan älytöntä![/QUOTE]

Kysyin, koska minusta on kaksinaamaista esittää livenä kaveria ja sitten netissä poistaa kavereista. Haluaisin vain tietää siihen syyn. Tai jos olen tietämättäni tehnyt jotain tai että kuvitellaan minun tehneen jotain. Minusta se on reilua. Mutta edelleen siis ei suomalaista kysyä suoraan ja puhua suoraan.

[QUOTE="alkup";25305888]Kysyin, koska minusta on kaksinaamaista esittää livenä kaveria ja sitten netissä poistaa kavereista. Haluaisin vain tietää siihen syyn. Tai jos olen tietämättäni tehnyt jotain tai että kuvitellaan minun tehneen jotain. Minusta se on reilua. Mutta edelleen siis ei suomalaista kysyä suoraan ja puhua suoraan.[/QUOTE]

jospa se yhteyden pidon vähyys ei johdukaan erosta vaan sinusta, jos tunget itseäsi liikaa hänen elämäänsä ja hän haluaa poistaa sinut sen takia elämästään.

[QUOTE="alkup";25305880]Yritin pitkään, mutta se oli vaikeaa koska hän vain tylytti kaikesta. Sitten kyselin "neuvoa" tältä hänen ex-mieheltään ja sanoi, että anna olla ja rauhoittua erosta niin ottaa kyllä yhteyttä kun tahtoo. Samaan aikaan oli kuitenkin kuulemma tälle exälleen ihmetellyt, että miksi minä lopetin yhteydenpidon. Kuulin tämän siis tältä ex-vaimolta jossain vaiheessa. Eli puhui ristiin meille.

Eli olen pääasiassa tekemisissä vain lasta/lapsia koskevissa asioissa,mutta heistä ei kumpikaan tullut kesällä synttäreillekään vaikka normaalisti kutsuin.

Mutta ilmeisesti avioerot muuttavat ihmisiä ja se kohdistuu myös niihin läheisimpiin ystäviin. Ollaan siis oltu yhdessä pariskuntina ja erikseenkin mitä parhaimmat ystävät aina heidän eroonsa asti.[/QUOTE]

Kumman kautta tutustuitte alun perin? Oliko nainen sinun ystäväsi vai mies sinun puolisosi kaveri? Meillä eroperheestä on jäänyt yhteys siihen puoliskoon, joka ensiksi tunnettiinkin.

Yhteistyössä