On se niin surkeeta!!! :( (hoitolisästä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surkeeta on hemmetti!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surkeeta on hemmetti!!!!

Vieras
Mun täytyy viedä miehen verotiedot vuodelta 2008 hoitolisän takia kelaan ja miehen tulot noussu ihan sairaasti todella paljon yli sen rajan mitä se saisi olla että tota hoitolisää saa ja nyt mun sitte täytyy maksaa koko viimevuodelta hoitolisä takas...

Vai onko se näin? Näin mä sen ymmärrsin mut en ole iiihan varma. :ashamed:

saan täyden hoitolisän joten summakin on ihan sairaasti ja eikä mulla ole mitään tuloja millä voisin maksaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Surkeeta on hemmetti!!!!:
saan täyden hoitolisän joten summakin on ihan sairaasti ja eikä mulla ole mitään tuloja millä voisin maksaa :(

no jos nyt niin käy että sun pitää jotai ntakaisin maksella niin eihän se voi niin mennä että sä tulottomana niitä makselisit kun sulla on se mieskin :o

Alkuperäinen kirjoittaja Surkeeta on hemmetti!!!!:
Mun täytyy viedä miehen verotiedot vuodelta 2008 hoitolisän takia kelaan ja miehen tulot noussu ihan sairaasti todella paljon yli sen rajan mitä se saisi olla että tota hoitolisää saa ja nyt mun sitte täytyy maksaa koko viimevuodelta hoitolisä takas...

Vai onko se näin? Näin mä sen ymmärrsin mut en ole iiihan varma. :ashamed:

hmm. miksi et ole ilmoittanut jos miehen tulot ovat nousseet? näinhän se pitäisi tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja nimenomaan:
No oikeestiko sä sitä ihmettelet? Totta kai maksat takaisin, ja olet vielä tiennytkin ettette olisi oikeutettuja.. Tai en tiiä onko porvoossa samoin?

No mies on yrittäjä ja sitä ei ennen seuraavan vuoden alkua tiedä mitä tarkalleen on tuloja ollu että anteeksi nyt vaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No oikeestiko sä sitä ihmettelet? Totta kai maksat takaisin, ja olet vielä tiennytkin ettette olisi oikeutettuja.. Tai en tiiä onko porvoossa samoin?

No mies on yrittäjä ja sitä ei ennen seuraavan vuoden alkua tiedä mitä tarkalleen on tuloja ollu että anteeksi nyt vaan...

mut kyllähän sen kesken vuotta huomaa, että tulot nousseet. Voihan tuon muuttaa vaikka kesken vuoden. Ikävää, muta näin se menee. Itse maksoin opisk.aikana 4kk opintotuet takas. EI ollut kivaa, mutta omaa tyhmyyttähän se oli.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Tossa tapauksessa mä olisin hakenut tulotietojen kera jälkikäteen

Alkuperäinen kirjoittaja Miks:
sun pitää ne verotiedot sinne viedä? Pyysikö ne niitä? Mulle on päätös tehty ainakin hoitovapaanloppuun asti.

Tätä mäkin mietin. Just tänään vein paperit kelaan, ja sanoivat että tekee päätöksen automaattisesti siihen asti ennen ku lapsi täyttää kolme. Jos siis siihen hakemukseen ei ole merkitty muuta kuin alkamis ajankohta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sun pitää ne verotiedot sinne viedä? Pyysikö ne niitä? Mulle on päätös tehty ainakin hoitovapaanloppuun asti.

Mutta vuoden päästä päätöksestä tarkistetaan.Kuten asumistukikin.

sinne sitten kuuluu lähettää? Ihan nyt valmiiksi vaan kysyn ku tosiaan siinä luki et jos muuttuu ni sit ilmoitetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mutta vuoden päästä päätöksestä tarkistetaan.Kuten asumistukikin.

sinne sitten kuuluu lähettää? Ihan nyt valmiiksi vaan kysyn ku tosiaan siinä luki et jos muuttuu ni sit ilmoitetaan.

Se on vuositarkastus ja tulotiedot haluavat.Vaikka palkkanauhat.

Alkuperäinen kirjoittaja MaijaMehiläinen:
Jos itse huomaa tulojen muuttuneen suuntaan tai toiseen niin pitää ilmoittaa kelaan, mutta kelalla on myös oikeus tarkistaa verottajalta tulotietoja, ja kuten huomaamme ne myös niin tekevät

Juurikin näin. Ja se on joku 50?/kk ku tulot muuttuu niin pitää ilmoittaa Kelaan.

Täällä sama homma. Mä vein tänään selvitykset kelaan miehen tuloista ja ihan varmana joudun palauttamaan hoitolisiä takas. Viime vuonna meni selvitys vielä läpi, eikä tarvinut palauttaan (oli aikas hilkulla) ja nyt tein puolen vuoden jälkeen uudestaan. Miehellä vaihtelevat tulot, on vuorotyössä.

Nyt jännätään et kuinka paljon joudun maksaan takaisin...

Yhteistyössä