Ongelma tilanne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aviomies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aviomies

Vieras
Olen jo pitkään epäillyt, että vaimoni on uskoton.
Usein käy niin että kännykkä soi toistuvasti ja hän vain vilkaisee puhelimeen ja katkaisee soiton vastaamatta siihen. Hän on usein "tyttöjen" kanssa ulkona, ja kun kysyn keiden tyttöjen, on kyseessä aina joku työkaveri jota en tunne. Olen yrittänyt seurata ikkunasta kun hän palaa taksilla kotiin, mutta hän kävelee aina viimeisen korttelivälin ja minä ainoastaan kuulen kuinka auto ajaa matkoihinsa. Mahtaako olla taksikaan?

Pari päivää sitten halusin tarkistaa kellonajan hänen kännykästään, ja hän sai siitä huutoraivarin kiljuen ettei hänen kännykkäänsä saa koskea ja että minä kyylään.

En ole halunnut kovistella häntä tästä asiasta ja luulen etten edes halua tietää totuutta asiasta, mutta eilisiltana päätin kuitenkin tarkistaa tilanteen.

Jäin väijyyn asuntomme lähellä olevaan puistikkoon pensaan juurelle kivääri kädessä.

Pitkähkön odottamisen jälkeen lähistölle pysähtyikin mersu jossa vaimoni suuteli kiihkeästi minulle täysin tuntematonta miestä. Siirryin piiloon oman autoni taakse, etteivät he havaitsisi minua.

Siinä kyykkiessäni huomasin alkavaa ruostetta autoni takalokasuojan kaaressa.

Pitäisikö minun teidän mielestänne vaihtaa koko lokasuojankaari vai asentaa vain uusi levikeosa?

plaa plaaa plaa... Siinä kyykkiessäni huomasin alkavaa ruostetta autoni takalokasuojan kaaressa.

Pitäisikö minun teidän mielestänne vaihtaa koko lokasuojankaari vai asentaa vain uusi levikeosa?

No Ensin kannattaa arvioida mikä on auton tämänhetkinen arvo ja on sillä tarkoitus ajaa vielä useita vuosia. Mikäli kulkine alkaa olla jo paalauskamaa niin unohda koko homma. Mikäli taas on vielä uudehko auto kyseessä jolla ajetaan vielä pitkään niin kannattaa uusia kaari koska noiden levikeosien alla se vain muhii pahemmaksi.

Viimeksi muokattu:
Minnoon aena sanonu, että vaemosta on vaen pelekkee illoo ja hyötyä! Nyttii se oes poekamieheltä jiänä ruosteet huomoomata. Tiijä miten pitkälle oes piässy etenemmään salassa ja pilanna koko värkin.

Voi itsekin yrittää korjata. Maalaus lieneen ajan ja rahan hukkaa. (Hionnassa lähtee suojaavat sinkit pinnasta.)
Voi kokeilla niin, että ensin pensselöidään lokasuojan reunuksiin kotelosuojaa ja perään musta pintamassa.

Toinen ratkaisu voisi olla kovettuva massa, jonka voisi maalata korin väriseksi, jos haluaisi oikein hienostella.

Keskeinen ongelma lokasuojien reunuksien ruostumisessa on pistehitsattujen peltien väliin pesiytyvä ruoste. Sen pysäyttämiseksi voi injektoida kotelosuoja-ainetta peltien väliin. Homma onnistuu lääkeruiskulla, johon kiinnittää 12mm kumilevystä rakennetun lokasuojan reunukseen istuvan suulakkeen.

Onnea yritykselle!

Ruoste on salakavalaa..kun alat paikkakorjailemaan autoasi, niin tulet huomaamaan, että työn edetessä autosi maalin alla on lisää ruostetta. Suosittelen uuden auton ostoa.
Uuden auton osto käy mukavana harrastuksena, käytte vaimosi kanssa kaikki uusien autojen myyntiliikkeet. Samalla vaimosi unohtaa tuon mersukuskin.
Paras vaihtoehto on asuntoauton osto, jolloin vaimosi vapaa-aika menee auton somistamiseen mieleisekseen. Petivaatteet, astiat, sähkölaitteet ym. imuria unohtamatta. Auton siistinä pitämisessä menee oma aikansa.
Käytte yhdessä retkeilemässä ja mersukuski on unohtunut.
Asuntoauto on siitä mukava, kun näitä pakollisia riitoja tulee, voit siirtyä a-autoon asumaan väliaikaiseksi.
Onneksi et käyttänyt kivääriä, jolloin uuden asuntoauton osto olisi siirtynyt tuonnemmaksi.

Nyt, kun intohimosi löysi edes jonkun kohteen, vaihdata se koko osa. Uudehko auto kuitenkin. Anna intohimosi viedä ja etsi uusia ruosteläikkiä. Seuraavaksi voit siirtyä naapurin autoon tai siihen mersuun.

Lähestyt tilannetta ihan oikeassa kulmassa. On parempi pitää huolta hieman ruostuneesta autosta kuin kokonaan huorahtaneesta muijasta.

Pakkeli ja maali korjaa auton pariksi vuodeksi, muijan yhdeksi päiväksi.

Autollasi ajat vain sinä, muijallasi moni muukin. Ajatteleppa...

Juu-u, mutta kyllä sen voi omastakin kodista pellolle heittää..............

Ihmisen voi oikeuden päätöksellä "heittää pellolle" omasta kodistaan, mikäli puolisot ovat aviossa ja siihen on perusteltu syy ja määrätyksi ajaksi. Lapset on perusteltu syy.

Tollaset kahden aikuisen ihmisen tilanteet eivät oikeuta sellaiseen. Riidelkööt ja tapelkoot keskenään siellä kodissaan niin paljon kuin huvittaa. Tai vaikka sen kämpän ulkopuolella toisiaan "kivääreillä" kytäten. Ja sitten selvitelköön välejään oikeudessa. Kovilla ampumaan ei kannata alkaa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä