On se kumma kun rautakaupassa myyjät puhuvat vain miehelle, vaikka minä olen asiakkaana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä se oli pointti. Jos se mies yksin menee sinne lankakauppaan niin hetihän sieltä tulee joku myyjä sirkuttamaan, että mitäs herralle laitetaan.

Naisella se on ihan eri homma auto- tai rautakaupassa. "Naiset on tän maailman nekruja", kuten john lennonkin aikanaan viisaasti kiteytti.

No ei ole kyllä ainakaan mun miehelle käynyt niin. Hän on muutaman kerran hakenut jotain minulle ja kiroillut tullessaan, että vaikka olisi kyse mistä, niin palvelua saa kyllä vaatimalla vaatia ja odottaa. Sitten kun sitä palvelua viimein saa, niin kysytään, että haluatko varmistaa vielä vaimolta onko oikeaa. Jopa viedessä saumuria huoltoon, oli kyselty, että mitä se vaimo tästä koneesta sanoi. Mies oli tuumannut, että vaimo ei kyllä osannut sanoa mitään, tämä kun on minun käytössä lähinnä, mutta minusta vaikuttaa että vika on ajoituksessa.

Usein vituttaa aika rankalla kädellä olla nainen. Olo on kuin kakkosluokan kansalaisella. Sitä ei ehkä huomaa, jos on itse enemmistön edustaja kiinnostuksenkohteiltaan ja ammatiltaan. Mutta eipä tarvitse paljoa poiketa siitä "enemmistönaisesta", niin sitten kyllä huomaa.

[QUOTE="Vasara ja nauloja";23559330]Sorry, ilmaisin asian huonosti. Tarkoitin tietenkin paineilmanaulaimen nauloja (naulainhan toimii kompressorilla).[/QUOTE]

Joo. Kuulostaa samalta kun nainen menee rautakauppaan ostamaan reiäntekokoneeseen reiäntekojutskia.

Kyllä mä ainakin olen saanut ihan asiallista palvelua rautakaupassa eikä ole puhuttu kuin millekin idiootille. Luulen että olemus vaikuttaa aika paljon - olen oman yritykseni pää, ja esiinnyn itsevarmasti ja asiantuntijamaisesti. Pakostikin se ehkä vaikuttaa. Marssin suoraan myyjän luokse, esitän asiani selvästi enkä ensin haahuile pitkin käytäviä ja mene varovasti kyselemään voisko joku auttaa.

En siis sano että kaikilla menisi näin, mutta minulla nyt ainakin. Ei ole ongelmia ollut rauta- eikä autokaupoissa.

[QUOTE="mies";23559117]Olet kuitenkin poikkeus, eli ei kannata yllättyä tuollaisesta kohtelusta. 99% naisista ei tiedä, mikä on iskuporakone.[/QUOTE]

Meidän perheessä taidetaan sitten olla varsin poikkeavia kun jo 2v tyttökin tietää mikä on iskuporakone.

Täällä kans kokemusta moisesta jollain muotoa.

Kerran kävi niin että ostaessani rälläkkään laikkoja meni ostokseni edellä olevan miehen ostosten joukkoon ja kassaneiti kysyi mieheltä että kuuluvatko nämä vielä teidän ostoksiin? Mies mulkaisi minua päästä varpaisiin ja sanoi: " ei , mutta jos olisivat niin tietäisin mitä niillä tehdään"

Olin niin tyrmistynyt etten saanut sanaa suustani!! Noh siitäkin on kyllä jo aikaa, olin silloin joku 20-kymppinen.... Meninpähän kotiin laikkoineni ja rälläköin autotallin metallioven karmit kappaleiksi :)

Nykyisin kun käyn rautakaupassa saan kyllä ihan asiallista palvelua. Olin sitten yksin tai miehen kanssa.

Rakennusalaa opiskelleena, alan töitä tehneenä: rakentaminen ja rautakaupan hommissakin...

Noh, myönnän olen käyttänyt myös hyväkseni sitä että olen nainen.... Autosta meni pyyhkijänsulka rikki, marssin varaosaliikkeeseen, ostin sulan ja vielä sain asennuksen kaupan päälle kun pyysin: voih, että voisitko vielä laittaa paikoilleen??? (olisin kyllä osannut laittaa sen itsekin :) Kiitos sille reilulle varaosamyyjälle

[QUOTE="vieras";23559373]Kyllä mä ainakin olen saanut ihan asiallista palvelua rautakaupassa eikä ole puhuttu kuin millekin idiootille. Luulen että olemus vaikuttaa aika paljon - olen oman yritykseni pää, ja esiinnyn itsevarmasti ja asiantuntijamaisesti. Pakostikin se ehkä vaikuttaa. Marssin suoraan myyjän luokse, esitän asiani selvästi enkä ensin haahuile pitkin käytäviä ja mene varovasti kyselemään voisko joku auttaa.

En siis sano että kaikilla menisi näin, mutta minulla nyt ainakin. Ei ole ongelmia ollut rauta- eikä autokaupoissa.[/QUOTE]

Tottakai olemus vaikuttaa. Itsekin esitän asiani aina selkeästi, itsevarmasti ja osoitan, että tiedän, mitä haen ja myyjän tehtävän olisi lähinnä kertoa, mistä päin löydän hakemani asian ja mitä eri vaihtoehtoja heillä on tarjolla. En haahuile ja piipitä vienosti. Siltikin kohtelu on mitä on. Olen kyllä saanut hyvääkin palvelua, mutta ikävä kyllä enemmän silti sitä huonoa. Pienillä paikkakunnilla se vielä tuntuu korostuvan.

[QUOTE="vieras";23559373]Kyllä mä ainakin olen saanut ihan asiallista palvelua rautakaupassa eikä ole puhuttu kuin millekin idiootille. Luulen että olemus vaikuttaa aika paljon - olen oman yritykseni pää, ja esiinnyn itsevarmasti ja asiantuntijamaisesti. Pakostikin se ehkä vaikuttaa. Marssin suoraan myyjän luokse, esitän asiani selvästi enkä ensin haahuile pitkin käytäviä ja mene varovasti kyselemään voisko joku auttaa.

En siis sano että kaikilla menisi näin, mutta minulla nyt ainakin. Ei ole ongelmia ollut rauta- eikä autokaupoissa.[/QUOTE]

Kaikki muut naiset onkin sitten niin luuserihiirten näkösiä nysvääjäpellejä, etteivät siksi saa ihmisarvoa, vai. :xmas:

Sama juttu joskus kodinkonekaupassa, mä kysyin mutta myyjä (mies) vastasi miehelle. Autokaupoissa myös erittäin usein sama juttu. Kaverin mukaan myös pelikaupoissa, kun eihän naiset tietenkään pelaa...

Tuo on kyllä niiin rasittavaa. Ja sama toistuu muuten esim. auto- ja fillarikaupoissa.
Lastentarvikeliikkeissä samoin, silloin kun ollaan ostamassa autoistuinta. Toisinpäin toimii, kun ollaan ostamassa esim. rattaita.
En oikeasti tajua, missä 40-luvun maailmassa kaikki myyjät elävät, kun asenteet ovat jostain vuosikymmenten takaa.

Yhteistyössä