Ongelma turvaistuimen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vinja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vinja

Aktiivinen jäsen
09.07.2004
2 381
0
36
Meillä on odottamassa vauvalle seuraava istuin. Mä olen kyllä puhunu miehelle et haluisin uuden, mielellään isofix-istuimen kun semmoset tossa autossa on. No, mies ei oo innostunu uuden ostoon, tosin totes et vähän aikaa kun hänelle siitä jauhan niin kuinkas taas käy :whistle: Mutta sitten imuroin autoa ja kattelin kuinka sen vanhan istuimen sinne saa kiinni, niin tuleekin ongelma kun ne kiskot mihin pitäis ne remmit laittaa kiinni on umpinaiset.

Oonko nähny unta vai onko niihin kiskoihin olemassa jotkut "kiinnikkeet" mihin ne remmit sitten saa kiinni?

Vai onko nyt kuitenkin istuimen osto edessä? Ja oonko ymmärtäny oikein et isofix istuin on aina joko kasvot menosuuntaan tai selkä menosuuntaan, että ei ole mahdollista kääntää?

Siis isofix-istuimen kun ostat, ostat samalla sellaisen alustan. Alusta kiinnitetään niihin auton omiin koukkuihin, ja istuin suoraan alustaan, ei millään remmeillä kiinni, vaan pohjassa on sellaiset jutut, jotka taas sopivat siihen alusta telakkaan suoraan.
Meillä kasvot menosuuntaan istuin on odottamassa, kun lapsi vasta 10 kk. JOten nyt välissä käytössä ei isofix-istuin...

Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Juu, sen takia sen haluisinkin että ei niitä remmejä tarvis laittaa. Vanhassa on remmit! Oli vissiin vähän sekavasti selitetty...

Joo, siis en ehkä ihan ymmärtänyt mitä halusit kysyä... Eli isofix-istuimissa ei ole mitään remmejä, pohjassa vaan sellainen systeemi jolla se napsautetaan siihen jalustaan kiinni. Ja siis meillä ei ainakaan voi käyttää istuinta kuin kasvot menosuuntaan, mutta en tiedä kaikista merkeistä tosiaankaan.

Kyllä ne remmit voi pujottaa etupenkin selkänojan välistä. Ei läheskään kaikissa autoissa ole niitä lenkkejä niille remmeille. Esim. mun tämänvuoden mallisessa autossa ei ole sellaisia.

Yhteistyössä