Hae Anna.fi-sivustolta

Ongelmia booking.comin kanssa

Viestiketju osiossa 'Yleistä matkailusta' , käynnistäjänä Hatuttaa.., 10.02.2012.

1. Hatuttaa.. Vierailija

Varasimme Joulukuussa hotellin Booking.comin kautta Lontoosta. Kyseessä oli tarjous, joten jos olisimme peruuttaneet matkan, emme olisi saaneet rahojamme takaisin. Annoin heille luottokorttitietoni, varauksen takaamiseksi.

Kuitenkin, jouduimme sittenkin peruuttamaan varauksemme vielä samana iltana. Soitin booking.comin asiakaspalveluun, ja pyysin ystävällisesti heitä soittamaan hotelliin, ja kysymään, voimmeko vielä perua varauksen maksuttomasti, koska olimme vasta samana aamuna hotellin varanneet.
    Asiakaspalvelija soitti hotelliin, ja he suostuivat perumaan varauksemme ilman minkäänlaisia kuluja. Sain heti vielä booking.comilta sähköpostin, jossa lukee, että hotelli on luopunut ottamasta maksua varauksesta.

Myöhemmin huomasin, että hotelli oli silti veloittanut kortilta tuon koko summan (puhutaan siis 300 eurosta). Soitin välittömästi taas asiakaspalveluun, joka jälleen soitti hotelliin. Siellä oltiin ihmeissään (mukamas) koska puhelimessa oli sama henkilö, joka alunperin oli suostumuksensa antanut. He lupasivat selvittää asian.

Booking.comin asiakaspalvelu lupasi pitää minut ajantasalla asian etenemisessä. Sainkin viikon päästä sähköpostia, jossa he kertoivat asian etenevän (miten, en tiedä?). Kun mitään ei hetkeen kuulunut, lähetin itse sähköpostilla tiedustelua. Booking.com vastasi, ja pyysi minua lähettämään kopion luottokorttini veloituksesta, jotta he todella näkisivät hotellin veloittaneen meitä. Sen tein. Seuraavaksi sain sähköpostin, jossa he pyysivät tilitietojani, eli pankkia, pankin osoitetta, tilinumeroa ja bic-koodia. Eli odottelin jo jotain selvitystä asiaani.

Nyt sain booking.comilta sähköpostia, että he ovat olleet yhteydessä hotelliin, mutta eivät saaneet ratkaistua asiaamme minun hyväkseni. Ja nyt joku tiimi selvittää asiaa, ja palaavat asiaan viikon sisällä.

Hermo alkaa mennä, kun tässä on nyt yli kuukauden selvitelty asiaa. Toinen sanoo toista, toinen toista.

Miten nyt voisin edetä asian kanssa? Periaatteessa olisin voinut hyväksyä sen, ettei hotelli olisi luopunut peruutusmaksusta. Mutta koska niin kuitenkin luvattiin, ja minulla on siitä "mustaa valkoisella" en haluaisi antaa periksi.

Onko minulla käytännössä kuitenkaan mitään takeita saada rahojani takaisin? Millä voisin "uhkailla" tai vaatia asiakaspalvelua tai hotellia, että asiassa edettäisiin? Asiakaspalvelu on englannin kielellä, joten ärsyttää joka kerta sinne alkaa soittelemaan ja sönköttämään..

2. maailmanmestari Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Eipä tuossa hirveästi voi alkaa uhkailemaan, kun kyseessä on alunperin kuitenkin ollut tarjous jota ei voi kuluitta peruuttaa. Hotelli on kuitenkin hyväntahdon eleenä ollut valmis palauttamaan rahat, joten hanurista että siitä joutuu vääntämään.

Nyt kun sulla kuitenkin on mustaa valkoisella, niin sitkeästi vaan olet yhteydessä Booking.comiin ja hotelliin. Kerran ovat luvanneet palauttaa, niin ei luulisi olevan niin vaikeaa.

Vastaisuuden varalle kannattaa kokeilla Hotels.comia. Huhtikuussa ollaan menossa Tallinnaan ja hintaeroa tällaisen "ei voi perua" -tarjouksen ja "peru ilman kuluja" -hinnan välillä oli kokonainen euro. Ei liene tarpeen mainita kumman valitsin..

Eikö Bookingilla ole suomenkielistä aspaa?

3. Jussi Kervinen Vierailija

Jos on varannut hotellin jonkun nettioperaattorin esim. booking.comin kautta, niin peruutusta kannattaa yrittää heti netin kautta. Varauksessa on tarvittavat numerot. Jos ei ehdi ja varaus on sitova (ei peruutusta) niin sitten pitää kääntyä hotellin puoleen tai kaivaa vaan kuvetta. Operaattorilla ei ole mitään tekemistä enää siinä vaiheessa. Minulle sattui syksyllä sellainen tapaus, että Ateenalainen hotelli veloitti huonelaskun välittömästi, vaikka ehto oli maksuton peruutus. Lähetin reklamaation suoraan hotelliin ja rahat tuli takaisin kuin manulle illallinen. Kovasti pyytelivät vielä anteeksi kun menimme sitten hotelliin. Jos hintaero on vähäinen, niin kannattaa harkita.

4. kokemuksia Vierailija

Mikäli ko. hotellin kohdalla ei lue: peruutus maksuton ja aikamäärää, silloin on varmasti vaikeuksia saada mitään takaisin. Etenkin tarjoukset kuuluvat tuohon ryhmään, tarjouksethan ovat lyhytaikaisia ja hinnat eivät anna peruutusmahdollisuutta.
    Itse käytän aina erästä välitysfrimaa jolla on toimisto Suomessa. On myös suomenkielinen palvelu. Kaksi kertaa on tullut peruutus itsestä riippumattomista syitä ja firma on hoitanut asian heti eikä hotellista ole tarvinnut maksaa mitään eli rahat on saatu takaisin. Ei ole ollut kuitenkaan kyse sitiä ettei olekaan "viitsitty" lähteä tuona ajankohtana vaan syy on ollut itsestä riippumaton ja ns. pakottava syy. (lentolakko, lähiomaisen kuolema).

5. Reissari Vierailija

Ei ole. Asiakaspalvelu on tehty huippukieroksi muutenkin, reklamaation tekeminen huippuhankalaa. Eivät ota vastuuta ja asiat jätetään kesken, eivät yhtäkkiä vastaa sähköposteihin vaikka asia kesken. Jälkeenpäin pelko mihin käyttävän luottokorttitietoja.

6. en osta Vierailija

koskaan mitään ulkomaisilta toimijoilta. En retkahda halouuteen, koska silloin takuuvarmasti joutuu hankaluuksiin. Kun sanotaan ettei maksu palauteta, osto on sitova, silloin sitä ei tarvitse palauttaa. Halvalla ostettu on tarjoushinta eikä sitä palauteta.
    Ostan paljon lento+hotellipaketteja eräältä pohjoismaiselta toimijalta jolla on toimisto ja puhelinpalvelu Suomessa. Nekin ovat sitovia lukuunottamatta normaaleja vakuutuksen kautta olevia peruutusehtoja. Eli matkakumppanin sairastuminen (lääkärintodistus vaaditaan), lähiomaisen tai matkakumppanin lähiomaisen sairastuminen antaa mahdollisuuden peruuttaa matkan ja saa rahat takaisin.
    Jos varaa hotellin illalla ja samana iltana "tietää" ettei voi matkustaa, sehän ei voi olla totta. Jos tuollainen venkoilu sallittaisiin noin vain, silloin olisi maailma täynnä tyhjiä hotellihuoneita.

7. kerviselle Vierailija

Outo tapaus, peruutitte hotellin, mutta menitet sinne kuietnkin?
    En kyllä asioisi netin kautta ateenalaisen hoetllni, ei kreikkalaisen kanssa, ylipäätään. nehän huijaa ja yrittää.

8. kervinen kiittää Vierailija

Pari vuotta vanhaan juttuun on melko typerää vastata. Etenkin kun ei ole tarjota kuin käsittämättömiä kirjoitusvirheitä.

9. Kerviselle Vierailija

Ei mun mielestä tässä ollut mitään typerää.

10. netlese Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen käyttänyt http://www.booking.com varauspalveluita viimeisen viiden vuoden aikana noin kymmenen kertaa ilman ongelmia. Varauksia ympäri Eurooppaa. Aina on varaukset olleet kohdillaan hotellissa, ja pari kertaa hotellista on tullut suoraan sähköpostia kun ovat kyselleet jotain lisätietoja huoneen suhteen (twin/double bed). Luottokortilta ei ole koskaan veloitettu etukäteen vaan vasta hotelliin saapumisen jälkeen.

Last edited: 01.02.2017
  11. Breasthill Vierailija

Varasin, majoituin ja kaikki hyvin hotelli maksettiin paikanpäällä. Luin mielenkiinnolla ketjua, sillä minulla on jo kuukauden roikkunut kaksi hotelliin sopivaa summaa luottotilini katevarauksissa. Toinen varauspäivänä kirjattu (huoneen hinta ilman lisiä) ja toinen maksuttoman peruutusoikeuden umpeuduttua (huone + lisäkulut).

Reissun muut luottokulut veloitettiin asianmukaisesti, mutta ko kulut ovat jääneet mieltä askarruttavasti roikkumaan. Maksaessani majoitusta hotellin respassa vakuuttivat he minulle etteivät tee ennakkoon mitään varauksia tililtä.

Booking.com asiakaspalveluun mars soittaen vai onko jollain tarjota tietävää vastausta, kiitti! :)

12. Ööö Vierailija

Vuosikausia käyttäneenä voin sanoa olevanityytyväinen. Yhden kerran oli joku ongelma, ja sen ainakin ratkaisi suomenkielinen asiakaspalvelu. Talletin puh numeronkin, mutta en muista, minne..

Suuri kesähoroskooppi 2017: Rakkaus, työ ja terveys

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri