Ongelma hoitovapaasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shenda81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shenda81

Aktiivinen jäsen
11.01.2008
1 618
0
36
Eli tarina seuraavanlainen

Tällä hetkellä olen hoitovapaalla ja tarkoitus palata töihin huhtikuussa 2009.
Mutta nyt olisi tarkoitus alkaa tosissaan yrittämään pikku kakkosta.

Olen 2 kertaa muuttanut hoitovapaa aikaa äitiysloman aikana.
Ja työnantajan mielestä olen käyttänyt jo ne oikeuteni.

Liitosta kysyin ja he olivat täysin eri mieltä asiasta ja sanoivat että pystyn vielä sitä muuttamaan.

Mitenkäs jos esim nyt tulisin raskaaksi ja lapsi syntyisi touko-kesäkuussa niin eikai mun nyt parin kk takia kannata mennä töihin??????

Eli jos hoitovapaata siirtää niin koskeeko se vain yhtä lasta kerrallaan eli tavallaan nollautuuko se seuraavan kohdalla????

Toivottavasti nyt joku edes ymmärsi :)

Työnantaja voi käsittääkseni vaatia kertomaan kahdessa pätkässä hoitovaapaan, ei useammassa.
Toisen lapsen kanssa voit taas ilmoittaa kahdessa osassa hoitovapaasta työnantajalle.

Tottakai se nollautuu äitiyslomalla, jokaiselle lapselle on oikeus siihen hoitovapaaseen ja jos olet kaksi jo käyttänyt niin valitettavasti työnantajan ei ole pakko suostua mutta siinä vaiheessa voit kyllä hakea sitten saikkua.

Kyllä se koskee aina yhtä lasta kerrallaan, eli kun seuraavan kerran menet uudesta lapsesta hoitovapaalle niin sulla on mahdollisuus ottaa sitä kahdessa pätkässä.

Mutta siis olet ensin ilmottanu, että olet hoitovapaalla x aikaa ja sitten uudemman kerran, että oletkin y aikaa? Kyllä meilläkin työantaja varmaan laskis, että ne kerrat on siinä. Miks ihmeessä muuten olet jo äippäloman aikana muuttanu aikaa? Vai ootko lyhyemmän aikaa kun oli tarkotus? Siin tapauksessa kait pitäs saada viel sitä jatkoa.

Periaatteessa sun kyllä tarvii mennä vähäkskin aikaa töihin, jos oot käyttäny hoitovapaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Kyllä se koskee aina yhtä lasta kerrallaan, eli kun seuraavan kerran menet uudesta lapsesta hoitovapaalle niin sulla on mahdollisuus ottaa sitä kahdessa pätkässä.

Mutta siis olet ensin ilmottanu, että olet hoitovapaalla x aikaa ja sitten uudemman kerran, että oletkin y aikaa? Kyllä meilläkin työantaja varmaan laskis, että ne kerrat on siinä. Miks ihmeessä muuten olet jo äippäloman aikana muuttanu aikaa? Vai ootko lyhyemmän aikaa kun oli tarkotus? Siin tapauksessa kait pitäs saada viel sitä jatkoa.

Periaatteessa sun kyllä tarvii mennä vähäkskin aikaa töihin, jos oot käyttäny hoitovapaan.

No siksi olen sen muutanut kun olin liian hätäinen.Taas kerran....Mutta eikat mun mitään järkeä ole viimeisilläni mennä kuukaudeksi/pariksi töihin.Toivottavasti tuo on sovittavissa jotenkin.

Ja kun meillä ei nuo esimiehet tunnu oikeesti mitään tietävän.Olivat jo ekalla kerralla sitä mieltä että yhden kerran vaan saa muuttaa.

Mutta jos tärppää myöhemmin niin tottakai mä meen töihin.

Enkait mä nyt maha pystyssä voi mennä töihin sanoen että by the way mä jään sitten 4viikon päästä äippälomalle

Mulla työnantaja jousti sen 2kk joka mun olisi pitänyt olla töissä anotun hoitovapaan ja uuden äitiysloman välissä. Onhan se työnantajankin etu jos kyse vaan 2-3kk työrupeamasta.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mulla työnantaja jousti sen 2kk joka mun olisi pitänyt olla töissä anotun hoitovapaan ja uuden äitiysloman välissä. Onhan se työnantajankin etu jos kyse vaan 2-3kk työrupeamasta.

Juu ja jos noin "täpärälle" menee kuin ap:lla ehkä.. niin saikkua monesti myönnetään siihen väliin ettei tarvi töihin mennä, kun sitten on sieltä kuitenkin saikulla.

Mut kaks kertaa on se mahdollisuus siirtoa tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
Enkait mä nyt maha pystyssä voi mennä töihin sanoen että by the way mä jään sitten 4viikon päästä äippälomalle

Jos ne on oikein ymmärtämättömiä niin täytyy. Luulis nyt että tollasessa tapauksessa olis sovittavissa, koska eihän se nyt oo työnantajankaan etu, että joku tulee vaan kääntymään töihin.
Jos niin käy, ni yrität saada sairaslomaa.
Eläkä oo niin hättänen sit seuraaval kerral ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:

Jos ne on oikein ymmärtämättömiä niin täytyy. Luulis nyt että tollasessa tapauksessa olis sovittavissa, koska eihän se nyt oo työnantajankaan etu, että joku tulee vaan kääntymään töihin.
Jos niin käy, ni yrität saada sairaslomaa.
Eläkä oo niin hättänen sit seuraaval kerral ;)

No en ole...mä olen vaan niin hemmetin hätäinen luonne =)
Jospa se olisi sovittavissa...Se joka tuli mun tuuraajaksi varmasti haluaa jatkaa duuniaan.

Ja saikkua en haluaisi ottaa...Mutta katotaan nyt......

Yhteistyössä