Hae Anna.fi-sivustolta

Ongelmallinen kylppärin muovimatto

Viestiketju osiossa 'Kodinhoito' , käynnistäjänä Ugly-, 30.12.2007.

1. Ugly- Vierailija

Löytyisikö täältä mitään neuvoja muovimaton puhdistukseen? Kylppärimme lattia on pehmeää muovimattoa, joka tuntuu keräävän itseensä kaiken lian ja lika pinttyy siihen kiinni todella helposti. Normaali viikkosiivous ja päivittäinen lattian huuhtelu + kuivaaminen lastalla eivät ole auttaneet. Lattia on todella ruman ja likaisen näköinen. Välillä olen kokeillut hangata likaa irti ns. karhunkielellä ja eri puhdistusaineilla, mutta en ole saanut lähtemään tunninkaan hankaamisen jälkeen. Lika pinttyy etenkin suihkutilan reunamille ja näköjään niihin kohtiin, joissa liikutaan eniten. Oisin kovin kiitollinen vinkeistä.

2. tadetski Vierailija

Oletko kokeillut vahata muovilattian? Poista vanha vaha ja laita uusi päälle. Itse aikoinaan tein näin meidän kamalille muovimatoille ja mielestäni niistä tuli tosi hyvät.

Minulla on muovimatto keittiössä ja ajattelin tehdä vahauksen siihen viimeistään kesällä.

3. Tiensä päässä Vierailija

Sinun mattosi on tullut vaiheeseen, jolloin se on aika vaihtaa. Voimalliset puhdistamiset ovat viimeistään vieneet siitä pinnan ja lika on pinttynyt huokosiin.

Kyse voi olla veden kalkistakin, joka kertyy. Mutta tuo muovimatto on kyllä menetetty kuvaamillasi puhdistuskeinoilla. Muovimattoa ei saisi koskaan hangata karheilla tai käyttää voimakkaita puhdistusaineita tai liuottimia, se on pehmeää materiaalia ja pinnan alta se on huokoista.

Maton vaihto vaatii vedeneristyksen tehtäväksi uudelleen, joten on oltava yheydessä isännöitsijään, jos asunto on osakehuoneisto. Vedeneristystyö vaatii osaamista, eikä sitä ole lupa tehdä omin luvin. Jos niin tekee, joutuu itse korvausvelvolliseksi, jos eristys jostakin syystä pettää ja syntyy kosteusvaurioita. Se työ onkin sitten kallista eikä vakuutukset korvaa.

4. kokemusta on Vierailija

Jos kosteantilan muovimaton vahaa, pitää suihkussa käydessä olla varovainen sillä märkä matto on liukas.

5. HHH Vierailija

Vahasin kylpyhuoneen muovimaton , lika kyllä lähti mutta tuli tuli tosi,tosi liukas en suosittele.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri