On se lähettävä ostamaan semmonen virusturva koneeseen mistä minäkin jotain tajuan!

pelottava pontso

Aktiivinen jäsen
08.10.2006
10 493
2
36
Täs konees oli joku hiton mcafee security center, et sai 60 päivää ilmasiks kokeilla. Ensiksii sen rekisteröimises oli jotain häikkää. Rekisteröity on mutta silti vaan jankkaa ettei sitä oo tehty ja uudelleen ei kuitekaa antanu sitä tehä. ja nyt jankkaa ettei oo mitenkää suojattu yms yms...

Velikään ei ollu koskaa ees kuullukkaa tämmösest virusturvarst ja mineen tuota ymmärrä oikee.

Sanoi että F-secure vai mikä se oli :D ois hyvä, mist minäkii jotai ymmärtäisin :laugh:

Oiskohan se sit semmonen?

Entises konees minul oli se norton internet security tai ainakii jotain sinne päin, olin ja en ollu, vaihtelevasti, siihen täysin tyytyväinen.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Täs konees oli joku hiton mcafee security center, et sai 60 päivää ilmasiks kokeilla. Ensiksii sen rekisteröimises oli jotain häikkää. Rekisteröity on mutta silti vaan jankkaa ettei sitä oo tehty ja uudelleen ei kuitekaa antanu sitä tehä. ja nyt jankkaa ettei oo mitenkää suojattu yms yms...

Velikään ei ollu koskaa ees kuullukkaa tämmösest virusturvarst ja mineen tuota ymmärrä oikee.

Sanoi että F-secure vai mikä se oli :D ois hyvä, mist minäkii jotai ymmärtäisin :laugh:

Entises konees minul oli se norton internet security tai ainakii jotain sinne päin, olin ja en ollu, vaihtelevasti, siihen täysin tyytyväinen.

Mulla tekee just tota samaa mcafee! ja mies sano et se on yks huonoimpia virusturvia mitä on.

Hanki F-secure tai norton, niin mäkin aion tehdä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:

Mulla tekee just tota samaa mcafee! ja mies sano et se on yks huonoimpia virusturvia mitä on.

Hanki F-secure tai norton, niin mäkin aion tehdä. =)

En minä sitten kai ookkaan niin tyhmä :D Jos toi oikeesti kerta on niin huono kuin miltä näyttää niin sit vika ei oo minussa :D

Huomenna yritän päästä ostoksille!!

Alkuperäinen kirjoittaja Jankki:
Ei mitään vuosimaksullista paskaa koneelle. Tuolta Avast! ---> http://www.download.fi/tyopoytaohjelmat/haittaohjelmien_poisto/avast4home.cfm

Norton on kattavampi, ja rahoilleen saa oikeesti vastinetta. Avastin kanssa troijalainen hajotti koneen, nortonin kanssa mikään virus ei oo niin pitkälle päässy.

Norton ei ole oikeasti hintansa väärtti... Minusta ainakaan. Hankala poistaakin ja kuormittaa konetta suotta. Avast! on toiminut hyvin. *koputtaa puuta*

AVGfree...
Todella yksinkertainen... ja ILMAINEN...
itsellä ei oo ollu mitään ongelmia virusten kanssa kun on ollut tuo..
lisäpointtina ei vie koneesta tehoja niin kuin nuo isot virusturvajärkäleet kuten F-secure ym..

Toki ei ihan turva niin hyvä kuin maksullisissa mutta kotikäytössä olen itse todennut riittäväksi.
onhan samalla myös maksullinen versio jossa lisäominaisuuksia + palomuuri (Winkkari XP/vistassahan on sisään rakennettu palomuuri kotikäyttötarpeisiin)..
mutta pelkkänä virustorjujana tuo ilmainen pelaa jopa paremmin kuin kaupalliset juurikin tuon vähäiisen tehonkulutuksen takia

tosiaan tuo käyttöliittymä on todella yksinkertainen ja selkeä, ja myös päivittää virustietokannat automaattisesti..

ainoo miinus että on englanninkielinen, mut pienellä peruskoulu kielitaidollakin pärjää

www.avgfree.com -> sieltä lataa free version

Tutkimus tehtiin, jossa oli edustettuna maksulliset ja maksuttomat virusturvat. Maksuttomat pärjäs parhaiten, maksulliset on todellakin, että joutuu maksaa paljon vähäisestä turvasta.

Meillä oli avast ja koneeseen tuli niin paljon viruksia ym, että tilttas koko kone. Sinne meni valokuvat ja kaikki, mitään ei saatu pelastettua. Tän norttonin kanssa ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa, ja on suomenkielinen. Mä en luota maksuttomiin omien kokemusten perusteella.

Meillä on F-secure, eikä sille tarvitse tehdä yhtikäs mitään, päivittää itse itsensä jne. Eli sopii hyvin mun kaltaiselle pässille :D

Superantispyware on myös hyvä, helppo ja ilmainen.

Enpä ota paremmuus-keskusteluun osaa, muistutan vain että poistat sen vanhan virusturvan kunnolla koneesta ennen kuin asennat uuden :) Eli (Windowsissa) Käynnistä-> Ohjauspaneeli -> Lisää/Poista sovellus. Ei tule sitten ikäviä ylläreitä :) Sen verran että meillä käytössä Norton ja on ihan tyytyväisiä oltu, välillä käytetty Avastia ja F-Secureakin, miehen koneessa nyt vissiin tuo Avast.... kaikki ihan ok olleet mun mielestä, ei ole virukset päässeet tekemään tuhojaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Meillä on F-secure, eikä sille tarvitse tehdä yhtikäs mitään, päivittää itse itsensä jne. Eli sopii hyvin mun kaltaiselle pässille :D

Superantispyware on myös hyvä, helppo ja ilmainen.

Tää Superantispyware ei ilmeisesti ole kuitenkaan varsinainen virusturva, vaan nimestä päätellen vakoiluohjelman poistaja. Muita hyviä vakoiluohjelmien poistajia on myös ainakin AdAware ja AntiSpyWare. Näitähän voi (ja pitääkin) olla virusohjelman kanssa samaan aikaan koneella, vaikka useampiakin. Virusturvaohjelmia aina vain yksi, muuten menee virusohjelmat sekaisin

:D

Näitä kaiken maailman ohjelmia on jo niin paljon erilaisia että menee ihan sekaisin :D

Ja vielä lisäys (sori :ashamed: ) että nuo vakoiluohjelmathan eivät ole yleensä vaarallisia, eli lähinnä vain ärsyttäviä ja hidastavat konetta. Eli ne ovat yleensä siis sellaisia mainoshommeleita jotka keräävät tietoja henkilön esim. internet käyttäytymisestä, esim. missä sivustoilla vierailet ja lähettävät tiedot jonnekin eteenpäin. Niitä ei huomaa päälepäin yleensä kun toimivat taustalla, mutta jos niitä kertyy paljon niin kone voi alkaa hidastua.

Avast ollut yli kymmenen vuotta ja ei ole ollut ongelmia. Sekakäyttäjiä 10 v --->50 v uros/naaras ja virusturva on toiminut. Myös maksullinen avast versio ollut hyvä 2 vuotta pöytäkoneessa (nyt päivä 25.05.2012).

Terveisin tooned

Yhteistyössä