Ongelma tämäkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Olen saamassa (perintönä) isohkon summan rahaa, josta jää vielä paljon jäljelle verojen jälkeenkin.

En vaan tiedä, mitä tekisin. Vaihtoehtoja on oikeastaan kaksi.
Voisin joko
1. Maksaa ison auntolainan pois. Tähän menisi koko summa, ja se helpottaisi meidän perheen taloustilannetta ihan huikeasti. Ongelma on, että mies on vähän tätä vastaan, hän ei halua, että talo tulisi ns. minun omakseni (vaikka meillä kaikki yhteistä onkin). Joo, miehet on...
2. Sijoittaa raha jotenkin järkevästi siten, että se tuottaisi enemmän kuin lainan korot kuukaudessa. Kyseeseen voisi tulla vaikkapa pienen sijoitusasunnon hankkiminen. Taloudellinen kitkuttelu jatkuisi, mutta pitkällä tähtäimellä tämä voisi olla kannattavampaa.

Valitsisitko sinä taloudellisen helpotuksen heti vaiko pitkän tähtäimen suunnitelman, jossa aikanaan omaisuutta olisi kertynyt enemmän?

hmm, tee peliratkaisu, maksat oman puolikkaasi pois niillä rahoilla ja loput sijoitat.. mies voi sitten maksaa omaa puolikastaan pois omassa tahdissa.. laina kuitenkin pienenee samaten korot..

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
hmm, tee peliratkaisu, maksat oman puolikkaasi pois niillä rahoilla ja loput sijoitat.. mies voi sitten maksaa omaa puolikastaan pois omassa tahdissa.. laina kuitenkin pienenee samaten korot..

Se on kanssa käynyt mulla mielessä. Mies on vaan jotenkin niin uskomaton paukapää, että mököttää siitäkin, että mulla jäisi enemmän tuhlattavaa kuussa kuin hänellä. Se on oikeasti näissä talousjutuissa niiiiiin jäärä, eikä yhtään voi kuvitellakaan olevansa "naisen elättämä". *iiiiiiiso huokaus*

Muuten siis on täysin tasa-arvon kannattaja ja kaikkea, mutta tässä talousjutussa vaikuttaa joku luolamies. :-P

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Se on kanssa käynyt mulla mielessä. Mies on vaan jotenkin niin uskomaton paukapää, että mököttää siitäkin, että mulla jäisi enemmän tuhlattavaa kuussa kuin hänellä. Se on oikeasti näissä talousjutuissa niiiiiin jäärä, eikä yhtään voi kuvitellakaan olevansa "naisen elättämä". *iiiiiiiso huokaus*

Muuten siis on täysin tasa-arvon kannattaja ja kaikkea, mutta tässä talousjutussa vaikuttaa joku luolamies. :-P

:D no mutta sano sille että tässä on vaihtarit.. joko maksat vain oman puolikkaasi, koko lainan tai sitten hassaat kaiken omaan yksin tehtävään maailmanympärys matkaan.. kyllä se sitten ehkä tajuaa valita noista vaihtareista järkevimmän :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

:D no mutta sano sille että tässä on vaihtarit.. joko maksat vain oman puolikkaasi, koko lainan tai sitten hassaat kaiken omaan yksin tehtävään maailmanympärys matkaan.. kyllä se sitten ehkä tajuaa valita noista vaihtareista järkevimmän :snotty:

Heeeeh, ihan loistava.
Taidankin kokeilla tuota :-DDDDD

En kyllä tajua sen ajatuksenjuoksua yhtään, se kuitenkin elätti mua vuosikaudet, kun olin kotiäitinä. Niin miten voi olla näin hankalaa niellä sitä, että yhtäkkiä olenkin rikkaampi... ainahan se on tiennyt, että tuo perintö ennemmin tai myöhemmin tulee.
Ja etenkin kun tosiaan pidän kaikkia meidän rahoja täysin yhteisinä.

Minä maksaisin KOKO asuntolainan heti pois (meillä kaikki rahat yhteisiä, ja jos kerran mies elättänyt sinua, niin eikö se silloin ole oikein!?) sillä sen jälkeen jää tuloja niin mukavasti kk käteen, että äkkiäkös siitä säästää lomarahat! :)

Alkuperäinen kirjoittaja khyyl:
Minä maksaisin KOKO asuntolainan heti pois (meillä kaikki rahat yhteisiä, ja jos kerran mies elättänyt sinua, niin eikö se silloin ole oikein!?) sillä sen jälkeen jää tuloja niin mukavasti kk käteen, että äkkiäkös siitä säästää lomarahat! :)

No minustakin se olisi enemmän kuin oikein. Sittenhän kumpikin voisi taas kantaa omien tulojensa mukaisen kortensa yhteiseen talouteen ja kaikki olisi hyvin.

Maksaisin koko lainan pois mutta muuttaisin myös talon omistussuhteita vastaavasti. Silloinhan molemmille jää kuukaudessa omat rahat tuhlattavaksi kun menoja ei ole.

Sijoitusasunnosta tuskin saat sellaista tuottoa että sillä maksaisit asuntolainaasi...

Alkuperäinen kirjoittaja järki käteen:
Maksaisin koko lainan pois mutta muuttaisin myös talon omistussuhteita vastaavasti. Silloinhan molemmille jää kuukaudessa omat rahat tuhlattavaksi kun menoja ei ole.

Sijoitusasunnosta tuskin saat sellaista tuottoa että sillä maksaisit asuntolainaasi...

En tietysti koko kuukausittaista lyhennystä maksakaan. Mutta korot ja vähän enemmän kyllä.

Mies kun on tuon talon meille rakentanut, ei hän taida ihastua ajatukseen, että se olisi vain minun nimissäni. :-P

Yhteistyössä