On se niin mukavaa,kun mies ja lapset lomalla kotona..Menee hermo!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen äiti

Vieras
Mies on talvilomalla toista viikkoa ja meidän pienetkin lomalla tarhasta..Onhan se kiva lapsille,mutta mulla palaa hermo joka ilta,kun työpäivän jälkeen pitää alkaa siivoamaan kaaosmaista huushollia..Lapset levittää leikkinsä ja tuhoavat kaiken,mies muka sanoo,että komentaakin heitä,mutta miten ihmeessä saavat tuota sotkua aikaan?!Ovat kaikki päivät täällä kotinurkissa vaan ja lapset turhautuneita..ja minä kun sitten illalla raivostun omaan turhautumiseeni niin mies hymähtää ja painuu varastorakennukseen katsomaan telkkaa ja makaamaan sohvalle,prkl!Taas pitää yksin väsyneenä tehdä iltapuuhat ja 5:ltä herätä töihin..Loppuis jo kaikki lomat!

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
No kyllä mullakin menis hermot. Sanot sille ukolle että keksii niiden lasten kanssa jotain aktiviteettia.

Ei se keksi,vaikka olen sanonut..Käviis uimassa tai jtn,mutta kun ei kuulemma jaksa..Lumityöt riittää kuulemma aktiviteetiksi..

kun tulet duunista, tilaa mies ja lapset valmiina puettuina vastaan ulko-ovella ja lähdette kaikki yhdessä johonkin. Palaatte illalla niin myöhään, että lapset saa laittaa suoraan nukkumaan. Ja sinä suljet silmäsi sotkuilta ja painut myös pehkuihin, seuraavana päivänä sama juttu...jne
Kiva loma kaikille, ei hermoromahduksia, ei turhautuneita lapsia..on mitä odottaa illaksi.

juu ja tässä hyvä esimerkki hermonsa menettäneestä äidistä.hah,oisitpa lastes kanssa ihan vakituisesti kotona.vois olla näkemisen arvonen juttu.ei voi ku ihmetellä tätä nykyajan porukkaa,laiskoja ja saamattomia.ei yksinkertaisesti pärjää valittamatta,mihinkään ei olla tyytyväisiä

Painele sinä töiden jälkeen varastoon makoilemaan sohvalle ja anna niiden hukkua siihen omaan sotkuunsa. Ikävää vaan on se, että äiti haluaa kuiteskin olla lapsiensa kanssa...

Alkuperäinen kirjoittaja ++:
juu ja tässä hyvä esimerkki hermonsa menettäneestä äidistä.hah,oisitpa lastes kanssa ihan vakituisesti kotona.vois olla näkemisen arvonen juttu.ei voi ku ihmetellä tätä nykyajan porukkaa,laiskoja ja saamattomia.ei yksinkertaisesti pärjää valittamatta,mihinkään ei olla tyytyväisiä

Olen ollutkin,6 vuotta kotiäitinä,eli kunnes esikoinen meni eskariin..Eli enempi kokemusta kotona olosta kuin työelämästä..

Hmm... Helppo tietty sanoa että anna sotkujen olla, mies saa selvitä viikosta itsekseen.

Ei sinulla olisi esim. ketään lapsetonta sinkkuystävää kenen luokse voisit mennä asustelemaan täksi viikoksi? Saisitte rauhassa jutelle illat ja mies saisi itse selvittä lasten kanssa sen 24/7.

Hohhoijaa. Taidat itse olla katkerimmasta päästä.

:D

Mikäs esimerkki tuo isä sitten mielestäsi oli...?

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Hmm... Helppo tietty sanoa että anna sotkujen olla, mies saa selvitä viikosta itsekseen.

Ei sinulla olisi esim. ketään lapsetonta sinkkuystävää kenen luokse voisit mennä asustelemaan täksi viikoksi? Saisitte rauhassa jutelle illat ja mies saisi itse selvittä lasten kanssa sen 24/7.

Luulenpa,ettei minulla sen jälkeen olisi enää asiaa takaisin kotiin..:/

Hm. Miksi sen miehen pitäisi hiki hatussa suorittaa jotain lasten kanssa? miksi kotona on jotenkin häpeäälistä ja huonompaa olla?j os kotona keksii tehdä sohvatyynyistä ja peitoista majoja tai isompi pitää pienemmälle liikuntakerhoa tai askartelevat yhdessä, se on jotenkin huonoompaa kuin käydä hop lopissa tai käydä kaupoilla tai käydä ulkona, vaikka se ulkonaolo olisi vaan seisoskelua?

Minä olisin onnellinen jos mies hoitaisi lapset kotona ja saisin vaan rauhassa lähteä töihin ilman viemisiä hoitoon ja tulla vaan yksin kotiin ihan kuin lapseton. Monen mies on sellainen laiskamato ja tumpelo että laittaisi lapset hoitoon ja makaisi sohvalla pelaten pleikkaria koko loman.

No mitäs turhaan siivoat, jos seuraavana päivänä on samannäköistä taas! TUo oli hyvä vinkki, että painutte koko perhe harrastamaan, ulos syömään, tms =) Perjantaina sit mies ja lapset saa kerätä rojut pois kun olet töissä ja vaikka vaihtaa lakanat, lauantaina imuroitte ja pyyhitte pölyt! Sunnuntain löhöötte sohvalla katsomassa elokuvaa, ja ulkoilette.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Höh.

Entäs jos miehesi tekisi sinun lomallasi saman jutun, menisi majailemaan jonkun kaverinsa luo ja sinä jäisit kotiin lasten kanssa. Olisiko miehellä sen jälkeen asiaa kotiin?

Höh.

Entäs jos miehesi tekisi sinun lomallasi saman jutun, menisi majailemaan jonkun kaverinsa luo ja sinä jäisit kotiin lasten kanssa. Olisiko miehellä sen jälkeen asiaa kotiin?

No on aika kaukaa haettu juttu toi että pitäis pois kotoo lähtee. Eiköhän ap tästä viikosta hengissä selviä. Miehelle pyyntö että ulkoilee lasten kanssa kunnolla aamupäivällä ja syötte jotain helppoa. Voit myös uhkailla lapsia että viet lelut roskiin jos ne levitellään pitkin kämppää sillävälin kun olet pois :D Jaksuja!

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Höh.

No on aika kaukaa haettu juttu toi että pitäis pois kotoo lähtee. Eiköhän ap tästä viikosta hengissä selviä. Miehelle pyyntö että ulkoilee lasten kanssa kunnolla aamupäivällä ja syötte jotain helppoa. Voit myös uhkailla lapsia että viet lelut roskiin jos ne levitellään pitkin kämppää sillävälin kun olet pois :D Jaksuja!

En tiedä onko se niin kaukaa haettu. Minusta ainakin olisi kiva ottaa samalla itse viikko "pehevapaata" aikaa jonkuin kaverin/ystävän seurassa kun mies kerta olisi lasten kanssa kotona. Ei sellaiseen välttämättä muuten ole useinkaan mahdollisuutta.

Eikä sen tarvi olla mikään pakko lähteä kotoa. Ihminen nyt jaksaa suurinpiirtein mitä vaan, mutta joskus voi olla ihan kiva ottaa hetken aikaa rennommin jos siihen tarjoutuu tilaisuus.

mee hoitoo...

Yhteistyössä