On toi työkkärin toiminta aika kiinnostavaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kolmas vuosi menossa työttömänä, ja koko tänä aikana niitä ei ole sitten tippaakaan kiinnostanut allekirjoittanut. Ei työtarjouksia, ei pakollisia kursseja, ei yhtään mitään.

Mutta annas olla, kun tässä erehdyin mainitsemaan, että olen harkitsemassa vakavasti hakeutumista opiskelemaan uutta alaa, ja tässä pitäisi pääsykokeisiin alkaa lukemaan, niin jotenkin kummasti tuli heti komennus johonkin puolen vuoden kokopäiväkurssille , että ilmeisesti siellä ei todellakaan haluta työttömän tekevän yhtään mitään parantaakseen tilannettaan.

(Työkkärin logiikalla luultavasti pääsykokeisiin osallistuminen kurssin aikana tarkoittaa sitä, että työttömyysturva voidaan evätä seuraavaksi puoleksi vuodeksi)

Jännä.

Mä ehdin olla kolme päivää työttömänä ennen kuin tipahti ensimmäinen työhönosoitus.. Kahden viikon sisällä niitä tuli kymmenen!

Eivät ne ole mitään "työhönosoituksia" vaan ns. työtarjouksia. Työtarjous tarkoittaa sitä, että sinun on karenssin uhalla pakko hakea jotakin työkkäritädin sinulle arpomaa työpaikkaa (jota todennäköisimmin et saa, koska hakijoita on tsiljoona ja työkkäritäti ei ole useinkaan huomioinut sitä, että sinulta puuttuu työssä tarvittava keskeinen pätevyys).

Toisaalta työtarjouksiakin tulee yleensä vain niille, joilla on ammatti tai jotka muuten ovat ns. parempaa ainesta eivätkä luuseriosastoa.

Eivät ne ole mitään "työhönosoituksia" vaan ns. työtarjouksia. Työtarjous tarkoittaa sitä, että sinun on karenssin uhalla pakko hakea jotakin työkkäritädin sinulle arpomaa työpaikkaa (jota todennäköisimmin et saa, koska hakijoita on tsiljoona ja työkkäritäti ei ole useinkaan huomioinut sitä, että sinulta puuttuu työssä tarvittava keskeinen pätevyys).

Toisaalta työtarjouksiakin tulee yleensä vain niille, joilla on ammatti tai jotka muuten ovat ns. parempaa ainesta eivätkä luuseriosastoa.

Pyydän anteeksi väärää termiä ;)
Olkoon sitten työtarjouksia.. jokaiseen hain, tietysti, koska pakko oli. Ja vakituisen paikan yhdestä sain :)

Hahahah, hauska vitsi. Sinulla ei vissiin harmainta hajua noiden työkkärin kurssien sisällöstä, tai pikemmin sisällöttömyydestä.
Oli mun poika työkkärin kurssilla vuosi sitten. Hänen saamassaan materiaalissa oli samantyylistä aineistoa, jota itse olen nähnyt aikoinaan ollessani soveltuvuuskokeissa.

En nyt muutakaan syytä keksinyt, miksi virkailija laittaisi kurssille kuultuaan, että hakija aikoo pyrkiä opiskelemaan.

Yhteistyössä