On taas aika avata viikonlopun KIRPPISPINO!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me käytiin eilen koko perheen voimin kirppistelemässä. Tavoitteena oli löytää muokattava vaate teemajuhlia varten ja siinä onnistuttiin - materiaaliin meni 10 euroa, valmiina ostaessa menisi huomattavasti enemmän.

Muuta mukaan tarttunutta oli ihana sininen poreinen turkoosi juomalasi 80 senttiä, Karvispehmo, kuin uusi, laput vielä kiinni 2 euroa, 130 senttinen huppari, jonka kuvioihin pienin mieltyi 2 euroa, 2 pokkaria toinen euron, toinen 2. Ruotsinkielinen Akun Mini Pocket 1,80. 2 vhs nauhaa, James Bond ja Star Wars euron kappale. Gormit-hahmo, yli 10-senttinen 3 euroa, Pokemon hahmo-pussi, 2 euroa. Palapeli 2 euroa.

Mä laitoin ostokseni tuonne edelliseen pinoon :) Tällä viikolla löysin harvinaisen paljon ja mielestäni hyvää tavaraa kirppikseltä. Ehkä kerran kaks kuussa käyn kiertelemässä. Ens viikonloppuna ois monet lastentarvikekirppikset luvassa.

[QUOTE="poikia3";23402566]Me käytiin eilen koko perheen voimin kirppistelemässä. Tavoitteena oli löytää muokattava vaate teemajuhlia varten ja siinä onnistuttiin - materiaaliin meni 10 euroa, valmiina ostaessa menisi huomattavasti enemmän.

Muuta mukaan tarttunutta oli ihana sininen poreinen turkoosi juomalasi 80 senttiä, Karvispehmo, kuin uusi, laput vielä kiinni 2 euroa, 130 senttinen huppari, jonka kuvioihin pienin mieltyi 2 euroa, 2 pokkaria toinen euron, toinen 2. Ruotsinkielinen Akun Mini Pocket 1,80. 2 vhs nauhaa, James Bond ja Star Wars euron kappale. Gormit-hahmo, yli 10-senttinen 3 euroa, Pokemon hahmo-pussi, 2 euroa. Palapeli 2 euroa.[/QUOTE]

Ihan kiva satsi siis tuli mukaan :)

Mäkin olen ostanut kirppikseltä muokattavia vaatteita joista olen sitten tuunannut esikoiselle mm. kissapuvun :)

[QUOTE="virtahepo";23402571]Mä laitoin ostokseni tuonne edelliseen pinoon :) Tällä viikolla löysin harvinaisen paljon ja mielestäni hyvää tavaraa kirppikseltä. Ehkä kerran kaks kuussa käyn kiertelemässä. Ens viikonloppuna ois monet lastentarvikekirppikset luvassa.[/QUOTE]

Sä taisitkin olla se henkilö, jolla oli muutama melko pitkä lista siinä ketjussa :D

mä löysin tässä taannoin:

Nallepuh tikattu päiväpeite lapsen sänkyyn 2,00€
hedelmäkori sellane metallinen 0,50€
10kpl erilaisia pokkareita 3,00€
Muumi dvd paketti 10€ siinä oli 5kpl muumi levyjä.
spiderman aurinkolasit pojalle 1,30€
barba baba säkkituoli 6€ (oli pieni reikä kylessä joka oli jesarilla teipattu) äkkiäkös tuon hurauttaa
kun tuo sama säkkituoli maksaa monta kymppiä citymarketissa.
ikea- merkkisiä seinävalaisimia makkariin sängynpäätyyn 1 puolikuu ja 1 tähden muotoinen yht: 5,00€
kolme pussia poikien sukkia yhdessä pussissa oli 10 paria. ja nää pussit makso yhteesä sii: 6€
wc paperin sellanen kankainen säilytysteline seinälle 1€.
SIpulinmuotoinen sipulien säilytyspurkki iso jotain lakattua savea tms. 2,80€
karaoke dvd levyn 5€
iso kauppapussillinen lego dubloja 25€ (oli mukana maatila osia)
ja ensitalveksi pojalle suksipaketti 12€
kolmet erilaiset verhot 2,50€ pari.
muumipussilakanasetti retkimuumi 5€
muumi verhot 6€
puuhapete dvd 2€
nallepuh pehmon muotoinen iso reppu 1€
kankainen lehtikori/telne 3,40€
ensi talveksi hyväkuntoinen lennen ruskea toppahaalari pojalle 15€ (ei ollu kuin ihan vähän kulumaa/haalistumaa polvissa)
viking toppakengät ensi talveksi 3€ hyväkuntoiset myöskin.
reimatecin pipo ja välikausi hanskat 4€
pieni pussillinen pikkareita pojalle mm.spiderman yms. 6€ (15 kpl)
ikean mammutti lasten jakkaroita turkoosin ja valkoisen värisiä molempia 2kpl. hinnat yht: 8€
itselle tarttu mukaan vielä: kauhee läjä suurikäsityö lehtiä oisko jotn 50kpl. (takavuosilta) yht: 5€
+ keittiön suht hyväkuntonen siisti 6hlön tumma ruokaryhmä 80€

eli koko popsi yheltä kirppikseltä rovaniemeltä:

220,50€
:D

OOn kauhee kirppis fani ja rakastan sitä härpäkkeen näpräämistä.
Käyn vain niin harvoin kuin meiltä on kuitenkin matkaa cityyn 60km. :) mutta pyrin ostaan kerralla enempi.

