On se tosi mukavaa kun joulu tulee, itkettää ja vit*ttaa vaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulutonäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joulutonäiti

Vieras
ja ahdistaa niin että joulumieli on kaukana.
Tyhjästä on vaikea rakentaa joulua,mitä lapset odottaa.
Tuo toivelistojen tekeminen ja puhuminen toiveista vie järjen!!!!!
kun ei oo varaa mihinkään isompaan. Joulun merkitys kaukana lasten joulussa.
Surettaa puolesta, mukava menn sitte kavereille kattoo mitä ovat saaneet.
Pysykööt kotona koko loman.

Sama täällä. Lapsilisällä ei kovin montaa pakettia saa kun joulun jälkeenkin on elettävä. Yksin sitä joulua täytyy muutenkin laittaa, siksi en siihen montaa päivää käytä. Isänsä tulee kuitenki taas vaan valmiiseen pöytään, eikä kukaan muista edes

Joo älä pilaa lastes joulua tuolla asenteella.

Aloitas seuraavaan jouluun valmistautuminen jo tämän joulun jälkeen alennusmyynneissä, ja pitkin vuotta plokkaa lahjoja jemmaan, niin ei tartte kertarysäyksellä niitä sitten koittaa hommata vaan jää siihen jouluruokaankin rahaa?

eikö joulu tule joka vuosi??? Onko se todellakin yllätys jollekin. lahjoja voi alkaa haalimaan ensimmäisestä alennusmyynnistä. Pakkaseenkin voi haalia ruokaa ym. ihan minusta saatte nyt kyllä katsoa peiliin. Yllättäviä tilanteita voi suoden aikana tulla, mutta jos tammikuussa aloittaa ostamalla vaikka lahjan per kuukausi, niin ei varmasti ole kenellekään vaikeaa. Pari tupakka-askia jätetään ostamatta ja parit keskioluet ja baarireissut ym. hömpötykset!!!!!! pistää oikeasti ärsyttämään!

Mika näissä ketjuissa aina oletetaan että se köyhä polttaa tupakkaa ja juo olutta tai käy baareissa. Mä ainakin olen niin köyhä ettei mulla mitenkään olis varaa polttaa, käydä baarissa tai juoda olutta\siideriä.

Suomessa ei kukaan voi olla oikeasti köyhä, sillä meillä on toimeentulotuki, joka takaa sen, että meistä jokainen tulee toimeen. Se onkin sitten asia erikseen, että kuka mihinkin ne roposensa käyttää. Yksi käyttää ne tupakkaan, toinen lasten joululahjoihin ja kolmas sitten johonkin muuhun. Lähinnä kyseessä on prioriteettikysymys.

[QUOTE="hohhoijaa";27708008]Mika näissä ketjuissa aina oletetaan että se köyhä polttaa tupakkaa ja juo olutta tai käy baareissa. Mä ainakin olen niin köyhä ettei mulla mitenkään olis varaa polttaa, käydä baarissa tai juoda olutta\siideriä.[/QUOTE]

yleensä se vaan on niin. Valitetaan, että ei ole rahaa ja sitten kuitenkin ollaan tehty vuoden aikana baarireissuja, poltetaan tupakkaa, ostellaan sipsejä yms. joulu kun ei tule yllätyksenä. Koko vuoden jos haalii alennuksista juttuja niin varmasti saa kivan joulun lapsille, että itselle. kirppariltakin löytyy vaikka mitä. Vai ollaanko me paremmin toimeentulevat sitten vaan pihimpiä kun minäkin käyn kirpputoreilta haalimassa lahjoja, vaikka ei todellakaan olisi tarvetta.

Suomessa ei kukaan voi olla oikeasti köyhä, sillä meillä on toimeentulotuki, joka takaa sen, että meistä jokainen tulee toimeen. Se onkin sitten asia erikseen, että kuka mihinkin ne roposensa käyttää. Yksi käyttää ne tupakkaan, toinen lasten joululahjoihin ja kolmas sitten johonkin muuhun. Lähinnä kyseessä on prioriteettikysymys.

jaa en mä vaan mitään toimeentulotukia saa pelkkää työmarkkinatukea joka on ihan olematon summa koska avopuoliso tienaa niin hyvin. Eikä mies mun menoja maksa. Ja en juo, polta enkä käy baarissa.

Me käydään sossussa ja SILTI ostettu lapsille monta kallistakin lahjaa, mm XBOX 360 (käytettynä 60e)
Tän päälle noin 200 eurolla muita lahjoja. Ollaan varauduttu jo yli kuukausi sitten ja silloin ostin kalleimman lahjan joka maksoi 129e

Älä valita, ihan omasta itsestäsi on kiinni lasten joulu ja lahjat

jaa en mä vaan mitään toimeentulotukia saa pelkkää työmarkkinatukea joka on ihan olematon summa koska avopuoliso tienaa niin hyvin. Eikä mies mun menoja maksa. Ja en juo, polta enkä käy baarissa.

tämä on teidän valintanne! Puolison tulot vaikuttaa, se miten te rahanne käytette ei ole sossun asia. jos miehesi on pihi, niin ei sekään ole sossun asia.

Mä oon useamman lapsen yh, ja joka ikinen joulu olen saanut järjestetyksi lapsille ihanan joulun ja runsainmitoin lahjoja. Itse olen kaikki ostanut ja laittanut, eikä mua ole kukaan auttanut. Lahjoja ostan jo paljon aikaisemmin kuin joulunalusviikolla, ei mulla ois varaa yhdellä kertaa kaikkia lahjoja hommata. Ruuat teen alusta saakka itse, eikä siinä kukaan auta. En silti valita. Mä haluan luoda lapsilleni ikimuistoiset joulut, muistot jotka säilyvät läpi elämän.

Yhteistyössä