[QUOTE="ooo";23402696]chef löytäny taas kaikkea ihanaa :P mäkin hinguin että ukko ois vieny tänään kirppareille, mutta eipä tuo suostunut :([/QUOTE]

No höh...ihan tylsä ukko sulla tänään. Mutta jospa sitten ens viikonloppuna? :D

mä löysin tässä taannoin:

Nallepuh tikattu päiväpeite lapsen sänkyyn 2,00€
hedelmäkori sellane metallinen 0,50€
10kpl erilaisia pokkareita 3,00€
Muumi dvd paketti 10€ siinä oli 5kpl muumi levyjä.
spiderman aurinkolasit pojalle 1,30€
barba baba säkkituoli 6€ (oli pieni reikä kylessä joka oli jesarilla teipattu) äkkiäkös tuon hurauttaa
kun tuo sama säkkituoli maksaa monta kymppiä citymarketissa.
ikea- merkkisiä seinävalaisimia makkariin sängynpäätyyn 1 puolikuu ja 1 tähden muotoinen yht: 5,00€
kolme pussia poikien sukkia yhdessä pussissa oli 10 paria. ja nää pussit makso yhteesä sii: 6€
wc paperin sellanen kankainen säilytysteline seinälle 1€.
SIpulinmuotoinen sipulien säilytyspurkki iso jotain lakattua savea tms. 2,80€
karaoke dvd levyn 5€
iso kauppapussillinen lego dubloja 25€ (oli mukana maatila osia)
ja ensitalveksi pojalle suksipaketti 12€
kolmet erilaiset verhot 2,50€ pari.
muumipussilakanasetti retkimuumi 5€
muumi verhot 6€
puuhapete dvd 2€
nallepuh pehmon muotoinen iso reppu 1€
kankainen lehtikori/telne 3,40€
ensi talveksi hyväkuntoinen lennen ruskea toppahaalari pojalle 15€ (ei ollu kuin ihan vähän kulumaa/haalistumaa polvissa)
viking toppakengät ensi talveksi 3€ hyväkuntoiset myöskin.
reimatecin pipo ja välikausi hanskat 4€
pieni pussillinen pikkareita pojalle mm.spiderman yms. 6€ (15 kpl)
ikean mammutti lasten jakkaroita turkoosin ja valkoisen värisiä molempia 2kpl. hinnat yht: 8€
itselle tarttu mukaan vielä: kauhee läjä suurikäsityö lehtiä oisko jotn 50kpl. (takavuosilta) yht: 5€
+ keittiön suht hyväkuntonen siisti 6hlön tumma ruokaryhmä 80€

eli koko popsi yheltä kirppikseltä rovaniemeltä:

220,50€
:D

OOn kauhee kirppis fani ja rakastan sitä härpäkkeen näpräämistä.
Käyn vain niin harvoin kuin meiltä on kuitenkin matkaa cityyn 60km. :) mutta pyrin ostaan kerralla enempi.

No jopas oli kasa! Ihan mielettömän paljon olet löytänyt tavaraa.

Meillekin ois kelvanneet ne muumi dvd:t ja mammuttijakkarat :)

Ihan kiva satsi siis tuli mukaan :)

Mäkin olen ostanut kirppikseltä muokattavia vaatteita joista olen sitten tuunannut esikoiselle mm. kissapuvun :)

Tällä kertaa tuo tuli miehelle, ja on vieläpä mekko. Itselleni ostin asun samanlaisesta kankaasta jo viikolla hintaan 5 euroa, sekin kirppikseltä. Miehelle tuosta tulee sitten paita.

Ja joo, ihan koko kassi oli täynnä tavaraa, kun shopattiin ja mieluisia juttuja löytyi.

Toinen juttu on nyt se, että pitäisi saada noita poikia myös luopumaan tavarasta. Meillä on nyt jo joka paikka täynnä. Eli osasta leluja olisi pakko luopua - mutta he eivät suostuisi tähän millään!

[QUOTE="poikia3";23402856]Tällä kertaa tuo tuli miehelle, ja on vieläpä mekko. Itselleni ostin asun samanlaisesta kankaasta jo viikolla hintaan 5 euroa, sekin kirppikseltä. Miehelle tuosta tulee sitten paita.

Ja joo, ihan koko kassi oli täynnä tavaraa, kun shopattiin ja mieluisia juttuja löytyi.

Toinen juttu on nyt se, että pitäisi saada noita poikia myös luopumaan tavarasta. Meillä on nyt jo joka paikka täynnä. Eli osasta leluja olisi pakko luopua - mutta he eivät suostuisi tähän millään![/QUOTE]

Mä olen tehnyt noiden lelujen suhteen niin, että olen vienyt niitä salaa pois. Jos olen viemässä myyntiin lelua jolla ei ole leikitty pitkään aikaan, niin johans iitä alkaa huuto. Ja kun suostun jättämään sen kotiin, niin ei sillä leikitä siltikään. Joten nyt sitten vein leluja salaa...eikä nuo lapset ole edes huomanneet, että leluja on kadonnut :D

Mä olen tehnyt noiden lelujen suhteen niin, että olen vienyt niitä salaa pois. Jos olen viemässä myyntiin lelua jolla ei ole leikitty pitkään aikaan, niin johans iitä alkaa huuto. Ja kun suostun jättämään sen kotiin, niin ei sillä leikitä siltikään. Joten nyt sitten vein leluja salaa...eikä nuo lapset ole edes huomanneet, että leluja on kadonnut :D

Mun ongelmani on se, että musta ne lelut ovat lapsien, eli musta ei oo oikein myydä niitä salaa.

Mä ostin kahdet eccon sandaalit, kunnoltaan lähes uudenveroiset. Toisten hinta oli 1e ja toisten 2e. kesäksi otin lapsille, sattu koot oleen just hyvät (ellei jalka ota hirveetä kasvupyrähdystä.).

Kerrankin jaksoin napata pari kuvaakin, tosin laadussa ei hurraamista mutta kuitenkin.:)

Paita, josta teen tytölle liivimekon, maksoi 1,50€ ja farkut saman verran.:)

t-paidat 50sent. kpl

marimekon raitapaita 1€, samoin nuo farkut. :)

saappaat olivatkin sitten 2,50€ mutta tosi siistit joten ostin pois.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="poikia3";23403021]Mun ongelmani on se, että musta ne lelut ovat lapsien, eli musta ei oo oikein myydä niitä salaa.[/QUOTE]

Toki ne on lapsien, mutta kyllä meillä aikuiset on ne jotka päättää loppupeleissä ihan joka asiassa, eli myös tästä. Mun mielestäni juuri 2v täyttänyt ei osaa päättää näistä leluasioista...näkeehän sen jo siitä että lapsi haluaa pitää lelun, muttei leiki sillä lainkaan.

Ei tämä meidän kotimme sentään mikään varasto ole. Ne lelut jotka lapsia kiinnostaa, säilytetään. Ja ne mitkä ei kiinnosta, laitetaan eteenpäin. Tilaa ei ole mahdottomuuksiin, eli jos lapsi haluaa lisää leluja, on vanhoista luovuttava.

Vanhimman kanssa toki sitten jo päästään kompromisseihin ja hänen kanssaan näistä asioista voi keskustella siinä määrin järkevästi että hän saa päättää mitä myydään. Aina kun varaan myyntipaikan, kysyn mistä hän haluaa eroon. Hän kantaa minulle sitten pinon tavaroita joista haluaa luopua ja ne mitkä hän haluaa pitää, hän saa pitää. Mutta erona siis se, ett hän ihan oikeasti leikkii niillä leulilla jotka hän haluaa, toisin kuin tuo 2v.

[QUOTE="nnn";23403132]Mä ostin kahdet eccon sandaalit, kunnoltaan lähes uudenveroiset. Toisten hinta oli 1e ja toisten 2e. kesäksi otin lapsille, sattu koot oleen just hyvät (ellei jalka ota hirveetä kasvupyrähdystä.).[/QUOTE]

Jopas oli löytöjä. Melkonen tuuri että kootkin vielä natsasivat :)

Kerrankin jaksoin napata pari kuvaakin, tosin laadussa ei hurraamista mutta kuitenkin.:)

Paita, josta teen tytölle liivimekon, maksoi 1,50€ ja farkut saman verran.:)

t-paidat 50sent. kpl

marimekon raitapaita 1€, samoin nuo farkut. :)

saappaat olivatkin sitten 2,50€ mutta tosi siistit joten ostin pois.

Oli kyllä edukkaita kaikki :) Ja 2,50€ saappaista on mun mielestäni varsin kohtuullinen. Olisin maksanut enempikin jos olivat siistit :)

Sä taisitkin olla se henkilö, jolla oli muutama melko pitkä lista siinä ketjussa :D

Minähän se. Sattui olemaan todella hyvä tuuri. Yleensä tuntuu, että löydän todella huonosti mitään hyvää ja halpaa. En oo mikään pro vielä näissä kirpparijutuissa. Tai siis, kun lapselle pitäis jotain löytää niin ei oo mitään käsitystä mitä kannattaa maksaa minkä kokoista ostaa valmiiksi. Siksi en esim. ulkovaatteita ja kenkiä uskalla ostaa lainkaan.

"mie vain" oli löytäny vaikka mitä kivaa kirpparilta!

Yhteistyössä